Billigaste stället att köpa GTA 5?

Permalänk
Medlem

Billigaste stället att köpa GTA 5?

Tips?

Utländska sidor osv.. Dvs inte genom prisjakt.
Billigare än g2a om det finns?

Permalänk
Medlem

Köp hellre en legit kod från en hyfsat känd sida för en hundring mer. Köper från G2A ibland men där går nog min gräns iallafall.

Permalänk
Medlem

På Greenmangaming med rabattkoden SLICKD-EALS25-OFFEXL.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Edit: Köp ej, har blivit regionlåst.

http://www.nuuvem.com.br/produto/2086-grand-theft-auto-v omkring 250 kr. Måste köpas med VPN (t.ex Hola för Chrome).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

http://www.nuuvem.com.br/produto/2086-grand-theft-auto-v omkring 250 kr. Måste köpas med VPN (t.ex Hola för Chrome).

KÖP EJ DÄRIFRÅN

Koden man får där är regionslåst, de ändrade antagligen efter att R* klagat på att alla kunde köpa det med vpn tidigare

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

g2play.net 390:-

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Jag köpte CS-skins (en kniv och en AWP) för totalt 360 kr på swish och sålde på market så att jag fick 65€

Permalänk
Medlem

El-giganten 419 :- nerladdningsbar

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

KÖP EJ DÄRIFRÅN

Koden man får där är regionslåst, de ändrade antagligen efter att R* klagat på att alla kunde köpa det med vpn tidigare

Är du helt 100% med bevis angående detta.
Senast jag såg en post om det på Reddit så var det bara regionlåst på själva sidan och att det inte existerar några nycklar för speciella regioner utan alla nycklar fungerar att registrera vart man än är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Är du helt 100% med bevis angående detta.
Senast jag såg en post om det på Reddit så var det bara regionlåst på själva sidan och att det inte existerar några nycklar för speciella regioner utan alla nycklar fungerar att registrera vart man än är.

Jo, det står nu tyvärr att det är regionlåst. Det var inte det tidigare då jag köpte. Tur man hann ta en nyckel därifrån innan dom ändrade.

Citat:

REGION LOCKED: Esse jogo é restrito para América do Sul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Jo, det står nu tyvärr att det är regionlåst. Det var inte det tidigare då jag köpte. Tur man hann ta en nyckel därifrån innan dom ändrade.

Det där stämmer dock inte.
Regionlåsningen gäller bara på sidan och nyckeln går att registrera vart i världen du än bor.
(detta gällde iaf för 3 dagar sedan)

För som sagt Rockstar har inget regionlåsnings-system eller nycklar så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Köp via Steamtrades.com istället, billigt och smidigt. Betalade 470kr via PayPal och fick spelet som gåva, men det finns säkerligen att hitta billigare.

Skönt att ha det genom Steam dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det där stämmer dock inte.
Regionlåsningen gäller bara på sidan och nyckeln går att registrera vart i världen du än bor.
(detta gällde iaf för 3 dagar sedan)

För som sagt Rockstar har inget regionlåsnings-system eller nycklar så vitt jag vet.

Om det är tajt med pengar är det värt att riskera att slänga 250:- åt skogen? Rockstar har möjlighet att regionslåsa nycklar. Dem har hintat om att det kommer att ske, och nu har dem dessutom skyltat med att dem kommer regionslåsas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Om det är tajt med pengar är det värt att riskera att slänga 250:- åt skogen? Rockstar har möjlighet att regionslåsa nycklar. Dem har hintat om att det kommer att ske, och nu har dem dessutom skyltat med att dem kommer regionslåsas.

Det är upp till var och en att avgöra.
Jag försöker inte argumentera ifall det är värt att "chansa" utan om det folk säger om att GTA V och regionlåsta nycklar ens existerar vilket jag inte hittar något belägg för mer än att Nuuvem blockerar en för att handla GTA V om man inte har en Brasiliansk VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

KÖP EJ DÄRIFRÅN

Koden man får där är regionslåst, de ändrade antagligen efter att R* klagat på att alla kunde köpa det med vpn tidigare

funkar hur bra som helst

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

funkar hur bra som helst

När köpte du därifrån?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

När köpte du därifrån?

Några dagar innan det släpptes

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Några dagar innan det släpptes

Samma här, men då fanns inte meddelandet om regionslås. Nu står det där under köpknappen att spelet är låst till sydamerika. Är inte 100 på om det verkligen fortfarande funkar, men inte värt att riskera om man inte är rik..

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

På Greenmangaming med rabattkoden SLICKD-EALS25-OFFEXL.

Same. Om ovanstående inte funkar så använd SAVE20-APRILM-AYDEAL. 5% mindre, men alltid något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rama:

Same. Om ovanstående inte funkar så använd SAVE20-APRILM-AYDEAL. 5% mindre, men alltid något.

Fungerar nycklarna från greenmangameing på steam?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Fungerar nycklarna från greenmangameing på steam?

Nej.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

g2play har även RU nycklar till GTA V (steam) om man vill köra den vägen istället för sydamerika, men som sagt kräver det VPN även när man spelar vad jag förstått.
Det finns även den vanliga globala nyckeln för typ 385kr - men den är till Rockstar Social inte Steam.
Steam versionen kostar typ 450kr, åtminstonde billigare än från Steam själva (~590kr)

Har köpt grejer på g2play i säkert 6-7 år nu utan problem, men om någon kan tipsa om billigare nyckel som fungerar till Steam hade det uppskattats - då man är fattig student så är varje kronad spara guld värt, eller kanske en krona värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Fungerar nycklarna från greenmangameing steam?

Läs din fråga igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rama:

Läs din fråga igen.

GMG har och säljer faktiskt en hel del steam keys, däremot är inte GTA V ett av dem tyvärr.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Jag har handlat alla mina spel via http://www.cjs-cdkeys.com/ senaste 3-4 åren. Brukar ha bra priser.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken