CSGO Competitive Team Matchmaking (Koncept Design) av H!D FakeNinja

Permalänk
Medlem

CSGO Competitive Team Matchmaking (Koncept Design) av H!D FakeNinja

Har ni följt GlobalOffensive reddit kanske ni redan känner igen detta men här är det iallafall!
Jag har alltid önskat ett lika bra ladder system eller league som Dota 2 & League of Legends har fast i CS:GO i stället. Just nu kan man säga att matchmaking systemet är lite halvbra och det uppstår ofta många frågetecken gällande smurfande, 64-tick och allt vad det nu kan vara. I helgen satt jag mig ned med Photoshop och funderade lite på hur det skulle kunna se ut. Så här blev resultatet:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410990612

Om ni delar min vision så får ni gärna rata & favoritmarkera artworket.
Diskutera gärna vad ni tycker om det!

Permalänk
Medlem

Ända skillnaden jag ser är att man kan välja tickrate och tournament rules?

128Tick lär inte hända på ett bra tag då.

Tournament rules skulle dock inte vara fel. Eller för mig räcker det att dem sänker bomb timer och round time.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Ända skillnaden jag ser är att man kan välja tickrate och tournament rules?

128Tick lär inte hända på ett bra tag då.

Tournament rules skulle dock inte vara fel. Eller för mig räcker det att dem sänker bomb timer och round time.

Då har du nog inte sett mycket av bilden
Hela grejen med det är att man ska kunna köra i en officiell ladder direkt i spelet med ett premade lag.
Så istället för att göra en lobby och kanske möta några randoms (vilket kan vara orättvist) så får du möta andra lag.

Permalänk
Medlem

Ser absolut ingen anledning för det.

Vill man pracca mot andra lag så går det att göra, hur man gör nu för tiden har jag ingen koll på men det går.

Sen förstår jag inte heller varför 128 Tic och tournament rules bara skulle gå att spela om man kör Team ladder?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vill man pracca mot andra lag så går det att göra, hur man gör nu för tiden har jag ingen koll på men det går.

Inte jag heller, vilket tyder på att det kan vara något som är värt att lägga till officiellt i spelet. Tycker det låter som en schysst idé.

Visa signatur

4690K | GTX 970 | z97-Pro Gamer | XL2411Z | SuperNOVA G2 | R5 | 850 EVO | Deathadder | QcK Heavy

Permalänk
Medlem

Finns ju Faceit som är 128tick och knivrunda, overtime etc samt gratis.

Sen finns ju också ESEA som dock kostar lite, har det inte själv men ska väll också vara 128tick etc.

Gfinity har jag lirat lite 5 man premade, turneringar, gratis!, och spela mot andra lag.

Anledningen att Valve inte uppgraderar till 128tick är för att det inte gör någon skillnad, 98% eller ngt av alla som kör har ingen användning av 128tick. Min dator är 90% bättre eller ngt jämfört med andra steamanvändare och ändå har jag ingen monsterdator. Visst jag skulle kunna använda mig av 128tick men det finns ju alternativ om man vill lira seriöst lag vs lag.

Enda jag ser som skulle kunna vara positivt hade varit ett ELO system där man kan se hur långt man har kvar till nästa rank etc som du visat, samt "Lag pass" eller det fast 64tick och gratis lag vs lag (5 vs 5), alternativt ha 10 spelare i en lobby och köra "comp" med, alltså mot varandra, och det då inte påverkar din riktiga rank utan du kanske får en annan "Lag pass" rank eller ngt istället.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Sen finns ju också ESEA som dock kostar lite, har det inte själv men ska väll också vara 128tick etc.

Gfinity har jag lirat lite 5 man premade, turneringar, gratis!, och spela mot andra lag.

Anledningen att Valve inte uppgraderar till 128tick är för att det inte gör någon skillnad, 98% eller ngt av alla som kör har ingen användning av 128tick. Min dator är 90% bättre eller ngt jämfört med andra steamanvändare och ändå har jag ingen monsterdator. Visst jag skulle kunna använda mig av 128tick men det finns ju alternativ om man vill lira seriöst lag vs lag.

Enda jag ser som skulle kunna vara positivt hade varit ett ELO system där man kan se hur långt man har kvar till nästa rank etc som du visat, samt "Lag pass" eller det fast 64tick och gratis lag vs lag (5 vs 5), alternativt ha 10 spelare i en lobby och köra "comp" med, alltså mot varandra, och det då inte påverkar din riktiga rank utan du kanske får en annan "Lag pass" rank eller ngt istället.

Något överdriven siffra tycker jag. Det är väl åtminstonde 1/6 som kan driva spelet som det ska i så hög tick, annars skulle ESEA/FaceIt inte heller ha någon poäng. Och varför ska vi spela med sämre inställningar bara för att andra har behov av begränsningen? Det känns lite som att köpa en speldator men begränsa prestandan till något som motsvarar en vanlig kontorsdator för att kunna köra olika OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Ingen skillnad på 64 eller 128 tick säger du, det är som natt och dag!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Inaktiv

Håller mycket med om vad Warowl säger angående competitive mm. Att vi ska kunna betala kanske 40 kr i månaden för 128 tick servrar och riktiga tävligsbanor och inställningar. Detta avstöter kanske potentiella hackare eftersom det då förekommer mer kostnader för dem! Löjligt att vi inte ens får spela med riktiga inställningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Vet du vad 128 tick ens gör för spelet? Vi snackar inte hz här!
Det är framförallt servrarna som får det tuffare, hit reggen blir 202020200202020% bättre och allt blir jämnare!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck