EVGA GeForce GTX 980 Classified ACX 2.0 HDMI DP 2xDVI 4GB

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce GTX 980 Classified ACX 2.0 HDMI DP 2xDVI 4GB

Har pga olika anledning inte lika mycket tid att sitta vid datorn och ha kul så säljer mitt 980 då jag införskaffat ett 960 istället.

Kortet har bla plats för 3 st bios som lätt ändras med en switch på framsidan av kortet när datorn är avstängd.
Detta är super för överklockaren som gå lite längre, som det är nu så är de standard bios på samtliga. Men du kan tex ha en för vanlig överklockning och en för extrema experiment och sen den vanliga ifall de andra skulle faila av någon anledning.

Förutom det så är det ett robust kort av högsta kvalité på komponenter och kan på vatten, som jag verkligen tycker man ska köra på den, komma upp i samma hastigheter som ett Titan X.
Även luftkylaren är väldigt tyst på fläktkurvan som är standard, under 60 grader så är fläktarna passiva. Lätt att ändra om man vill köra de svalare och inte är så känslig för ljud.

Har kört kortet på standard klock i stort sett hela tiden sen jag köpte det.
Testade och kom då lätt upp i 2000 Mhz core speed och 8000 Mhz minneshastighet. Avvaktade att ta den högre för att planen då var vattenkylning.

Online kvitto finns och garanti på 5 år från EVGA. Denna garanti täcker _ALLT_, vattensakdor, överklockningsproblem eller om du kört med flytande kväve. Eller vad du nu kan komma att tänka på.

Har ni andra frågor om kortet så är det bara att skicka ett PM.
Jobbar i Stockholm så avhämtning där går att lösa, om kortet skickas står köparen för frakten och risken.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd

"Testade och kom då lätt upp i 2000 Mhz core speed.."

Är du seriös? Eller skrev du fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

"Testade och kom då lätt upp i 2000 Mhz core speed.."

Är du seriös? Eller skrev du fel?

Haha annars har han fått tag i guld chipet led stort G.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

"Testade och kom då lätt upp i 2000 Mhz core speed.."

Är du seriös? Eller skrev du fel?

Skrivet av sipe46:

Haha annars har han fått tag i guld chipet led stort G.

Haha tänkte fel och skrev därav fel xD Var i Januari som jag testade kortet ^^

Var ju minnes clocken som gick upp i 2000 Mhz

1480 MHz core clock ska det vara! Går säkerligen att få upp den en bit högre utan problem på luft med. Då är det även utan turbo. Var en bit över 1500 med turbo.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Hej, bjuder 4500 kr för kortet och då kan jag hämta den imorgon i Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falconary:

Hej, bjuder 4500 kr för kortet och då kan jag hämta den imorgon i Stockholm.

Hej, nej tack, är inte beredd att gå så lågt.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Sålde mitt EVGA GTX 980 classified för 5800+ frakt, så TS pris på detta kort är hyfsat lågt och jag förstår att han inte vill gå lägre. Gå via blocket så får du sålt det hyfsat snabbt till rätt pris. Price is firm imo

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av deV666:

Sålde mitt EVGA GTX 980 classified för 5800+ frakt, så TS pris på detta kort är hyfsat lågt och jag förstår att han inte vill gå lägre. Gå via blocket så får du sålt det hyfsat snabbt till rätt pris. Price is firm imo

Tack för tipset, testar på blocket med!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Har nu sålt varan för 5500kr, tack till er som visat intresse!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.