Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Tack för tipset, men de har kört superhelg varje helg sen minst 2 år tillbaks. Va det nån speciell vara du tänkte på att de hade som fynd kanske som du glömde länka till?

Jaha skulle man göra det också. Sorry, första gången jag tipsade i dagens fynd. Ska tänka på det tills nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

LG har väl sin hemska handkontroll som man måste peka-och-klicka med, så den hade jag inte kört på. Philipsen kör ju 4K om du vågar satsa på det, men den kostar ju dryga 2000kr mer också. Panasonic hade jag inte vågat köpa då jag inte har någon tilltro till märket.

Summa summarum, ingen av dem.

HEMSKA kontroll? Jag måste fråga om du ens prövat den? Iom att du säger "peka" så misstänker jag att du inte gjort det. Det är ingen Wii-kontroll som går på IR utan de är välbyggda med olika G-sensorer och det spelar absolut ingen roll vart man pekar eller hur man håller. Har man smart-tv så är den ypperlig när man ska klicka runt i menyer och alla olika alternativ än att sitta och navigera sig fram sakta med ett klick i taget.

Blev bara lite upprörd eftersom jag själv tycker kontrollen är jäkligt behändig

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Trebsor:

HEMSKA kontroll? Jag måste fråga om du ens prövat den? Iom att du säger "peka" så misstänker jag att du inte gjort det. Det är ingen Wii-kontroll som går på IR utan de är välbyggda med olika G-sensorer och det spelar absolut ingen roll vart man pekar eller hur man håller. Har man smart-tv så är den ypperlig när man ska klicka runt i menyer och alla olika alternativ än att sitta och navigera sig fram sakta med ett klick i taget.

Blev bara lite upprörd eftersom jag själv tycker kontrollen är jäkligt behändig

Nej, jag har inte testat den, endast läst vad andra tycker och sett filmer om det. Det låter dock fortfarande väldigt omständigt, men det kanske mest är personliga preferenser.

Värt att tänka på innan köp, i alla fall!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CloakTurtle:

290 kr för ett par Razer Kraken på CDON, närmaste på prisjakt är 399:- alltid något
Billigt för ett par grymma lurar.

http://cdon.se/hemelektronik/razer/razer-kraken-black-frml-p3...

Tänk på att detta är hörlurar, inte headset, det medföljer alltså ingen mikrofon.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Tänk på att detta är hörlurar, inte headset, det medföljer alltså ingen mikrofon.

Det finns visst mikrofon på dessa, sen hur bra den är vetifan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bsr:

Såvitt jag vet så är det "Pro" som har mikrofon?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bsr:

Det ser inte så ut om man kollar på CDON.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Rekordmedlem

Kraken är hörlur, Kraken pro headset:
http://www.razerzone.com/gaming-audio/kraken#kraken-header

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FarbrorSten:

9 månaders gratis licens, gäller t.o.m. 16 feb.

http://www.softpedia.com/giveaways-discounts/

Helt okej och stör inte alls. Har en egen webbläsare också som känns rätt smidig. Ni som inte heller har annat än Windows inbyggda virusprogram kanske skulle prova.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse Black
Nu 199 kr på Intet. Ser ut att vara världens roligaste mus
http://www.inet.se/produkt/6102496/microsoft-sculpt-ergonomic...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Skrivet av stormense:

Beställde ett par Turtle Beach Z Seven 5.1 Headset Gaming 1500 kr rabatt eller 1 000 kr om man jämför utomlands.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/gaming-headset...

Nu uppe i priset 2500 kr igen så 990 kr dealen är slut.

Har haft dem några dagar nu. Fantastiska att spela med och så pass bra ljud att jag egentligen köpte mina Logitech Surround Z906 i onödan om det inte var för... Men ibland funkar de inte. Man får dra ut och i usb sladden och elektroniskt oljud eller pitch, om man glömmer att dra ner mikrofonreglaget nederst på vänstra sidan, till noll.

