Permalänk
Medlem

Steam Level

Hej!

Jag tänkte bara fråga er, hur levlar ni upp på Steam lättast?
Eller lägger ni ens energi/pengar på det?
Tips och tricks?

Har försökte med trading cards men droppas ju bara få och de tar en jäkla tid att sitta och handla en och en...

Tell me your secrets Sweclockare.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Humble Bundle är nyckeln, att köpa extremt billiga spel är också ett alternativ men ser inte riktigt meningen med att köpa spel bara för korten. Har köpt en del kort för pengar för att kunna avsluta ett gäng med badges.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Hej,
Undrar bara vad du får ut på att lvla upp steam
och nej jag gör inte nåt för att göra det själv
//mobiz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobado:

Hej,
Undrar bara vad du får ut på att lvla upp steam
och nej jag gör inte nåt för att göra det själv
//mobiz

By crafting badges, you gain experience, which raises your Steam level. Benefits of having a higher Steam level include:

Increased Friends list size (+5 friends per level added to the level cap)
Showcases for your Steam Profile (1 new showcase every 10 levels)
Increased chance of Pack drop (+20% chance for every 10 levels)

Every 10 levels, the border around your Steam level changes color.

At level 100, the circle changes into a hexagon and the colors repeat.

At level 200, the hexagon changes into a shield and the colors repeat.

At level 300, the shield changes into a box and the colors repeat.

At level 400, the box changes into a faded box and the colors repeat.

At level 500, the faded box changes into a circle and the color is white.

Some of the levels you reach Can add an Item slideshow or Workshop items slideshow At your profile.

The higher your level is the farther up you will appear on your friend's Friend list.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Humble Bundle är nyckeln, att köpa extremt billiga spel är också ett alternativ men ser inte riktigt meningen med att köpa spel bara för korten. Har köpt en del kort för pengar för att kunna avsluta ett gäng med badges.

Får man XP av spel? Eller vad? Eller får man vissa kort när man köper spel?

Skrivet av Mobado:

Hej,
Undrar bara vad du får ut på att lvla upp steam
och nej jag gör inte nåt för att göra det själv
//mobiz

Vad jag vet så får man upgrade till sin profil. T.ex. du kan ha item showcase så folk ser vad du har för vapen i CS:GO. Du kan ha fler vänner på din friendslist. Du kan få tillgång till fler alternativ när de gäller att redigera din sida.

Rätta mig om jag har fel!

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Får man XP av spel? Eller vad? Eller får man vissa kort när man köper spel?

Att bygga märken/badges ger XP så man vill maximera mängden spel med märken, har du en massa spel har du även större chans till "carddrops" även om chansen per spel är låg om märket bara är på nivå ett.

Dubbletterna man får av de första korten som är gratis kan man sälja och köpa kort man behöver.

Men man når inte extrema nivåer, jag har över 350spel, 85 färdiga märken, 75 spel med ofärdiga märken och har 25 i steamnivå.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Att bygga märken/badges ger XP så man vill maximera mängden spel med märken, har du en massa spel har du även större chans till "carddrops" även om chansen per spel är låg om märket bara är på nivå ett.

Dubbletterna man får av de första korten som är gratis kan man sälja och köpa kort man behöver.

Men man når inte extrema nivåer, jag har över 350spel, 85 färdiga märken, 75 spel med ofärdiga märken och har 25 i steamnivå.

Ojdå.

Har du några över? Till typ GMOD, TF2 eller dylikt? Kan ta dem om du inte vill ha dem.

Nä men back on topic. Har en kille på min friendslist som gick från nivå 10 till 57 på typ 1 månad. HUR?

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Ojdå.

Har du några över? Till typ GMOD, TF2 eller dylikt? Kan ta dem om du inte vill ha dem.

Nä men back on topic. Har en kille på min friendslist som gick från nivå 10 till 57 på typ 1 månad. HUR?

Det troligaste är att han hade sjukt mycket spel utan färdigbyggda märken och sedan bestämde sig för att sätta ihop dem och han fick nog lägga ett par hundra kronor på att köpa lösa kort.
Kan också ha övertalat folk att ge honom kort eftersom att dom ändå inte skulle använda korten.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Ja, oavsett vad blir man ju ledsen.. Vill också :/

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Se till att bli "eligible" för badge paket på alla spel. De flesta spel ger 3- 6 badges av att bara tillbringa tid i spelet till en början. Du behöver inte ens spela. När du fått alla badges så kommer det stå "no more badge drops available" eller något sådant. Nu är det spelet upplåst, kan man väl säga, för att få badge paket. Brukar få ett 1 veckan, random spel med 3 random badges.

Undantaget är free to play där man måste köpa ingame saker för att få badges. Om det inte ändrats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig orkat bry mig... Haft kontot i 11 år nu och inte ens orkat ta reda på det, så den som upplyser mig om fördelarna förutom det estetiska (?) är en riktig jesus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Aldrig orkat bry mig... Haft kontot i 11 år nu och inte ens orkat ta reda på det, så den som upplyser mig om fördelarna förutom det estetiska (?) är en riktig jesus

Jag listade allt man tjänar på det i ett tidigare tillägg, vad man kan lägga till är att eftersom att vinsten med hög nivå är liten så är ett alternativ att fixa alla gratiskort man kan få genom att spela spelen och sedan sälja dem för 0.06-0.2euro styck beroende på spel.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Jag listade allt man tjänar på det i ett tidigare tillägg, vad man kan lägga till är att eftersom att vinsten med hög nivå är liten så är ett alternativ att fixa alla gratiskort man kan få genom att spela spelen och sedan sälja dem för 0.06-0.2euro styck beroende på spel.

Okej, så det är bara patetiskt skit att levla sitt konto då.. gött att man aldrig missat något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Se till att bli "eligible" för badge paket på alla spel. De flesta spel ger 3- 6 badges av att bara tillbringa tid i spelet till en början. Du behöver inte ens spela. När du fått alla badges så kommer det stå "no more badge drops available" eller något sådant. Nu är det spelet upplåst, kan man väl säga, för att få badge paket. Brukar få ett 1 veckan, random spel med 3 random badges.

Undantaget är free to play där man måste köpa ingame saker för att få badges. Om det inte ändrats.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har blandat ihop kort och badges. Om man fick badges så lätt så skulle alla vara level 100.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd

Mycket fantasier här,hehehe:)

Japp lelvla sitt steamkonto skiter alla i,det är inget för mig

Raderat onödigt övertramp mot §1
Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Önskar man kunde stänga av levels/kort osv Alltid varit 100% procent
irritationsmoment.

Det finns inget magiskt sätt att göra detta kanske?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Du har blandat ihop kort och badges. Om man fick badges så lätt så skulle alla vara level 100.

Precis, var lite sent för att skriva inlägg

Kort ska det ju vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cruentusa:

By crafting badges, you gain experience, which raises your Steam level. Benefits of having a higher Steam level include:

Increased Friends list size (+5 friends per level added to the level cap)
Showcases for your Steam Profile (1 new showcase every 10 levels)
Increased chance of Pack drop (+20% chance for every 10 levels)

Every 10 levels, the border around your Steam level changes color.

At level 100, the circle changes into a hexagon and the colors repeat.

At level 200, the hexagon changes into a shield and the colors repeat.

At level 300, the shield changes into a box and the colors repeat.

At level 400, the box changes into a faded box and the colors repeat.

At level 500, the faded box changes into a circle and the color is white.

Some of the levels you reach Can add an Item slideshow or Workshop items slideshow At your profile.

The higher your level is the farther up you will appear on your friend's Friend list.

Är detta ett jävla skämt? Visste inte att Steam levels var mer än en dålig skrytfaktor, men vem fan begränsar friend list size 2015? Känns som en dålig Facebookkopia som tar betalt för "unlimited friends".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av El_Raspberry:

Är detta ett jävla skämt? Visste inte att Steam levels var mer än en dålig skrytfaktor, men vem fan begränsar friend list size 2015? Känns som en dålig Facebookkopia som tar betalt för "unlimited friends".

Vem fan har så många steamvänner att listan blir full?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nackskägg:

Vem fan har så många steamvänner att listan blir full?

Ingen aning, men nu för tiden är det väl en standard att inte ha en gräns på meningslösa saker. En annan femma om vi skulle ha unlimited Steam cloud.

Permalänk
Inaktiv

Själv är jag på level 62/63 någonting. Nästan 700 spel på kontot hjälper. Tidigare gick det ganska lätt att köpa billiga prylar och sälja dyrare men stopp där nu.

I slutändan är det bara ytterligare ett meningslöst metagame från Valve. Allt för att inte utveckla spel numrerat 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

I slutändan är det bara ytterligare ett meningslöst metagame från Valve. Allt för att inte utveckla spel numrerat 3.

... och för att tjäna mer pengar förstås

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

... och för att tjäna mer pengar förstås

O ja.

Vore intressant att se vad de tjänade mest på i julas, intäckten för spel försäljning eller avgiften i alla Steam market transaktioner.

Permalänk

KÖP SPEL

man ska köpa spel om man vill ha högre levlar osv