Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Så, då har CV Scandinavia med Developer Preview fått Cyan-uppdateringen. Det är alltså den modellen som Elgiganten sålde under Black Friday förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Så, då har CV Scandinavia med Developer Preview fått Cyan-uppdateringen. Det är alltså den modellen som Elgiganten sålde under Black Friday förra året.

Stämmer bra det..
Måste säga att cyan var en bra uppgradering.

* hörlurarna fungerar normalt igen, nu spelar båda sidor utan att den högra stängts av
* luren känns kvickare..
* många nya appar har tillkommit
bra cyan o Nokia, det är sådana här uppgradering som får än på bra humör och som vill stanna kvar i wp.

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Någon som använder sr-appen för livelyssning? Min telefon har enorma problem med den. Ibland kommer det ljud nr man trycker på play-knappen och ibland inte. Den säger nästa alltid att den inte får kontakt med Sveriges radio, men det meddelandet har inget med funktionen att göra vad jag märkt. Någon som känner igen sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Någon som använder sr-appen för livelyssning? Min telefon har enorma problem med den. Ibland kommer det ljud nr man trycker på play-knappen och ibland inte. Den säger nästa alltid att den inte får kontakt med Sveriges radio, men det meddelandet har inget med funktionen att göra vad jag märkt. Någon som känner igen sig?

Jag kör den dagligen inga problem för mig förutom när mottagningen är kass.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Albinfiskare:

Provade just nu (inte testat tidigare), fungerade inte alls, når inte nätet, kör både Wifi och 4G. Är inte förvånad eftersom den vanliga SR-sidan på webben ofta krånglat med olika webbläsare, men mest med FF som jag använder. Var oanvändbar under rätt många månader nyligen, men just nu fungerar det.

Edit: Nu hoppade det igång (trots felmeddelandet), ska kolla under dagen och återkomma om hur det fungerar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Krashade skärmglaset precis. Får bli en ny mobil. Men vad tror ni om att reparera 920an o sälja eller kostar det mer än vad jag kan få tillbak?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Krashade skärmglaset precis. Får bli en ny mobil. Men vad tror ni om att reparera 920an o sälja eller kostar det mer än vad jag kan få tillbak?

Jag skulle vara förvånad om du får 1000 spänn för den. Kollar man blocket finns det många till salu men annonserna är gamla. Verkar alltså inte vara så stor efterfrågan på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har för mig att det skulle kosta 1500kr för mig att byta skärm några månader tillbaks. Kan annars göra det billigt själv om du kan/orkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag skulle vara förvånad om du får 1000 spänn för den. Kollar man blocket finns det många till salu men annonserna är gamla. Verkar alltså inte vara så stor efterfrågan på dom.

Skrivet av Asusboy:

Har för mig att det skulle kosta 1500kr för mig att byta skärm några månader tillbaks. Kan annars göra det billigt själv om du kan/orkar

Okej då behåller jag den kan nog nyttja den som som (action camera) om jag bygger en hållare 😊

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom att jag älskar smileys men avskyr de för mig helt förvirrande symbolerna i WP (8.1 ändrades delvis igen, blev inte klokare), är det någon vänlig själ som kan tipsa eller visa vilken av de grafiska gubbarna som är vanlig gråtande, ledsen och arg, som tre exempel. Jag ser bara otydliga smileys som finns i flertal och kan tolkas helt olika.

Det kan inte vara meningen att man ska behöva använda tangentbordstecken (alltså : ' ( osv) med WP, för att vara säker på vad man skickar.

Det visade sig att jag skickat arg istället för ledsen under lång tid, inte så kul.

Första gången jag har problem med en telefon och grafiska smileys.

Edit: Känns som jag frågat tidigare. Ber om ursäkt om så är fallet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Eftersom att jag älskar smileys men avskyr de för mig helt förvirrande symbolerna i WP (8.1 ändrades delvis igen, blev inte klokare), är det någon vänlig själ som kan tipsa eller visa vilken av de grafiska gubbarna som är vanlig gråtande, ledsen och arg, som tre exempel. Jag ser bara otydliga smileys som finns i flertal och kan tolkas helt olika.

Det kan inte vara meningen att man ska behöva använda tangentbordstecken (alltså : ' ( osv) med WP, för att vara säker på vad man skickar.

Det visade sig att jag skickat arg istället för ledsen under lång tid, inte så kul.

Första gången jag har problem med en telefon och grafiska smileys.

Edit: Känns som jag frågat tidigare. Ber om ursäkt om så är fallet.

Testa dig fram i WhatsApp, som visar originala emojisymbolerna istället för de som är inbyggda i Windows Phone, även om du använder dig utav de inbyggda.