Enormt nöjd med hörlurarna när jag nu kan spela med riktigt ljud utan att störa omgivningen. Micken ger också ifrån sig en naturlig röst tycker jag. Ett fynd för de 990 kr jag gav men för 2500 kr finns det nog bättre grejer utan flashiga manöverhubbar.

Kom på hur man blev av med pitchljudet med ett reglage... vilket tog en vecka.
Visa signatur

Permalänk

Är det någon som testat nordicwellness gymerbjudantet? Finns det några "dolda" avgifter?

Permalänk
Medlem

Någon som har ett tips om ett bra nätaggregat, mitt nuvarande är för klent så datorn kraschar då och då.
Vill ha ett Gold-certifierat, ca. 750w.
Tittade på EVGA SuperNOVA G2 men vill helst närmare 7-800kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

inte helt 100 på detta .

CDON har 70% nedsatt MSI Z87 MPower SP - > 529 kr

http://cdon.se/hemelektronik/msi/mainboard-socket-1150-msi-z8...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2277636#rparams=ss=%20AS...

Strular dock när man går till kassan :/

» En eller flera produkter har tagits ur din varukorg.

Observera att dessa produkter tagits bort ur din varukorg.

Produkten har tagit slut.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikael R:

En bra rabatt är alltid trevligt, om man letar efter instegsljud för hemmabio kör Elgiganten en drive där man får ett Sony 5.0 system och en förstärkare för 2990 (vilket för övrigt är priset för enbart högtalarna just nu). Man måste lägga till båda två i varukorgen för att rabatten ska dras av. Fått hyfsat betyg men skulle nog behövas kompletteras med en sub för att få lite fylligare ljud.

Högtalarna: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/SSCS310CR/sony-5-0-surround-hogtalarsystem-ss-cs310cr-svart

Förstärkare: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/receiver-och-forstarkare/STRDH550/sony-5-1-surround-receiver-str-dh550

Skickades från m.sweclockers.com

Varken högtalare eller förstärkare har några recensioner, någon som har testat dessa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggelump:

Jo, precis. Det låter till en början väldigt bra men om man ser till vad det kostar i slutändan så bör man åtminstone fundera på det. Ifall man ändå hade tänkt skaffa ett sådant tv-abonnemang är det ju jättebra men jag har en känsla av att Viasat håvar in ganska många kunder som inte ens tänkt tanken på att skaffa ett sådant.

30 x 255 = 7650:-
startavgift 695:-
- 2000
Totalt att betala under bindningstiden: 6345:-

Vilket är en del pengar för någonting man kanske inte ens tänkt skaffa.

Har inte läst alla inlägg bakåt i tiden men antar ni diskuterar hembiobutikens erbjudande.

Tänk på att ni INTE får 2000 kr på viasat kostnaden utan 2000 kr dras av från den PRODUKT ni köper ur hembiobutikens sortiment.

Köper du alltså någonting fr 2001 kr samt tecknar viasat abonnemanget så blir priset på produkten från hembiobutiken enbart 1 krona.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Huruvuda månadskostnaden är dyr eller inte är ju upp till var och en att avgöra, vill man ha bäst bild så väljer ju man parabol något annat finns inte.
Det enda luriga är ju att bindningstiden i dessa kampanjer är 30månader (24+6) och inte 6 månader gratis av 24.

Men bor man i villa exempelvis brukar inte flytt finnas på radarn ändå och då spelar det ju mindre roll...

Digital TV via fiber slår ju parabol alla dagar i veckan. Billigare, bättre signal än parabol, framtidssäker för 4K sändningar vilket parabol INTE är.

Fiber byggs dessutom ut väldigt mycket just nu, främst i södra sverige (skåne) av t.ex. IP-Only som äger ett av sveriges största nät.

Har själv funderat på att ta detta erbjudandet då ja behöver ett hemmabioslutsteg till min hemmabioanläggning. 2000 kr rabatt e nice. Dock är min bostadsrättsförening väldigt anti mot paraboler så ja får lite svårt att sätta upp den korrekt...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varken högtalare eller förstärkare har några recensioner, någon som har testat dessa?

