Funderat på ett nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Funderat på ett nytt grafikkort.

Hej! Nu är det så att jag har funderat på ett nytt grafikkort i några veckor men vet inte riktigt något bra.
Ska helst kunna köra bfh (Battlefield Hardline) i ultra i 60 fps eller mer och GTA 5 på very high i 60 fps eller mer, och hålla kvar 60 fps när man spelar in, pga av att jag ska börja göra videos men min kompis.

Permalänk
Medlem

Vad har du för processor? Och vad har du för grafikkort nu? Alltid 60 fps eller mer i GTA V blir svårt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Grafikkort: Gainward NVIDIA GeForce GTX 760 2gb eller 4gb kommer inte riktigt ihåg
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz Processor

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för 900 seriens effektivitet hade jag sagt SLI. Men nu skulle jag nog rekommendera antingen ett 970, klart bra kort, eller något av AMDs kraftigt prissänkta kort. Lite efter vad du föredrar mellan NVIDIAs physX, 3D, högre effektivitet och AMDs lägre kostnad/fps, bättre gpu-processering (Bitcoin mining mm)

Din CPU borde inte begränsa alls. Däremot undrar jag vad du har för RAM minnen

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Medlem

R9 290X är ju vansinnigt billiga idag så två av dem hade nog varit att rekommendera för dig om ditt nätagg tillåter. Dem drar ju trots allt en del ström till skillnad från 970s .

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Ram

Permalänk
Medlem

290/290x är helt klart mest prisvärda korten du kan skaffa för dina krav. Vad har du för nätaggregat?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Corsair RM750

Permalänk

Tror det blir svårt med 60+ fps i nämnda spel på ultra pga din CPU. Men 290x i cf skulle vara ett säkert val.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Köp ett MSI Gaming/Asus Strix 970. Tyst svalt och bra. Har du större budget så vänta på 980 Ti som kan komma rätt snart.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Här kan du kolla prestanda i olika upplösningar. Som det ser ut där är GTX 970 bättre i alla upplösningar men skillnaden är minimal när man kommer upp i det stora.

http://www.techpowerup.com/reviews/Rockstar/GTA_V_Performance...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Här kan du kolla prestanda i olika upplösningar. Som det ser ut där är GTX 970 bättre i alla upplösningar men skillnaden är minimal när man kommer upp i det stora.

http://www.techpowerup.com/reviews/Rockstar/GTA_V_Performance...

Däremot generellt utöver just GTA V där AMD inte är klara med sina drivrutiner ännu ser det lite annorlunda ut.

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av philipborg:

Däremot generellt utöver just GTA V där AMD inte är klara med sina drivrutiner ännu ser det lite annorlunda ut.

Är inte de nya 15/4 Beta-drivisarna just för GTA-V? De är ungefär lika "långt" komna eftersom 350.12 är även de släppta för GTA-V släppet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Är inte de nya 15/4 Beta-drivisarna just för GTA-V? De är ungefär lika "långt" komna eftersom 350.12 är även de släppta för GTA-V släppet.

De senaste drivrutinerna är för GTA-V, det betyder inte att AMD är någorlunda klara däremot
Finns en hel del underlag som påpekar att de inte är klara ännu som t.ex. Hawaii CFX prestandan. Vet att CFX inte fungerar 10/10 alltid, men det är utan tvekan ett underlag för att de inte haft tillräckligt med tid för drivrutinerna. Hawaii underpresterar även lite lätt i GTA V just nu, den borde egentligen ligga närmare/över 970 (290x alltså) då GTA belastar sådant som hawaii faktiskt är riktigt bra på.

Nu säger jag inte att Nvidia heller är helt klara, men de är utan tvekan mer klara än AMD. Det är även ingen hemlighet att Rockstar har ett starkt samarbete med Nvidia och att spelet utvecklades på Nvidia kort. Nvidia har alltså haft mer tid på sig att arbeta med drivrutinerna.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.