Permalänk
Medlem

55W805BBN bild-inställningar?

Tjo!
Det fick bli en 55W805BBN idag och har suttit och pillat hela dagen med inställningar men tycker inte jag hittar något som riktigt passar.
Någon som är lite extra kunnig i detta område och pillat med settings?

Har ett rätt så ljust rum så behöver inställningar för det

Mvh!

Permalänk
Medlem

Hej!
Köpte samma tv igår, har dock inte hunnit installera den än, men har letat lite själv efter det du frågar om. Verkar som om inställningarna på tv är lite samma som då det kommer till monitorer, de är "bundna" till den skärm de görs på. Med detta menar jag att inställningarna för "rätt" bild varierar från tv till tv, worst case scenario aär att du får en sämre bild än factory settings.

Hade ändå tänkt pröva några rekommenderade inställningar för att se om de passade mej, men jag hittade inte några Däremot hittade jag denna guide (som jag tänker pröva):

https://www.avforums.com/PicturePerfect/

Berätta gärna om det blev bra för dej ifall du prövar den

Permalänk
Medlem

Tjo!
Tack!
Jodå jag har gjort rätt lite olika guider och de flesta säger samma sak (såklart?).
Dock upplever jag fortfarande att det är riktigt svårt att få rätt på färgerna så de blir jämna och bra.
Håller nu på att testa en inställning som jag va riktigt nöjd med i naturfilmer och hoppas resultatet är bra i övriga med.

Hur går det för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av civ:

Tjo!
Tack!
Jodå jag har gjort rätt lite olika guider och de flesta säger samma sak (såklart?).
Dock upplever jag fortfarande att det är riktigt svårt att få rätt på färgerna så de blir jämna och bra.
Håller nu på att testa en inställning som jag va riktigt nöjd med i naturfilmer och hoppas resultatet är bra i övriga med.

Hur går det för dig?

Packade upp och installerade tv:n igår, mekade dock inte med inställningar desto mera. Om jag hinner ta mej an det fixar jag det idag annars blir det om 1.5 vecka då jag är hemma igen.

Hur gick det för dej?