Nej, men jag hade spontant letat vidare. Letar man efter något enklare hemmasystem kan jag rekommendera dessa från hifiklubben https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalarsystem/argon-jun... kompletterande med valfri receiver, typ denna https://www.dustinhome.se/product/5010812588/onkyo-ht-rc630-5...

Väldigt mycket ljud för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Nej, men jag hade spontant letat vidare. Letar man efter något enklare hemmasystem kan jag rekommendera dessa från hifiklubben https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalarsystem/argon-jun... kompletterande med valfri receiver, typ denna https://www.dustinhome.se/product/5010812588/onkyo-ht-rc630-5...

Väldigt mycket ljud för pengarna

Det kan jag absolut hålla med om - om man har pengar till det vill säga Man får ju räkna med att det blir åtminstone det dubbla priset totalt (dock med en sub i Argon-paketet).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

» En eller flera produkter har tagits ur din varukorg.

Observera att dessa produkter tagits bort ur din varukorg.

Produkten har tagit slut.

599 kr nu. (66%)

Beräknas leverans: 1-3 dagar.

Betyder det att de fortfarande är slut eller går det att beställa?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Helt okej och stör inte alls. Har en egen webbläsare också som känns rätt smidig. Ni som inte heller har annat än Windows inbyggda virusprogram kanske skulle prova.

Testar också det! Var hittade du deras webbläsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

599 kr nu. (66%)

Beräknas leverans: 1-3 dagar.

Betyder det att de fortfarande är slut eller går det att beställa?

Nej, fortfarande fel. Klicka på "Lägg i varukorgen" och "Till kassan" så kan du se själv om något ändrats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Är det någon som testat nordicwellness gymerbjudantet? Finns det några "dolda" avgifter?

Jag har fått själva kupongen som ska vara giltig för en månads fri träning utan någon bindningstid, ska dock använda mig av den. Förkyld för närvarande. Det ska fungera utan problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet någon varför det står utgående modell för GTX 970-kortet? Ska de enbart satsa på G1-modellen?

Permalänk
Rekordmedlem

Det länkades #15232598
DDR3L SO-DIMM minnen i fyndtråden, observera att det är DDR3L och inte DDR3, de är inte kompatibla.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det länkades #15232598
DDR3L SO-DIMM minnen i fyndtråden, observera att det är DDR3L och inte DDR3, de är inte kompatibla.

Går ändå inte att köpa. Har varit så sedan de sänkte priset på prisjakt. Är likadant på en del andra av Cdons produkter också som till exempel moderkortet som postades tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Andersson:

Patriot 4GB DDR3 SO-DIMM 1333Mhz 1.35V för 119kr hos CDON
http://cdon.se/hemelektronik/patriot/patriot-4gb-ddr3-so-dimm...
Perfekt för er som vill uppgradera mängden RAM i era laptops eller mini HTPCs med so-dimm slots

De går inte att köpa liksom många andra datorkomponenter med bra pris på Cdon. Nästan varje moderkort jag kollat på har gått att lägga i varukorgen, men går man till kassan står det att det är slut. Har varit så i flera dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thureson:

De går inte att köpa liksom många andra datorkomponenter med bra pris på Cdon. Nästan varje moderkort jag kollat på har gått att lägga i varukorgen, men går man till kassan står det att det är slut. Har varit så i flera dagar.

Lockpriser eller vad, kan inte ta så lång tid att lösa problemet. Dålig stil av CDon vare sig det är ett "fel" eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Den jag köpte är den som kostar 299 nu. Kanske hade turen att dom skicka fel.

Köpte samma (http://cdon.se/hemelektronik/fractal-design/fractal-design-ar...) och fick också hem ett R2. Ytterst mysigt chassi för priset.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Keeper of Traditions

Nödvändigt med fyra separata inlägg..?

Visa signatur