Kommer MSI Geforce GTX 970 4g passa?

Permalänk

Kommer MSI Geforce GTX 970 4g passa?

Hej jag håller på att kolla på att bygga en ny rigg och jag vill att den skall vara hyfsat portabel så jag har bestämt mig för ett corsair graphite 380T mini itx chassi, nu till min fråga! kommer ett MSI GeForce GTX970 Gaming 4G graff kort få platts i denna riggen har tittat på ett par videos och den verkar vara ett monster i storlek, så vad tror ni grabbar är den helt enkelt för bred för chassit eller kommer den fungera utmärkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av badavid2012:

Hej jag håller på att kolla på att bygga en ny rigg och jag vill att den skall vara hyfsat portabel så jag har bestämt mig för ett corsair graphite 380T mini itx chassi, nu till min fråga! kommer ett MSI GeForce GTX970 Gaming 4G graff kort få platts i denna riggen har tittat på ett par videos och den verkar vara ett monster i storlek, så vad tror ni grabbar är den helt enkelt för bred för chassit eller kommer den fungera utmärkt?

Max längden på GPU i ditt önskade chassi är 290mm och MSI GeForce GTX970 Gaming 4G är 269mm så det "skall" passa. Har med kontakter o annat o göra men är till 99,9% säker på att det passar. Ditt chassi är ju också ett gaming chassi så dom brukar vara gjorda för större grafik kort.

Mvh

Citering av raderat inlägg raderat.
Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Ja själv hjälper jag gärna till. Max längden på GPU i ditt önskade chassi är 290mm och MSI GeForce GTX970 Gaming 4G är 269mm så det "skall" passa. Har med kontakter o annat o göra men är till 99,9% säker på att det passar. Ditt chassi är ju också ett gaming chassi så dom brukar vara gjorda för större grafik kort.

Mvh

Tack för svaret fast det var mer brädden på kortet den verkar ju vara hur bred som hällst

Permalänk
Medlem
Skrivet av badavid2012:

Tack för svaret fast det var mer brädden på kortet den verkar ju vara hur bred som hällst

Prisjakt.se och under egenskaper på produkten är skitbra att kolla mått för framtida frågor om det inte står på återförsäljarens sida Kul o hjälpa!

edit: Brädden brukar aldrig vara ett problem i "stående" chassin

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.