TEMU 4TB NVME Lexar disk test
Så jag var nyfiken på testa NVME ifrån temu för skojs skull.
Disclamer att jag ej betalat pengar för denna och rekommenderar absolut ingen att göra detta heller då de är samma pris att köpa ifrån Sverige och finns bättre märken för de pengarna.
Jag hade en hel hög krediter på temu så jag provade detta helt enkelt för skojs skull för det kostade mig inga pengar.
Samma nvme säljs på proshop https://www.proshop.se/SSD/Lexar-NQ790-SSD-4TB-M2-2280-PCIe-4...
De som sålde nvme disken på Temu heter Lexar Global Store så vet ej om det faktiskt är Lexar branch eller ej (temu you know)
Jag kunde enbart testa den i PCI-E 3.0 då min windows install på samsung 970 evo sitter i m2_1 slotten som är pci-e 4.0 och m2_2 slotten är bara pci-e 3.0
Jag körde först h2testw för kolla så allt såg bra ut med kapaciteten och det var inga problem där.
Sedan körde jag diverse tester, bifogar alla bilder ifrån detta här.
Alla tester var ungefär motsvarande mot 970 evon (antar det är en rätt ok jämförelse då båda körs i pci-e 3.0).
Enda som var sämre med Temu Lexarn var 512b och 1kb atto test.
Hade inte höga förväntningar men blev positivt överraskad, disken verkar iaf vara en legit Lexar som finns på flera ställen som Proshop och Amazon.
Den kommer få husera i datorn som 2a disk framöver.
Tyvärr orkar jag ej installera windows på den i m2_1 slotten bara för testa pci-e 4.0.