Sony z3c och spotify-problem

Permalänk

Sony z3c och spotify-problem

Nu börjar jag lacka ur på min telefon och hoppas nån av er har något tips..

Det är så att varje gång jag startar spotify så segar det sig nåt enormt. Alla andra program och appar funkar kanon, men spotify förstör hela upplevelsen med mobil datorenhet.
Spotify går rätt snabbt att starta, men när jag ska välja playlist så står den bara och tuggar. Det kan ta upp till 20 minuter innan jag får igång en låt. Så har det varit sen jag fick telefonen.
Jag har provat vid ett flertal gånger att avinstallera spotify men problemen kvarstår.
Jag har även raderat allt innehåll på minneskortet ett par gånger utan framgång.
Jag har ett Kingston 64 gb micro sd kort klass 10.
Bör sägas att jag brukar spara ner två-tre listor i offline-mode.
Jag ska senare idag prova att göra en fabriksåterställning av telefonen samt formatera minneskortet.

Är det något jag bör tänka på när jag formaterar minneskortet? Vilket filsystem ska det va? Fat 32 antar jag?

Några andra tips som kan tänkas vara användbara?

På min gamla iphone 5 funkar det galant

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Prova utan ditt SD-kort, prova med ett annat SD-kort.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Prova utan ditt SD-kort, prova med ett annat SD-kort.

Du verkar vara något på spåret här. Tog ut SD-kortet och testade..Fick självklart installera om spotify då spotify kraschade iom att den saknade sd-kortet
Nåväl, spotify funkade som på räls och det var ju skönt.
Nu har jag testat att formatera kortet i datorn, och sen efter satt i det i telefonen så gick jag in och raderade kortet. mmm jag vet, kaka på kaka

I skrivande stund laddas spellistorna ner på kortet igen, så får vi se om det strular igen..återkommer

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk

Ville bara meddela att det nu fungerar som det ska.
Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...