Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

EVGA har bra kundservice. MSI är semipassiv.

ACX 2.0 kylaren på EVGA kortet är också semipassiv likt ASUS Strix kylaren

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

ACX 2.0 kylaren på EVGA kortet är också semipassiv likt ASUS Strix kylaren

Är det så för 970 också?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Är det så för 970 också?

Japp, verkar också ha ACX 2.0 kylaren

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Större är alltid bättre (nästan!), beroende på avstånd till TVn såklart. Komplett har dessutom fru frakt och fri retur. Behöver man inte smarttvn lull-ull eller 4K (imho lite överflödigt fortf. pga prist av 4K-källor) så är: https://www.komplett.se/lg-60-plasma-tv-60pb560v/817586 vettig också, har föregångaren och den tickar på galant! Men Philipsen verkar väl okej enligt: http://www.ljudochbild.se/test/philips-58pus680912

Permalänk
Keeper of Traditions

LG har väl sin hemska handkontroll som man måste peka-och-klicka med, så den hade jag inte kört på. Philipsen kör ju 4K om du vågar satsa på det, men den kostar ju dryga 2000kr mer också. Panasonic hade jag inte vågat köpa då jag inte har någon tilltro till märket.

Summa summarum, ingen av dem.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Panasonic är ju rätt kända för bra tv apparater.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Ingen av dem asså, ja tänkte lägga 6000kr på en LCD(plasma drar väl mkt ström???) <50" helst!
Får man efterlysa sånt här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderKlumpen:

LG har väl sin hemska handkontroll som man måste peka-och-klicka med, så den hade jag inte kört på. Philipsen kör ju 4K om du vågar satsa på det, men den kostar ju dryga 2000kr mer också. Panasonic hade jag inte vågat köpa då jag inte har någon tilltro till märket.

Summa summarum, ingen av dem.

Nej, LGn har inte magic remote

Skrivet av Peckham:

Tack för era svar! Ingen av dem asså, ja tänkte lägga 6000kr på en LCD(plasma drar väl mkt ström???) <50" helst!
Får man efterlysa sånt här?

Hade kört på denna Sonyn istället för de apparaterna som komplett vill dumpa.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2534247
http://www.ljudochbild.se/test/sony-kdl-50w805bbn-2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SUMITOMO:

Säker på det?

Komplett (och LG) skriver "LG Magic Motion Remote".

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBenton:

Viasat drar av 2000:- på valfri vara om man samtidigt tecknar 24 mån Viasat. Samt att man får 6 extramånader med fullt utbud gratis.
https://www.hembiobutiken.se/produkter/digital-tv/abonnemang/...

Det känns spontant att det är för bra för att vara sant men man vet aldrig.

Känns inte för bra för att vara sant, startavgift på 700 spänn och sen 250 kr i månaden. Blir dyrt i längden. Men vill man byta tv-leverantör kanskske det är ok.

Permalänk
Avstängd

Huruvuda månadskostnaden är dyr eller inte är ju upp till var och en att avgöra, vill man ha bäst bild så väljer ju man parabol något annat finns inte.
Det enda luriga är ju att bindningstiden i dessa kampanjer är 30månader (24+6) och inte 6 månader gratis av 24.

Men bor man i villa exempelvis brukar inte flytt finnas på radarn ändå och då spelar det ju mindre roll...

Permalänk

Lite oklart om man får länka till sånt här i huvudtråden, feel free att copy'pastea isf.

37 gratis androidspel och appar via Amazon Appstore. Podcastspelaren Doggcatcher, Runtastic Pro och oldschool-spelet Doodle Jump är inkluderade.

http://www.amazon.com/b/?_encoding=UTF8&camp=1789&creative=93...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Hade kört på denna Sonyn istället för de apparaterna som komplett vill dumpa.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2534247
http://www.ljudochbild.se/test/sony-kdl-50w805bbn-2

Sonyn har jag men passade på när Mediamark sålde dem för fem kronor mindre än 6000 kr. Jähjligt bra TV för de pengarna.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Efter mitt strul med Fyndiq så blev jag av med en kod här. Fick en kod till för gratis frakt. Då jag själv aldrig mer kommer att handla där så tänkte jag att någon här kan nyttja koden. Lägger ut den som den är så är det först till kvarn som gäller!

Det är alltså fri frakt hos Findiq som gäller, hoppas att ni till skillnad från mig får era prylar!

Rabattkod: 7D3FMHWA
Giltighetstid: 26/02-2015(midnatt)

Permalänk
Medlem

Verkar ha varit populär Skulle behöva en billig webkamera till ett projekt, men den verkar redan vara slut efter en halvtimme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Först till kvarn. 1st kvar.

Xeon E3-1220 3.1 GHz LGA1155 5 GT/s 8 MB, 692.00kr
med passande mATX för 251:-

Från sidfoten på Elfas hemsida: "Alla priser i SEK exkl. moms."

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat en schysst deal på surfplatta? Runt 2000kr, så ny modell som möjligt.

Permalänk
Skrivet av sassa46:

Känns inte för bra för att vara sant, startavgift på 700 spänn och sen 250 kr i månaden. Blir dyrt i längden. Men vill man byta tv-leverantör kanskske det är ok.

Jo, precis. Det låter till en början väldigt bra men om man ser till vad det kostar i slutändan så bör man åtminstone fundera på det. Ifall man ändå hade tänkt skaffa ett sådant tv-abonnemang är det ju jättebra men jag har en känsla av att Viasat håvar in ganska många kunder som inte ens tänkt tanken på att skaffa ett sådant.

30 x 255 = 7650:-
startavgift 695:-
- 2000
Totalt att betala under bindningstiden: 6345:-

Vilket är en del pengar för någonting man kanske inte ens tänkt skaffa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggelump:

Jo, precis. Det låter till en början väldigt bra men om man ser till vad det kostar i slutändan så bör man åtminstone fundera på det. Ifall man ändå hade tänkt skaffa ett sådant tv-abonnemang är det ju jättebra men jag har en känsla av att Viasat håvar in ganska många kunder som inte ens tänkt tanken på att skaffa ett sådant.

- 2000

Klart det kostar pengar, kostar ju att ha tv. Men som jag som bor villa med två barn och har Iptv via canal digital som kostar lika mycket. Är värt att säga upp cd för att hoppa på viasat. Befintliga kunder får ju inga deals. Värt att byta om man orkar med processen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Avstängd

Du lär dessutom få bättre bild om du byter till parabol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Säker på det?

Komplett (och LG) skriver "LG Magic Motion Remote".

Nej dom skriver inte att den ingår.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SUMITOMO:

Nej dom skriver inte att den ingår.

Okej, jag antog det efter att ha sett någon recension på Youtube där de viftade med handkontrollen, men du har säkert rätt. Då kanske LG TV:n är ett okej val, trots allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/veckans-klipp/skross-sosbattery/19...

Liten strömbank för endast 49kr, dock endast 1200mAh. Ingen aning vad den vanligtvis kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Vill man slippa betala frakten på 19kr kan man också beställa spelet för samma pris (79kr) från Electroworld:
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pc...

Jag får 24:- frakt från EW. Missar jag nåt?

Edit: Ser att det står att man ska kunna få fraktfritt men kunde inte välja det, skumt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Jag får 24:- frakt från EW. Missar jag nåt?

Edit: Ser att det står att man ska kunna få fraktfritt men kunde inte välja det, skumt.

Gå till kassan, fyll i ditt postnummer, välj sedan "Förhandsbokning Brev - Leverans efter release (kr 0,00)"
(Dock så är det nog en bugg, då spelet är gammalt)
Antingen så är det fel i deras system att det egentligen ska vara frakt, eller så är det fel text att det t.ex. är något längre leveranstid än betalalternativet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Gå till kassan, fyll i ditt postnummer, välj sedan "Förhandsbokning Brev - Leverans efter release (kr 0,00)"
(Dock så är det nog en bugg, då spelet är gammalt)
Antingen så är det fel i deras system att det egentligen ska vara frakt, eller så är det fel text att det t.ex. är något längre leveranstid än betalalternativet.

Jo, var tvungen att byta browser bara. Dök inte upp några alternativ alls.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Förutom att det var 6 månader "gratis", så totalt.

24x255+695=6815-2000=4815:- för 30 månader = 160,5:-/mån, hyfsat pris om man nu vill ha Viasat, binda sig i 30 månader och behöver köpa något hos hembiobutiken :).

/joakim

Skrivet av siggelump:

- 2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrguy:

Tack för tipset, men de har kört superhelg varje helg sen minst 2 år tillbaks. Va det nån speciell vara du tänkte på att de hade som fynd kanske som du glömde länka till?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris på displayskydd, skynda fynda

http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/...