Permalänk
Medlem

Kan inte längre längre skicka mms från min 920 , Sms funkar bra.
Har testst mitt sim kort i lumia 925, därifrån funkar mms.

Wifi/3g och data är igång på 920, alla inställningar som är från comviq stämmer bra
Och dessutom är det samma inställningar på 925.
Vart ligger problemet?
Telefonen fungerar utmärkt förövrigt!

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Demin

Installerade Demin igår, men vad gjorde uppdateringen med telefonen, jag har inte märkt något än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Installerade Demin igår, men vad gjorde uppdateringen med telefonen, jag har inte märkt något än?

Undrar jag med;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Avstängd

Denim (firmwaren) tillför inget till en 920.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Denim (firmwaren) tillför inget till en 920.

Skrivet av stelex:

Sambon fick till sin igår och det hon hittills kollat så är det tile gruppering som hon fått.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pnorberg:

Sambon fick till sin igår och det hon hittills kollat så är det tile gruppering som hon fått.

Ja och det tillhör inte firmwaren Denim utan uppdateringen till WP (8.1.1) som bundlas med. För oss som är med i Preview for Developers så tillför inte Denim nåt då vi redan har den OS-uppdateringen.

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Ja och "Snooze Times" har också Denim fört med sig till Lumia 920.

Lumia Coversations f.d. Nokia Conversations har lite mer information om Denim

Placebo kanske men tycker hela mobilen känns lite kvickare, webbläsaren verkar ska vara snabbare också i alla fall på mobilsidor, upplever också den som snabbare. Är väldigt nöjd med snabbheten på den här tre år gamla mobilen, en Android hade kläggat igen för länge sedan. Nu är det bara att hålla tummarna för att inte W10 ändrar på det. Snabbheten i systemet och webbläsaren är bland det viktigaste för mig och det jag uppskattar mest hos WP.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Är det enkelt att byta skärm o glas på 920? Tänkte skaffa ett sånt här kitt. http://www.ebay.com/itm/Front-Touch-Screen-Digitizer-LCD-Disp...
Vad tror ni om det?
Såg även att det fanns skal o köpa billigt hur enkelt är det att byta när man håller på? Mitt vita är ganska sunkigt.
http://www.ebay.com/itm/New-Original-Housing-Battery-Back-Cov...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det enkelt att byta skärm o glas på 920? Tänkte skaffa ett sånt här kitt. http://www.ebay.com/itm/Front-Touch-Screen-Digitizer-LCD-Disp...
Vad tror ni om det?
Såg även att det fanns skal o köpa billigt hur enkelt är det att byta när man håller på? Mitt vita är ganska sunkigt.

Inte svårt att byta. Det svåra är att hitta ett glas som är bra. Är originalet bara repigt skulle jag aldrig byta, inte för en spricka heller. Är det helt krossat har man ju inget val, men det vore också enda gången jag skulle byta.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Inte svårt att byta. Det svåra är att hitta ett glas som är bra. Är originalet bara repigt skulle jag aldrig byta, inte för en spricka heller. Är det helt krossat har man ju inget val, men det vore också enda gången jag skulle byta.

Ja glaset 'r helt kass sprucket. Köpte därför en annan mobil som jag inte orkar med längre och vill laga 920an istället, tror du glaset jag länka duger? Vad menar du med kass hållbarhet eller är det dålig yta?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ja och "Snooze Times" har också Denim fört med sig till Lumia 920.

Lumia Coversations f.d. Nokia Conversations har lite mer information om Denim

Placebo kanske med tycker hela mobilen känns lite kvickare, webbläsaren verkar ska vara snabbare också i alla fall på mobilsidor, upplever också den som snabbare. Är väldigt nöjd med snabbheten på den här tre år gamla mobilen, en Android hade kläggat igen för länge sedan. Nu är det bara att hålla tummarna för att inte W10 ändrar på det. Snabbheten i systemet och webbläsaren är bland det viktigaste för mig och det jag uppskattar mest hos WP.

Tyckte också webbläsaren kändes mycket snabbare i min 930 när jag uppdaterade till Denim så är nog inte placebo.
Förhoppningsvis så gör inte Microsoft något dumt och segar ner de äldre telefonerna, men tror inte det. De telefoner som inte klarar av W10 lär inte få det och så var det några som skulle få en "lite" version?

Förövrigt så ska väl det gå att ha mobildata som snabbknapp i notifikationscentret?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja glaset 'r helt kass sprucket. Köpte därför en annan mobil som jag inte orkar med längre och vill laga 920an istället, tror du glaset jag länka duger? Vad menar du med kass hållbarhet eller är det dålig yta?

Det du länkade till är nog varken sämre eller bättre än något annat glas på eBay, det bästa vore väl att få tag på ett begagnat glas från en mobil som kanske har något annat fel.

Min erfarenhet från dem jag bytt på är att Glance fungerar inte, inte heller att använda mobilen med handskar, svärta och färger och övrig bildkvalité blir sämre. Nokia Clear Black är bara att glömma så någon bättre läsbarhet i solljus är inte att vänta. en mobil jag bytte glas på fick helt psykadeliska färger, man blev nästan sjösjuk av att titta på den. En annan hade det som är målat svart på skärmen förskjutet så att Proximity sensorn blev övertäckt och därmed slutade fungera.

Nä jag har väldigt dålig erfarenhet av eBay och Aliexpresskärmar. Både till den här mobilen och andra.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Tyckte också webbläsaren kändes mycket snabbare i min 930 när jag uppdaterade till Denim så är nog inte placebo.

Roligt, då kanske jag inte är helt knäpp i skallen Men även Lumia Conversations skriver ju att den ska vara snabbare i Denim, i alla fall snabbare på mobilsidor.
Jag tyckte den var kvick redan tidigare, så detta var bara en ren bonus. Däremot har det hänt ibland att den klippt vissa webbsidor till höger, det har jag inte märkt än med Denim så hoppas det är borta för det gillade jag verkligen inte de gånger det hände.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Det du länkade till är nog varken sämre eller bättre än något annat glas på eBay, det bästa vore väl att få tag på ett begagnat glas från en mobil som kanske har något annat fel.

Min erfarenhet från dem jag bytt på är att Glance fungerar inte, inte heller att använda mobilen med handskar, svärta och färger och övrig bildkvalité blir sämre. Nokia Clear Black är bara att glömma så någon bättre läsbarhet i solljus är inte att vänta. en mobil jag bytte glas på fick helt psykadeliska färger, man blev nästan sjösjuk av att titta på den. En annan hade det som är målat svart på skärmen förskjutet så att Proximity sensorn blev övertäckt och därmed slutade fungera.

Nä jag har väldigt dålig erfarenhet av eBay och Aliexpresskärmar. Både till den här mobilen och andra.

Okej ska nog ta o fundera en stund på de, trodde förstod ju att det inte var som originalgrejerna för 300kr men trodde de fungera okej i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En fråga till dig som verkar insatt, går det ens att köpa skärmar som med samma kvalité som originalet? Eller är det att sno från en gammal telefon som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad tror ni om det?

Inget svårt att byta, finns flera videor på Youtube.
Jag bytte skärm för ca två månader sedan, fick direkt några repor och en spricka i hörnet, men efter de har den hållit.
Ska tillägga att jag inte är speciellt försiktig med min lur. Har inget skärmskydd eller fodral, direkt ner i fickan ute på bygge...
Den flimmrar en del ibland, och skärmen överlag är ju sämre än original. Men touchen fungerar bra med handskar osv. så jag tycker nog att de är värt ett försök.

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Roligt, då kanske jag inte är helt knäpp i skallen Men även Lumia Conversations skriver ju att den ska vara snabbare i Denim, i alla fall snabbare på mobilsidor.
Jag tyckte den var kvick redan tidigare, så detta var bara en ren bonus. Däremot har det hänt ibland att den klippt vissa webbsidor till höger, det har jag inte märkt än med Denim så hoppas det är borta för det gillade jag verkligen inte de gånger det hände.

Tyvärr fortsätter det hända, hände senast igår för mig två gånger. :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej ska nog ta o fundera en stund på de, trodde förstod ju att det inte var som originalgrejerna för 300kr men trodde de fungera okej i alla fall.

Om den är helt krossad så har du väl inte så mycket att välja på.

Skrivet av bknec:

En fråga till dig som verkar insatt, går det ens att köpa skärmar som med samma kvalité som originalet? Eller är det att sno från en gammal telefon som gäller?

Du hittar nog en hel begagnad mobil billigare än vad en sådan skärm skulle gå på.

Skrivet av Pnorberg:

Tyvärr fortsätter det hända, hände senast igår för mig två gånger. :/

Tråkigt, får hoppas på den nya läsaren i W10 då :/

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Om den är helt krossad så har du väl inte så mycket att välja på.
/

Funderade mer om det var värt det med tanke på att du får en 530 för 480kr men tog och beställde skärmen 920 har ju i alla fall bättre kamera osv än en 530, så blir nog trevligare även om den nya skärmen inte är skitbra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb