Anmäl dig till Roborock Challenge!

Rockstar charmar PC-spelare med GTA V-trailer i 60 fps

Permalänk
Medlem

Och den läckta GTA Online Heists PC trailern från ryska Rockstar Games kanalen på Youtube.
Står på slutet att trailern spelades in från en PC.

Permalänk
Medlem

En mer intressant fråga som någon här kanske har svar på; kommer de stödja över 60 fps?

Typ 144 alltså.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Spelet har ju funnits ute länge kampanjen är kass köpte spelet när det släpptes och har inte orkat spela igenom den, tror inte lite snyggare grafik ändrar på det.

Men många tycks tycka att spelet var bra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Haha, undra vem tyckte att det var en bra idé att typ enbart använda sig av klipp med statisk kamera när man ska visa upp 60FPS. Om man nu vill hypa 60FPS så får man väl ändå ta en actionfylld trailer med mycket panoreringar och kamerarörelse!

Hoppas verkligen nu att det är hyfsat optimerat så att man kommer kunna hålla 60fps, sist jag lirade ett GTA-spel var GTVIV på PS3, och det var imo nästan ospelbart, ett av de få spel där jag verkligen suttit och svurit över fps:n. Var i princip omöjligt att manövrera fordon ordentligt i hög hastighet på grund av fps-dippar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Men många tycks tycka att spelet var bra.

Ja frågan är om du litar på andra användar upplevelser mer än min Ne men det är rätt roligt att bara köra omkring o leka i men kampanjen är inte bra enligt mig hade roligare i vice city

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Jontebert:

Varje gång jag ser videos i mer än 30 FPS blir jag förvånad hur sjukt mycket bättre det blir.

Eller hur! Det märkliga är hur folk lackar ur när film ÄNTLIGEN börjar komma i 48 fps (Hobbit), men hemma sitter de gladeligen och kollar på film med allsköns "bildförbättringstekniker" som i sina försök att interpolera fram en bild med "maximalt flyt" i "400 Hz" förvandlar filmen till en artefaktfest utan dess like.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

60fps är en stor nyhet 2015? 144fps eller mer kanske vore det

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Eller hur! Det märkliga är hur folk lackar ur när film ÄNTLIGEN börjar komma i 48 fps (Hobbit), men hemma sitter de gladeligen och kollar på film med allsköns "bildförbättringstekniker" som i sina försök att interpolera fram en bild med "maximalt flyt" i "400 Hz" förvandlar filmen till en artefaktfest utan dess like.

Ja håller naturligtvis med om att fler bilder per sekund är bättre, men det är inte det som många opponerar sig emot. Ser man på blu-ray hemma med 24p stöd i TV'n (utan interpolation) så får du en känsla av det som vi alltid uppfattat som film eller bio. Ser man filmen i 48p så upplever man lätt som hemmagjort eller såpopera filmat. Folk är helt enkelt vana att tycka om det som ser mer onaturligt och "film-aktigt" ut. Men att säga att det lägre bildantalet på något sätt skulle vara bättre på något sätt har naturligtvis bara med okunskap att göra.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Till alla som tycker att Gta börjar bli för gammalt och inte ser särskilt bra ut vill jag säga detta!
Pröva spelet döm inte efter youtube klipp ,ett youtube klipp kan aldrig återge grafiken i ett spel inte ännu iaf.
Gta är det absolut snyggaste open world spelet som existerar med stora marginaler och förutom det grafiska så är det även ett riktigt bra spel i övrigt.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av elajt_1:

Ja håller naturligtvis med om att fler bilder per sekund är bättre, men det är inte det som många opponerar sig emot. Ser man på blu-ray hemma med 24p stöd i TV'n (utan interpolation) så får du en känsla av det som vi alltid uppfattat som film eller bio. Ser man filmen i 48p så upplever man lätt som hemmagjort eller såpopera filmat. Folk är helt enkelt vana att tycka om det som ser mer onaturligt och "film-aktigt" ut. Men att säga att det lägre bildantalet på något sätt skulle vara bättre på något sätt har naturligtvis bara med okunskap att göra.

Fast det jag inte förstår är ju varför folk så gärna vill ha interpolering så att bilden blir fullständigt nedlusad med artefakter när mjukvaran inte klarar av i synnerhet snabba, oregelbundna scener. Om de nu tycker så mycket om 24 fps, varför inte stänga av interpoleringen och iallafall få en dräglig upplevelse? (Man brukar ej få tillåtelse att stänga av det, så det bör ej kunna bortförklaras med att folk inte känner till det.)

För övrigt så är jag helt övertygad om att den där "filmkänslan" som det pratas så mycket om inte hade funnits om det inte var så att film varit i låg framerate så länge. Hade vi använt, säg, 100 fps redan från början hade alla varit vana vid det och ingen hade klagat idag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Allt är ju relativt, ta 4K som exempel, där är fortfarande 60fps något att sträva efter men nästan ouppnåligt. Det är lite av en nyhet i ett såpass stort spel med sådan grafik, tycker jag.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Såja, 14:e nu tack!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Såja, 14:e nu tack!

Yes får hoppas de stämmer, bara att sjukskriva sig då.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak. #pcmasterrace

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Lägsta inställningarna borde väl vara en bit under konsollinställningarna i utseende.

Precis. När jag nu tänker efter så kanske det inte är en så dum idé, gör ju bara att fler har möjlighet att spela Och de verkar ju kunna maxa spelet dessutom med 4k och diverse andra saker.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Snusfri

Ladda ner trailern i bättre kvalité från gamersyde

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hm. Ja, det ser väl okej ut. Det börjar märkas att spelet har 1,5 år på nacken. Ljusmotorn ser riktigt bra ut, texturerna ser inte så värst fantastiska ut. 65GB är också ganska... brutalt.

Är det verkligen bara jag som tycker det är drygt med spel som är 50GB? Alla kanske inte kör med enbart SSDs i riggen som jag gör men fortfarande.

Tja har 250Gb disk med och en 1Tb disk och det räcker inte jämnt fullt. Så 65Gb blir lite mastigt Får ju fixa ny disk.

Skrivet av vompen:

Precis. När jag nu tänker efter så kanske det inte är en så dum idé, gör ju bara att fler har möjlighet att spela Och de verkar ju kunna maxa spelet dessutom med 4k och diverse andra saker.

Max lär ingen göra i 4k än Om man inte gillar ett bildspel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ewwwww... fyy fan.. nej tack. Känns ju inte "cinematiskt" längre i 60fps.
Och 1080p är för skarpt för mina ögon.

Nej tack. Will skip. Best experience on Xbox 360

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv

60 FPS holy fucking shit... i came.

a just det, det har man haft sina spel köra i 20 år nu i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Allt är ju relativt, ta 4K som exempel, där är fortfarande 60fps något att sträva efter men nästan ouppnåligt. Det är lite av en nyhet i ett såpass stort spel med sådan grafik, tycker jag.

Vid 4K ja, men det var inte det som var nyheten, och vad är det som är så speciellt med grafiken? Finns många mycket snyggare spel än denna konsol-port...

Visa signatur

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Men herregud vad pretentiös man kan vara.

Det handlar inte om att 60 fps är något revolutionerade utan det är jämförelse med konsolerna som har 30 fps.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag är sjukt skeptisk till systemkraven... Tyder på att lägsta grafikinställningarna inte kan vara särskilt vackra...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl självklart att lägsta inställningarna kommer se dåliga ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Men herregud vad pretentiös man kan vara.

Det handlar inte om att 60 fps är något revolutionerade utan det är jämförelse med konsolerna som har 30 fps.

Visst, om man tycker det är något att jämföra med.
Varför lägga sig på den nivån?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av climie:

Det är väl självklart att lägsta inställningarna kommer se dåliga ut

Menade mer att det verkar vara en ovanligt låg nivå, det är ju trots allt 2015 nu och lägsta nivån brukar ju höjas för varje år...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Folket med konsol får ont i huvudet av den "höga" BPS (FPS'en) i trailern.
Portning från konsol till PC brukar vara Totalt värdelöst eller klockrent, sällan mitt i mellan så håller tummarna för att det blir bra känsla utan idiotiska kamera vinklar och kontroller/menyer anpassat för en handkontroll

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vompen:

Menade mer att det verkar vara en ovanligt låg nivå, det är ju trots allt 2015 nu och lägsta nivån brukar ju höjas för varje år...

Dock kommer GTA V inte se så imponerande ut på grund av 2 faktorer:

1. Det är ett stort open world-spel, dessa ser aldrig bra ut (Dvs aldrig banbrytande) då det är jobbigt nog för datorer/konsoler att rendera världen man spelar i.

2. Det har varit i produktion sedan väldigt länge.
GTA V's första trailer släpptes redan 2011 trailers brukar ju komma ganksa "sent" i spelutvecklingen så jag skulle nog sätta mina pengar på att det började arbetas på runt 2008, då kan det inte bli hur bra som helst.

Hade det varit ett vanligt kort AAA-spel som det bara jobbats på i 1-2 år och som inte hade en öppen värld så visst, då hade godiset funnits där men nu är ju så inte fallet med GTA-serien och så har det aldrig varit, även för 2004/2005 så var till exempel San Andreas ganska "fult" ur ett tekniskt perspektiv.

Det trevliga är ju dock att detta kan ändras på drastiskt tack vare mod-communityn på PC, bara att kolla på ICE-enchnacer till GTA IV

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av hakd:

Folket med konsol får ont i huvudet av den "höga" BPS (FPS'en) i trailern.
Portning från konsol till PC brukar vara Totalt värdelöst eller klockrent, sällan mitt i mellan så håller tummarna för att det blir bra känsla utan idiotiska kamera vinklar och kontroller/menyer anpassat för en handkontroll

Det finns ju dock ett rykte om att GTA V till PC inte är en portning utan att det utvecklats från grunden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Dock kommer GTA V inte se så imponerande ut på grund av 2 faktorer:

Är det lika snyggt som i trailern så är det mycket imponerande tycker jag med tanke på att det är just ett stort open world spel.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ska inte vara negativ men det är 2015 och speltillvärkare hypar 60 fps på PC.

Betydligt bättre än 2014 då speltillverkare hypade 30fps på konsol.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det finns ju dock ett rykte om att GTA V till PC inte är en portning utan att det utvecklats från grunden.

Det låter för bra för att vara sant

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället