Permalänk

Bra uppgraderingspaket på db?

Har funderat på att uppgradera min Athlon 1Ghz dator med 128Mb sdram minne.
Eftersom jag inte är så säker på att installera en cpu själv har jag sett att man kan köpa ett uppgraderingspaket på datorbutiken.com:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=DBUSC001

Har jag förstått det rätt att de installerar processorn + medföljande kylare och att de överklockar den till en motsvarande xp2700+?
Minnena kasnke man får installera själv, men det är inte svårt.

Är det bara att därmed koppla loss det gamla moderkortet hemma och sätta fast alla kablar i det nya moderkortet och starta, eller måste man kasnke formatera sin ena hårdisk innan man startar med de nya prylarna?

Är detta ett bra paket?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Ja du har uppfattat det rätt. cpu, minnen, och kylfläns monteras ,och därefter clockas &testas det hela.
Beställer du ett grafikkort samtidigt så testas det samtidigt

Visa signatur

Asus a7m266dual..XP1700*2..
Matrox550*512ddr266.. hyundai stingray p4 2,53 ati mobility9000
mini me p4 2,66 512ddrt400*2

Permalänk
Medlem

En liten fråga, är det möjligt att montera en fläns och sedan använda posten som leverantör och tro att flänsen sitter kvar vid mottagandet ?

Jag har nämligen sett postpersonal arbeta...det måste till nån form av special emballage om det ska hålla, antar att DB tänkt på det redan.

Permalänk
Medlem

Glömde svara på dina andra frågor:)

Du får antagligen göra en ominstallation för att få det hela att fungera stabilt.
Och det är ett mycket bra paket till vettiga pengar.

Visa signatur

Asus a7m266dual..XP1700*2..
Matrox550*512ddr266.. hyundai stingray p4 2,53 ati mobility9000
mini me p4 2,66 512ddrt400*2

Permalänk

När man ska ominstallera så kan man väl formatera hårddisken innan man byter moderkortet med de andra sakerna på plats. Sedan sätter man i XP skivan för installation som jag brukar göra, eller???
Man behöver väl inte göra något med bios eller liknande inställningar eftersom de testar det innan.

Tack för svaren!
Det blir nog sweclockers ihopplockade uppgraderingspaket i sommar!
Tills dess har de kanske uppgraderat den änny mer till samma pris!

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ändra något i bios utan det är bara att köra

Visa signatur

Asus a7m266dual..XP1700*2..
Matrox550*512ddr266.. hyundai stingray p4 2,53 ati mobility9000
mini me p4 2,66 512ddrt400*2