EVGA GeForce GTX 980(och TI) Classified K|NGP|N Edition!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mars SSX:

Någon som har en aning om när kortet släpps i Sverige?

19 feb skickas korten för dom som har bokat. När dom kommer till butik vet jag inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Gilgamesh:

har 80% ASIC på mitt 970 om det spelar någon som helst roll, det andra jag sålde låg på 71%.

jävligt bra värden! Hur högre du har desto bättre överklock kan du få

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

jävligt bra värden! Hur högre du har desto bättre överklock kan du få

nja, det debatteras ju, tror inte mycket på det själv...har 86,2% kommer högre på minnet men inte i närheten av Gilgamesh core clock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

menade priset

Dock blev priset för Kingpin:

Item Total: €749.99
Shipping Total: $12.00
Grand Total: €761.99

Så runt 7200kr

Fortfarande billigare än classified som säljs för 7290kr på Webhallen.
Du kan dock få den för ca 7000kr från EU EVGA store.

Undra hur mycket kingpin kommer kosta i Sveriges butiker

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, haha...jag förstod först inte hur du kunde få kortet att ha 8GB, men tänker man efter så var det ju såklart priset du spekulerade i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

19 feb skickas korten för dom som har bokat. När dom kommer till butik vet jag inte

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, då har jag en aning. Hoppas bara att nästa Titan/R9 390X inte väntar några månader efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

nja, det debatteras ju, tror inte mycket på det själv...har 86,2% kommer högre på minnet men inte i närheten av Gilgamesh core clock.

ok bra att veta, har du Samsung minnen på ditt kort? tydligen kommer man högre med dessa. angående kärnan så kör jag ett custom BIOS där många värden är ändrade, antagligen kan du nå lika högt, jag kom inte heller så högt innan jag drog på annat BIOS.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Konstigt att de inte slänger på ett schysst vattenblock i samma veva.

Varför inte bara köpa EVGAs med vattenblock, eller ska denna utgåva klocka bättre?
Min "EVGA Hydro Copper" klockar okej iaf på 1500Mhz/8000Mhz (även om det inte säger någonting)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Varför inte bara köpa EVGAs med vattenblock, eller ska denna utgåva klocka bättre?
Min "EVGA Hydro Copper" klockar okej iaf på 1500Mhz/8000Mhz (även om det inte säger någonting)

Kingpin är mer unik. Annan strömförsörjning. Massa lull lull etc. för LN2-kylning. Kanske inte kortet man köper för att spela The Sims.

Ditt HC är "bara" nog ett vanligt EVGA 980 med vattenblock.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Kingpin är mer unik. Annan strömförsörjning. Massa lull lull etc. för LN2-kylning. Kanske inte kortet man köper för att spela The Sims.

Ditt HC är "bara" nog ett vanligt EVGA 980 med vattenblock.

Intressant! Det sistnämnda tror jag du har helt rätt i.

Permalänk
Medlem

Vill också ha!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Segas:

Oj, haha...jag förstod först inte hur du kunde få kortet att ha 8GB, men tänker man efter så var det ju såklart priset du spekulerade i.

haha

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som faktiskt kommer använda kortet fullt ut eller är det endast penisförlängare?

8k för ett 980 är ganska överprisat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Är det någon av er som faktiskt kommer använda kortet fullt ut eller är det endast penisförlängare?

8k för ett 980 är ganska överprisat.

7200kr konstaterade vi att det kostade. Med frakt. Cirka 1500 kr dyrare än vad ett vanligt GTX980 kostar, men med mer potential då det är utvalda kretsar.

780 Ti Classified låg på 7K när de dök upp i butik.

Ett 980 Hydro Copper är dyrare. Det kostar 8090 kr som billigast idag.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

7200kr konstaterade vi att det kostade. Med frakt. Cirka 1500 kr dyrare än vad ett vanligt GTX980 kostar, men med mer potential då det är utvalda kretsar.

780 Ti Classified låg på 7K när de dök upp i butik.

Ett 980 Hydro Copper är dyrare. Det kostar 8090 kr som billigast idag.

Ett vanligt 980 kan du få för 5000kr, det är minst 2000kr mindre.

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

7200kr konstaterade vi att det kostade. Med frakt. Cirka 1500 kr dyrare än vad ett vanligt GTX980 kostar, men med mer potential då det är utvalda kretsar.

780 Ti Classified låg på 7K när de dök upp i butik.

Ett 980 Hydro Copper är dyrare. Det kostar 8090 kr som billigast idag.

Skickas kortet inom EU? Om inte så åker man ju på moms samt tullavgifter utöver det beräknade priset.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Ett vanligt 980 kan du få för 5000kr, det är minst 2000kr mindre.

Ja, ett vanligt ja. Det här kortet är inte inte vanligt vill jag påstå. Ska du bara spela så är det fel kort för dig oavsett.

Skrivet av Aqua_HeaD:

Skickas kortet inom EU? Om inte så åker man ju på moms samt tullavgifter utöver det beräknade priset.

Ja det borde vara inom EU, då deras prislista är i Euro. Så det är tull man kan åka på. Moms betalar du i det land du köper ifrån.

tyvar1 får berätta vad prislappen hamnade på i slutet, inkl. moms och tull.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ja, ett vanligt ja. Det här kortet är inte inte vanligt vill jag påstå. Ska du bara spela så är det fel kort för dig oavsett.

Det va precis det min fråga va, om ni inte använder något annat än luft som kylning är kortet helt värdelöst och endast en penisförlängare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Det va precis det min fråga va, om ni inte använder något annat än luft som kylning är kortet helt värdelöst och endast en penisförlängare.

Fast det stämmer ju inte. Jag kör mina kort på luft och de är inte värdelösa.

Du kan klocka väldigt högt på ett Classy/Kingpin-kort. Out of the box är det redan överklockat. Dvs. med garanti.

Direkt ur lådan:

Base Clock: 1304 MHz
Boost Clock: 1418 MHz

dBi = Noll ljud under 60 grader. Fläktlös.

Tre BIOS. Ett för gaming, ett stock och ett för LN2 om man vill göra det.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Är det någon av er som faktiskt kommer använda kortet fullt ut eller är det endast penisförlängare?

8k för ett 980 är ganska överprisat.

Har en egengjord luftkyld heatsink med 3x 140mm fläktar på som jag kommer använda tillsammans med något upplåst BIOS. Så ja, det kommer användas.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av wRRM:

Är det någon av er som faktiskt kommer använda kortet fullt ut eller är det endast penisförlängare?

8k för ett 980 är ganska överprisat.

Jag kommer använda det fullt ut. Ska försöka få så hög överclock som det går och styra custom bios.

Skrivet av Aqua_HeaD:

Skickas kortet inom EU? Om inte så åker man ju på moms samt tullavgifter utöver det beräknade priset.

yep det skickas via EU. Från Evga EU store. Angående tullavgiften kan jag tyvärr inte svara på

Skrivet av EyeNEye:

tyvar1 får berätta vad prislappen hamnade på i slutet, inkl. moms och tull.

I will

Skrivet av wRRM:

Det va precis det min fråga va, om ni inte använder något annat än luft som kylning är kortet helt värdelöst och endast en penisförlängare.

Jag ska använda kortet med luft och det är inte alls värdelöst. Kortet har custom PCB som är bättre än reference(12 layer med extra koppar), 14+3 power phase design, 8pin + 8pin + 6pin strömförsörjning, Memory MOSFET Cooling Plate, Straight Heat Pipes, Quick Switch triple bios, Backplate, Fläkten är av metall hölje, bra support av custom bios, Optimized Power Target, Sjukt bra fabriks överklockning m.m. Så kortet kommer även vid luft vara riktigt kallt och klara av bra överclockning.

varför tror du folk skaffar bra hårdvara bara på grund av penisförlängning?

och kortet kostar "bara" 1500 kr mer och det tycker jag är värt alla dagar i veckan för det man får!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Ingen tull inom EU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gilgamesh:

ok bra att veta, har du Samsung minnen på ditt kort? tydligen kommer man högre med dessa. angående kärnan så kör jag ett custom BIOS där många värden är ändrade, antagligen kan du nå lika högt, jag kom inte heller så högt innan jag drog på annat BIOS.

Japp, har samsung minnen, vilket BIOS kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Japp, har samsung minnen, vilket BIOS kör du?

det förklarar den högre minnes frekvensen kör Gigabytes senaste BIOS till dessa kort som jag själv modifierat efter en annan mall på nätet, om du laddar upp det BIOSet du kör så kan jag ändra det så värdena blir liknade mitt BIOS.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gilgamesh:

det förklarar den högre minnes frekvensen kör Gigabytes senaste BIOS till dessa kort som jag själv modifierat efter en annan mall på nätet, om du laddar upp det BIOSet du kör så kan jag ändra det så värdena blir liknade mitt BIOS.

Låter bra, vilka ändringar är det du gör?
(byte filändelsen till ".txt" istället för ".rom")

http://www.fildirekt.se/dl/1423772768.txt

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Låter bra, vilka ändringar är det du gör?
(byte filändelsen till ".txt" istället för ".rom")

http://www.fildirekt.se/dl/1423772768.txt

får inte till det, ladda upp .rom här: http://www.zippyshare.com/

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gilgamesh:

får inte till det, ladda upp .rom här: http://www.zippyshare.com/

http://www5.zippyshare.com/v/ddkFZvMA/file.html

Permalänk
Medlem

vad för kärna/minnes frekvens kör du?

edit: http://www8.zippyshare.com/v/l0Q95rZc/file.html 1600/7800MHz, testa och se

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gilgamesh:

vad för kärna/minnes frekvens kör du?

edit: http://www8.zippyshare.com/v/l0Q95rZc/file.html 1600/7800MHz, testa och se

Vet inte riktigt vad jag gör fel, får

Citat:

ERROR: BIOS Cert 2.0 Verification error, update aborted

när jag försöker flasha med nvflash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Vet inte riktigt vad jag gör fel, får när jag försöker flasha med nvflash.

testa nyare version av nvflash

https://mega.co.nz/#!XgQCDKKK!FG8u_iaRHYhq2VV-5wf2hz2kNtHLc3Z...

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Gilgamesh:

v 5.206.0.1 är senaste va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |