Request timed out!
Hej!
Jag har nyligen stött på ett problem som gör mig galen!
Det är nämligen så att jag spelar rätt mycket olika fps och märkte för ca: 2-3v att gubbarna ibland bara ploppade fram runt hörn.
Först tänkte jag "hmm jag är väl såhär kass då" men efter många års erfarenhet inom olika fps så kändes detta lite väl skumt.
Jag började då rota i problemet och som gammal i gemet så började jag pinga i cmd och pingade till ftp.sunet.se .
Först såg det väldigt stabilt ut. Jag hade uppe det när jag spelade och helt plötsligt hände det igen, gubben ploppade fram. Jag hade igång cmd på andra skärmen och såg då att i samma ögonblick kom det en request timed out! Fortsatte då spela och varje gång gubbarna ploppa eller det frös så va det en Request timed out!
Det jag har kollat är detta.
* Pingat med annan dator i samma nätverk (windows 7) utan problem!
* Uppdaterat/installerat drivrutiner etc till nätverkskortet
* Bytt alla nätverkskablar som kan tänkas!
* Bytt portar på både router och switch
* Köpt nytt nätverkskort (verkar stabilare men ja det har hänt ett antal gånger här med)
* Stängt av "Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström" i Egenskaper för nätverkskorten (det känns som detta också hjälpt, placebo kanske)
Men fortfarande får jag Request timed out!
Det jag börjar ana är att det antingen ligger i windows 8.1(brandväggen eller liknande) eller att det har med AVG att göra.
Det verkar som de har en förmåga att slänga ut ett paket lite random!
Är det någon som har samma problem eller som vet någon fix till detta?
Mvh!!