Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Om man köper den på disk så kan man köra spelet via Steam väl?

Nej. Steam eller någon som säljer en Steam Gift är det enda sättet som man får Steam versionen. Alla andra kopior aktiveras direkt i Rockstar Socail Club och laddas ned därifrån (även fysiska kopior kan tankas via RSC i efterhand). Även Steam versionen av spelet kommer dock att använda sig av RSC, det enda man vinner på att köpa via Steam är egentligen att man kan få achievements på Steam och speltid, kanske joina friends, det återstår att se.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Icte:

Vad jag vet och tror så är det endast Steam som säljer en Steam-version. Du kan ju länka in vilka spel som helst i Steam annars med det gör dem inte till Steam-spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

samma här men tänk dig själv över 5 miljon preloadar samtidgt..

Sant! NU har de rullat på bra ett tag så hoppas de håller i sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Du kan fortfarande lägga in spelet i Steam för att starta det via Steam precis som vilket spel som helst men det kan inte aktiveras på Steam, du måste köpa det på Steam för att det ska bli en Steamversion

Skrivet av Limpfittz:

For real? Kan det här verkligen stämma? Så green man gaming-versionen är no-go om man vill ha det till steam?

Tydligen är det så

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad jag vet och tror så är det endast Steam som säljer en Steam-version. Du kan ju länka in vilka spel som helst i Steam annars med det gör dem inte till Steam-spel.

Det var som fan! Var ruggigt inställd på att skaffa det till Steam nu, men prisskillnaden är ändå över en hundralapp om jag skulle skita i det.

GMG med kupong: 425,31 SEK (£31,20)
Steam: 548,78 SEK (59,99€)

Vad hade ni valt?

Visa signatur
Permalänk

Jag köpte det på Steam. Mycket tyder på att GTA V till PC är värt ett köp och då spelar priset inte så stor roll.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

En fråga grabbar, vart köper ni GTA V (PC) billigast? Hittade på Green Man Gaming med rabbatkod för £39, men som jag förstått det så¨är det inte Steam versionen (måste ha steamversionen)

Vart köper ni steam versionen billigast?

Varför måste du ha Steam-versionen. Den kommer troligen ändå bara ligga som ett skal över Rockstar Social Club. Vilket mervärde ger Steam om du måste logga in på Rockstar Social Club innan spelet startas?

Jag kommer nog köpa från Greenmangaming då jag inte litar på att Rockstar inte bannar/låser massa europeer som köpt nycklar från sydamerika i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag köpte det på Steam. Mycket tyder på att GTA V till PC är värt ett köp och då spelar priset inte så stor roll.

Jo sant.

Skrivet av exroz:

Varför måste du ha Steam-versionen. Den kommer troligen ändå bara ligga som ett skal över Rockstar Social Club. Vilket mervärde ger Steam om du måste logga in på Rockstar Social Club innan spelet startas?

Jag kommer nog köpa från Greenmangaming då jag inte litar på att Rockstar inte bannar/låser massa europeer som köpt nycklar från sydamerika i efterhand.

Ville i grund och botten ha det till Steam för att jag tycker om att ha mina spel samlade där, egentligen är det totalt skit samma. Visst Achivements i steam är roligt, men knappast värt mer än en hundralapp extra...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte mitt via en grossist, aktiveras via rockstars hemsida. Spelar egentligen ingen roll vart du aktiverar det, man kan länka ihop med steam

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av harman:

Bara för mig de går väldigt segt att preloada? 30kb/s liksom... Har 100/100 fiber..

Edit: Nu gick de lite fortare haha. Verkar pendla lite upp å ner. Ligger på ca 10mb/s just nu.

Edit2: Hmm nu står de typ still...

Skrivet av Netforce:

samma här men tänk dig själv över 5 miljon preloadar samtidgt..

Gå in bland filerna, radera denna fil så bör det funka igen.
Funkar fint för mig nu

Din fil behöver inte ha samma namn. "x64*.rpf.part" Där * kan vara vad som helst.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

En fråga grabbar, vart köper ni GTA V (PC) billigast? Hittade på Green Man Gaming med rabbatkod för £39, men som jag förstått det så¨är det inte Steam versionen (måste ha steamversionen)

Vart köper ni steam versionen billigast?

Varför måste du ha steam versionen? oavsett om steam lr inte måste du logga in på rockstar social för spela.

Jag valde GMG för 31£ inkl rabatt.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

15GB av 60 GB ca 1.5 timma och har 1Gbit fiber xD

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Varför måste du ha steam versionen? oavsett om steam lr inte måste du logga in på rockstar social för spela.

Jag valde GMG för 31£ inkl rabatt.

jag med nu. (͡° ͜ʖ ͡°)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som jag förstår det utifrån denna tråden kommer jag inte kunna få achievements på Steam om jag köper den via en tredje part (dvs inte Steam). Rätt mycket bättre pris, i denna sajt kostar spelet 403 kr http://www.oneplay.com/se/download/details/10765_Grand_Theft_....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Som jag förstår det utifrån denna tråden kommer jag inte kunna få achievements på Steam om jag köper den via en tredje part (dvs inte Steam). Rätt mycket bättre pris, i denna sajt kostar spelet 403 kr http://www.oneplay.com/se/download/details/10765_Grand_Theft_....

Ja titt på fan!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av jonte6950:

Är det bara jag som har sparat på GTA V upplevelsen tills nu? Inte rört konsolversionerna

Nja, jag provade det typ 5 minuter på XB360 (ingen njutbar upplevelse) när jag hälsade på brorsan. Det var alldeles efter releasen så det var ett tag sen. Så jag känner mig grön

Skrivet av Icte:

Om man förhandsbokar GTA V till PC via Electroworld, får man då dessa $1,200,000 + $125,000 då också eller är det endast om man förhandsbokar spelet direkt från Steam?

Vet inte hur dom har det just där men nej du behöver inte köpa från steam för att få bonusen. Jag fick med den från GMG.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Ringde just till Gamestop i Borlänge för att kolla så min förhandsbokning på GTA V låg kvar då jag kände på mig att det var ett tag sedan jag lade den. Joda, bokningen från 2012 som också är deras första på det spelet låg kvar... känns bra att det äntligen är dags nu.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Ringde just till Gamestop i Borlänge för att kolla så min förhandsbokning på GTA V låg kvar då jag kände på mig att det var ett tag sedan jag lade den. Joda, bokningen från 2012 som också är deras första på det spelet låg kvar... känns bra att det äntligen är dags nu.

Haha, det var ett litet tag sedan!

Nu när jag ser hur många som förbokat blir jag så förbannat sugen på att också göra det, men efter så många förbokningar blivit besvikelser för folk ska jag försöka hålla mig ifrån det och läsa i tråden här när ni fått det. Kanske skulle lägga till "spoilervarning" i denna trådtiteln och ha en ny där folk kan berätta om hur deras system presterar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Haha, det var ett litet tag sedan!

Nu när jag ser hur många som förbokat blir jag så förbannat sugen på att också göra det, men efter så många förbokningar blivit besvikelser för folk ska jag försöka hålla mig ifrån det och läsa i tråden här när ni fått det. Kanske skulle lägga till "spoilervarning" i denna trådtiteln och ha en ny där folk kan berätta om hur deras system presterar?

Jo, jag sitter i valet och kvalet om jag bara ska köpa en nyckel nu när man kan börja förladda redan idag. Har bara 7mbit adsl här ute så tar sin lilla tid. Men jag tror nog fasen jag ska hålla i denna förbokning då jag vill ha detta spelet på box Samt att det är lite roligt att bokningen legat kvar så länge. 549 kronor tar de där så det är väl ett rätt normalt pris tror jag.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av harman:

Bara för mig de går väldigt segt att preloada? 30kb/s liksom... Har 100/100 fiber..

Edit: Nu gick de lite fortare haha. Verkar pendla lite upp å ner. Ligger på ca 10mb/s just nu.

Edit2: Hmm nu står de typ still...

Jag har under dagen från kl 12:00 tills nu lyckats preloada ca 41gb av 60gb...
Tankar från Rockstar själva. Antar att man får fortsätta imorgon

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Kör 100 lina också, har tankat 3,15 gb sen någon timme tillbaka, 14h kvar står det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Jo, jag sitter i valet och kvalet om jag bara ska köpa en nyckel nu när man kan börja förladda redan idag. Har bara 7mbit adsl här ute så tar sin lilla tid. Men jag tror nog fasen jag ska hålla i denna förbokning då jag vill ha detta spelet på box Samt att det är lite roligt att bokningen legat kvar så länge. 549 kronor tar de där så det är väl ett rätt normalt pris tror jag.

Kan man förboka en fysisk kopia och bara skippa att hämta ut den? Om du verkligen vill ha en sån kan du ju vänta någon dag tills folk berättar hur spelet rullar på. Får du den fysiskt så bör du väl inte behöva ladda ner allt utan bara en viss del.

Ni som har problem med att hastigheten är dålig, har ni testat att byta land i steam? Det funkar ibland.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/grand-t...
Står ju tydligt och klart att det är via Rockstar Games Social Club, alltså inte Steam.

Permalänk

Vad folk blandar ihop det där med "spel i steam"

Man kan koppla ihop vissa spel med sitt steam-konto, och man kan skapa genvägar till andra spel i steam-klienten. Helt olika saker.

Vill man ha GTA5 kopplat till sitt steamkonto så måste man köpa det via steam.
Man kommer dock ändå inte slippa använda Rockstar Social Club.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonte6950:

Är det bara jag som har sparat på GTA V upplevelsen tills nu? Inte rört konsolversionerna

Spelade det tyvärr på Xbox 360. Plågsam upplevelse. Fattar fortfarande inte hur de kunde släppa spelet tids-exlusivt till konsoler från 2005 och hoppa över Nextgeen/pc över 1 år. Okej att det är gott att tjäna pengar men tyckte det var lite för sniket pengahorande av Rockstar.

Har knappt inte rört det sedan jag spelat färdigt kampanjen. Tyckte kampanjen var rätt tråkig men med tiden brukar GTA-spel ta sig om man kan spela med acceptabel grafik. Tyckte även GTA IV var skräp på PS3/Xbox360 och passade bättre på en lågupplöst tjockTV.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Någon som kör Windows 10 och att Social Club krashar när man försöker loggain / ladda ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Tänk på oneplay säljer EJ lagliga licenser.. i värsta fall kan ditt konto bli avstängd av Rockstar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som vet om rockstar social club kommer ha ett lika enkelt sätt att installera moddar på som steam har med sin workshop?? det är endast därför jag vill kunna registrera min retail nyckel på steam:P,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Någon som kör Windows 10 och att Social Club krashar när man försöker loggain / ladda ner?

social club stödjer ej win 10 officiellt än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1 dag kvar på nedladdningen. Jävla kopparledningar