Permalänk
Medlem

Varm Clevo P170 i från Deviltech mm

Hej, har haft denna laptop lite mer än två år. Det har varit ett konstigt fel på den i mer än ett 1/2 år. När jag har strömkabeln i så stiger temperaturen
till 98-100 grader. När jag kör på batteriet, så ligger temperaturen på 65-70 grader. Jag har funderarat på och byta kylpasta på den. Processorn är en 3630.

Dom här temperaturerna har jag vid vanligt surfande.

Det är en annan sak som irriterar också, batteriet håller bara i ca en timme vid vanligt surfande. Sedan har jag två grafikkort ett HD4000 som skall användas
vid enklare saker, som surfande och ett kort för spel GTX 675MX. Men det känns som att datorn använder 675MX kortet hela tiden

Mvh, Mats

Permalänk
Medlem

Gällande batteritid: Vilket energischema samt grafikkort använder den när du går på batteri ? kör du full spetta så lär det dränera batteriet snabbt.

Gällande värmen, byta kylpasta är nog en bra ide, det kan göra stor skillnad. Vidare så kan det vara bra att försöka blåsa rent fläktar och så vidare från damm och skit. Det kan påverka mycket med.

Jag har lika dator (tror jag) fast från pc konsulten och upplever att fläktarna går ganska tungt när jag spelar. Kommer dock inte upp i de temperaturerna som du säger.

Permalänk
Medlem

Hej

batteriet går på balanserat, -var kan jag kolla vilket grafikkort den går på, jag misstänker att den går på 675MX kortet hela tiden