Samsung: "Vi kommer inte kunna möta efterfrågan på Galaxy S6 Edge"

Permalänk
Melding Plague

Samsung: "Vi kommer inte kunna möta efterfrågan på Galaxy S6 Edge"

Rekordhög efterfrågan och problem med tillverkningen gör att Samsung inte klarar av att möta efterfrågan den välvda Galaxy S6 Edge, som kan bli en bristvara genom hela året.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Premium

En telefon mer lik Apples produkter verkar ge efterfrågan mer lik Apples produkter?

Permalänk
Medlem

Det var oväntat och tråkigt, får väl hålla kvar min Galaxy S4

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Yields på under 50% ? Det lät inget vidare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tur man inte har sådana böjelser.

Permalänk
Medlem

Ja det var ju typiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeeya:

En telefon mer lik Apples produkter verkar ge efterfrågan mer lik Apples produkter?

När sen släppte Apple en mobil med böjd skärm?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Yields på under 50% ? Det lät inget vidare.

Nej, det låter inget bra alls, men inte otroligt när dom testar vidderna Nu ska dom inte få fungerande raka skärmar utan också böjda och vet LG har problem med p-oled i sina böjda telefoner.

Oled för Tv apparater fungerar inte häller bra för Samsung (var riktigt många ex som var kassa så fick sluta med tillverkningen fort).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tja denna lanserade dom i höstas eller (på tal om böjda panler):D

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk

Vem vill ha äckliga touchwiz är ju för mig ett mysterium.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Att någonting så fult och dyrt kan ha så stor efterfrågan. Visst det är bara min åsikt, men 8k för en telefon. Jisses..

Permalänk
Medlem

Det finns alltså ändå en stor efterfrågan på snordyra telefoner som man vill byta bort innan de är 2 år gamla. Det borde jag förstått

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Jag fattar inte varför folk vill ha äckliga IOS men det är väl en smaksak. Alla kan inte gilla allt. Så håll dina åsikter för dig själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Alla vettiga människor kör väl ändå en annan launcher så vad spelar det för roll? Tycker den som är org i Xperia inte är något direkt höjdare heller. Men har man vant sig vid en launcher så kommer man aldrig köra med någon org launcher förmodar jag.

Vet inte riktigt hur en launcher kan vara äcklig, men det kanske bara är något omoget sätt att uttrycka att man är missnöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det finns alltså ändå en stor efterfrågan på snordyra telefoner som man vill byta bort innan de är 2 år gamla. Det borde jag förstått

Är väl ungefär samma med grafikkort.
Vill man ha det senaste och det bästa får man slanta ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Jag.
Fast jag kör såklart debloater som tar bort allt skräp, detta gäller alla android mobiler.
Sen föredrar jag även nova launcher över alla android launchers på marknaden.

Nya TW settings är dessutom underbart.

Jag förstår dock inte vem som vill ha windows phone os som är mest röriga påhittet någonsin.
Tiles suger i windows 8, suger i windows phone.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hypen faktiskt. Känns mer som en statuspryl än något annat. Jag blir förvånad om den här varianten av böjd display blir speciellt stor. Jag tar en Note 4 alla dagar i veckan om jag ska ha något från Samsung, alternativt en normal S6.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Alla vettiga människor kör väl ändå en annan launcher så vad spelar det för roll? Tycker den som är org i Xperia inte är något direkt höjdare heller. Men har man vant sig vid en launcher så kommer man aldrig köra med någon org launcher förmodar jag.

Vet inte riktigt hur en launcher kan vara äcklig, men det kanske bara är något omoget sätt att uttrycka att man är missnöjd med den.

Launcher och ROM är långt ifrån samma sak.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Det är inte utseendet som folk stör sig på, utan att TouchWiz i överlag har varit buggigare och mera tungdrivet än andra interfaces. Dessutom så körs en launcher ovanpå TouchWiz, så man kommer inte undan problemen bara för att man installerar en ny launcher. Den enda lösningen är att installera custom ROM, men det är ju helt uteslutet nu när det sitter en Exynos i den.

Med det sagt så varken försvarar eller hugger jag mot TouchWiz. Jag som fd S3-ägare gillar det inte, men det bygger jag helt och hållet på hur det var då. Det ser förmodligen annorlunda ut idag. Det jag är mest skeptisk till är att det sitter en Exynos i den. Detta gör att stödet för custom ROM's blir minimalt då Exynos är väldigt svår att utveckla till jämfört med exempelvis Snapdragon.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Launcher och ROM är långt ifrån samma sak.

Helt rätt, men eftersom Touchwiz är en del av launchern och inte romen så förstår jag inte ditt inlägg..

Permalänk
Medlem

Min Galaxy S4+ duger än!

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Helt rätt, men eftersom Touchwiz är en del av launchern och inte romen så förstår jag inte ditt inlägg..

Kliv ner från cykeln, tack.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jag tror att du måste efterforska det där lite till.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Bara att sätta sig på mobilen om man vill ha "en böjd skärm".

Skrivet av Skeeya:

Mhmmmm.. Eller hur?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Det första man gör när man får en ny telefon är ju att roota och lägga in den ROM man föredrar.

Skrivet av MacAllan:

Både launcher och touchwiz (övergripande UI) är en del av ROM:en.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Det var inte mycket sympati i det inlägget.
Jag trycker det ser bra ut numera.

Tagit från Swedroid :
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-galaxy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Kliv ner från cykeln, tack.

Prova du istället att ge ett vettigt svar, tack.

Skrivet av TobX:

Jag tror att du måste efterforska det där lite till.

Skrivet av Sarg:

Det första man gör när man får en ny telefon är ju att roota och lägga in den ROM man föredrar.

Både launcher och touchwiz (övergripande UI) är en del av ROM:en.

Man kan se det på olika sätt, alla launchers är UI och alla är på sätt och vis en del av romen, jag kan hålla med om att touchwiz går djupare än en vanlig launcher.
Men det är fortfarande ett UI och det går att ta bort det mesta utan att byta rom, tror t.o.m man kan göra det utan root.
Så om du stänger av de saker som går och installerar en annan launcher är du i princip av med de sakerna som brukar vara "störande" med touchwiz samt att du har ett utseende som du själv väljer beroende på launcher.

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är sorgligt att folk blir som galna så fort en ny telefon model dyker up, enligt mig så är det inte värt att köpa nya telefoner då alla telefoner som gjorts de senaste ~8 åren har samma funktioner, det enda "nya" i nyare telefon modeler är förbättrad kamera och andra små detaljer, och det enligt mig är absolut inte värt ett nytt telefon köp, har fortfarande min Samsung Galaxy S2 och ser 0 resonemang för att byta up mig till en nyare model.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Tycker det är sorgligt att folk blir som galna så fort en ny telefon model dyker up, enligt mig så är det inte värt att köpa nya telefoner då alla telefoner som gjorts de senaste ~8 åren har samma funktioner, det enda "nya" i nyare telefon modeler är förbättrad kamera och andra små detaljer, och det enligt mig är absolut inte värt ett nytt telefon köp, har fortfarande min Samsung Galaxy S2 och ser 0 resonemang för att byta up mig till en nyare model.

Kan hålla med dig till viss del. Men har stora problem med ram i min s3. prestandan för övrigt är bra nog. Synd att man inte kan löda på mer ram (möjligt att det gå, men inget jag skulle våga mig på, om jag inte har en i reserv då).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller att det är något större fel på gränssnittet numera. Fick precis hem en vanlig S6. Jag har klämt på både den vanliga telefonen och Edge. Det enda fördelen som jag kunde se med Edge var att den ser häftig ut. Men den tillför inga funktioner jag kommer använda mig av.

Det är tveksamt om jag hade valt den S6 alls om jag inte fått den ifrån jobbet. Det är för mycket pengar för en mobil. Kunde fått en Edge också men jag känner inte att böjd skärm är någon kioskvältare.