Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ska köpa mobil för första gången i mitt liv.

Permalänk

Ska köpa mobil för första gången i mitt liv.

Har alltid haft "företagslur" men måste nu skaffa en privat telefon. Har en iPhone 5 just nu och några veckor till.

Behöver tips på vad som kan vara lämpligt, helst Android då jag egentligen inte gillar iPhone/Mac utan vill ha ett öpppet system.

Användningsområde: Ringa, SMS, G-mail, SL-app, Kartor, Väckarklocka, Bankärenden

Bryr mig inte om: Kameran, Spel, Video & använder inga sociala medier eller träningsappar.

Vad är hett just nu för en low-techare som mig?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

@Främling:

Mitt tips är att du kollar upp vilken operatör du vill ha/ vilken operatör som ger bäst månadspris för mängden surf, samtal och text som du behöver. Sen väljer du någon av de telefoner som de erbjuder gratis/ till bra pris vid täcknande av abonnemang. Du klarar dig på näst intill alla smarta telefoner som producerats under dom senaste åren.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk

@Främling: Eftersom dina krav är så låga så är det som sagt mycket som duger. Men för att du ska kunna få en bra rekommendation så behöver du säga vilken skärmstorlek du är ute efter. Eftersom du kommer från iphone-världen vill du gissningsvis ha en liten telefon? Då är Z1 Compact (under 3000 kr) ett bra val. Den har dessutom bra batteritid, och även om du inte nämnde det så brukar det alltid uppskattas. Om du vill ha större skärm är urvalet större förstås.

Permalänk
Medlem

@ljudnerd: Vad får dig att tro att operatörerna ger bort något gratis?

Permalänk

Välj en av SONYs vattentäta modeller typ Z2/Z3. Jag rekomenderar dock Lumia-telefoner med Windows.

Permalänk
Medlem

@Eberhart:

Tveksam formulering från min sida. "Utan extra kostnad" faller dig kanske bättre i smaken.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit någon Sony som inlägget ovan eller HTC one M8 eller M8s.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

jag tycker TS ska gå till butik och klämma och känna på provtelefoner och ta den som passar han, jag skulle dock rekomendera att fortsätta med Iphone, dock tycker jag att dem flesta är liknande (Iphones touch är den bästa jag använt).

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Skrivet av peterhjalmarsson:

@Främling: Eftersom dina krav är så låga så är det som sagt mycket som duger. Men för att du ska kunna få en bra rekommendation så behöver du säga vilken skärmstorlek du är ute efter. Eftersom du kommer från iphone-världen vill du gissningsvis ha en liten telefon? Då är Z1 Compact (under 3000 kr) ett bra val. Den har dessutom bra batteritid, och även om du inte nämnde det så brukar det alltid uppskattas. Om du vill ha större skärm är urvalet större förstås.

Den verkar vettig. Blir en promenad till butiken för att känna på den.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har alltid haft "företagslur" men måste nu skaffa en privat telefon. Har en iPhone 5 just nu och några veckor till.

Behöver tips på vad som kan vara lämpligt, helst Android då jag egentligen inte gillar iPhone/Mac utan vill ha ett öpppet system.

Användningsområde: Ringa, SMS, G-mail, SL-app, Kartor, Väckarklocka, Bankärenden

Bryr mig inte om: Kameran, Spel, Video & använder inga sociala medier eller träningsappar.

Vad är hett just nu för en low-techare som mig?

Vi använder enkla billiga LG-mobiler och Motorola Moto G Dual SIM i famlijen och på jobbet.

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/...

http://www.netonnet.se/sub/telefon/mobiltelefon/varumarke/mot...

Dual SIM är en mycket uppskattad finess. Man kan ha jobb/privat eller svenskt/utländskt eller standardabonnemang/data, beroende på behov.

Permalänk

Månadens telefon på comviq.se ger bästa ab och mobil för pengarna. Mest bang for the buck helt enkelt.

295kr fastpris med 6GB surf (245kr om du nöjer dig med 2gb) och en Sony Z3 på "köpet" är oslagbart. Du kan ju försöka hitta ett bättre erbjudande men du kommer inte att lyckas

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Välj en av SONYs vattentäta modeller typ Z2/Z3. Jag rekomenderar dock Lumia-telefoner med Windows.

Gillar inte riktigt Windows kantiga utseende. Illa nog att man har det på datorn

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

jag tycker TS ska gå till butik och klämma och känna på provtelefoner och ta den som passar han, jag skulle dock rekomendera att fortsätta med Iphone, dock tycker jag att dem flesta är liknande (Iphones touch är den bästa jag använt).

Håller med. Och än en gång ekar argumentet "öppet system" tomt när användningsområdena visar sig täckas av alla telefoners mest basala funktioner.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Månadens telefon på comviq.se ger bästa ab och mobil för pengarna. Mest bang for the buck helt enkelt.

295kr fastpris med 6GB surf (245kr om du nöjer dig med 2gb) och en Sony Z3 på "köpet" är oslagbart. Du kan ju försöka hitta ett bättre erbjudande men du kommer inte att lyckas

Bra tips. Tack.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Håller med. Och än en gång ekar argumentet "öppet system" tomt när användningsområdena visar sig täckas av alla telefoners mest basala funktioner.

Så är det ju iofs.. good point.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Månadens telefon på comviq.se ger bästa ab och mobil för pengarna. Mest bang for the buck helt enkelt.

295kr fastpris med 6GB surf (245kr om du nöjer dig med 2gb) och en Sony Z3 på "köpet" är oslagbart. Du kan ju försöka hitta ett bättre erbjudande men du kommer inte att lyckas

Yowza, det var ett bra pris! Lite frustrerande att det blir dyrare med en Z1/Z3 Compact fast telefonen i sig är billigare... Är det alltid lika bra erbjudanden på "månadens mobil" på Comviq? Med minsta abonnemanget blir det faktiskt 20 kr billigare än biligaste priset på Prisjakt för bara telefonen!

Tillbaks till trådskaparen: Z3 är en kanontelefon, men ganska stor om du kommer från iphone - se till att känna på den rejält först, stoppa den i fickan, etc.

Skrivet av bog11:

Vi använder enkla billiga LG-mobiler och Motorola Moto G Dual SIM i famlijen och på jobbet.

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/...

http://www.netonnet.se/sub/telefon/mobiltelefon/varumarke/mot...

Dual SIM är en mycket uppskattad finess. Man kan ha jobb/privat eller svenskt/utländskt eller standardabonnemang/data, beroende på behov.

Sant. Dual SIM är förbaskat användbart. Tyvärr är det svårt att kombinera det med liten storlek, och speciellt ett välrenommerat fabrikat. Men Moto G är ju en helt ok telefon på många sätt. Tyvärr bara med 1GB minne, vilket tyvärr kan vara begränsande i många fall. Det finns många kina-telefoner med Dual SIM, bra specar och ok pris, men om TS inte är van mobilköpare/användare så kan det vara att ta sig vatten över huvudet.