Permalänk

Random drogkontroll av polis

Tjenare allihopa. Jag tänkte ställa en lite offtopic fråga här som kanske igentligen lämpar sig bättre på nåt annat forum som t.ex flashback.
Men orkar inte starta ett konto där så ser om det finns några kunniga här istället.

I fredags på förmiddagen denna veckan blev jag stoppad av polisen när jag satt i bilen på väg till gymmet. De skulle göra en random nykterhetskontroll lät det.
Fine tänkte jag, lite märkligt men visst.
Blåste rent varpå de började ställa frågor om jag var narkotikapåverkad, de hävdade att jag såg ut att ha rökt cannabis..
Kan inflika att jag hade sovit ganska dåligt den natten och hade mer eller mindre vaknat ca 15minuter tidigare och skyndat mig iväg till gymmet efter att ha försovit mig.
Nåväl de börjar studera mina ögon och jag får följa toppen av en penna med mina ögon, dem placerar mig för övrigt i direkt motljus medans de utför denna kontrollen varpå det i samband med att vara helt jävla nyvaken känns helt omöjligt för mig att följa pennans rörelser.

Börjar ställa en massa personliga frågor om drogvanor (har inga) och vad för folk jag umgås med osv. De ber mig samarbeta och följa med till station för urinprov.

Aja inte mycket att göra tänker jag så följer snällt med och pissar i en kopp varpå det såklart visar negativt.

Nu till min fråga.
Jag bor i en ganska liten stad, blir stannad precis utanför gymmet där mängder av folk jag känner och träffar på en daglig basis normalt sett rör sig. Och ca 2 timmar efter allt detta så ser jag bara av en ren händelse att någon random bekant har gillat ett inlägg på facebook från en grupp som heter någonting i stil med "Rescue photo" Där de automatiskt lägger upp notiser från Bla Polisen.

Och där står det någonting i stil med att "datum,tid: Polis stoppar en bilist på xxx vägen i centrala stad, Föraren påvisar tydliga tecken på drogpåverkan och får därför följa med patrullen för provtagning, misstänkt för rattfylleri. En anmälan skrivs"

Ärligt talat? Vad hände med oskyldig tills motsatsen bevisats ? Nu var det tack och lov så vitt jag vet ingen som såg mig när detta hände. Den beskrivningen lämnar ju igentligen inte särskilt mycket utrymme för tolkning .
Om nu folk hade sett detta och lagt ihop 1+1 så hade jag ju i princip varit stämplad som rattfyllerist i deras ögon, då det inte direkt är någon uppföljning på den typen av inlägg från polisen.
Är detta verkligen okej? Är det så här det går till ? Varför ens lägga upp en sådan notis när jag var ren och anmälan inte gick vidare?

Ju mer jag tänker på det desto mer jävla irriterad blir jag!

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

Du är oskyldig tills motsatsen är bevisad i lagens ögon, att vi människor är snabba med att dömma andra på lösa grunder och rena rykten, det är en annan sak.

Jag förstår att du är förbannad. Men Polisen gör bara sitt jobb. Och är det viktigt vad andra tycker, egentligen? De personer vars åsikter du värdesätter vet ju att du är oskyldig...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Hedersmedlem

Polisen ställde ju några kontrollfrågor och gjorde ett enkelt neurologiskt test, som du misslyckades med. Jag kan inte se att de gjort något fel med att då gå vidare och drogtesta. Det är polisens jobb att upprätthålla lagarna, för allas trevnad (utom lagbrytarna då förstås).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Så det fungerar i vårat underbara land, vi har en narkotikapolitik som ligger 30 år bakom resten av våra kamrater.

Till nästa gång, vägra urinprov. Polisen kan aldrig någonsin tvinga dig att pissa, däremot kan de tvinga dig att ta blodprov. Det är ofta dock som de inte har någon sjuksköterska dygnet runt och skippar då att ta in folk pga det inte blir lika lätta pengar.

Skrivet av bandite:

Du är oskyldig tills motsatsen är bevisad i lagens ögon, att vi människor är snabba med att dömma andra på lösa grunder och rena rykten, det är en annan sak.

Jag förstår att du är förbannad. Men Polisen gör bara sitt jobb. Och är det viktigt vad andra tycker, egentligen? De personer vars åsikter du värdesätter vet ju att du är oskyldig...

"Sitt jobb" ja det är underbart när oskyldiga människor får kissa i kopp för att visa att de är oskyldiga

Heja staten!

Skrivet av marmeladov:

Jepp. Det är helt okej vad polisen gjorde.

Det du själv beskriver om dina ögon mm är väldigt nära tecken som en som exempelvis rökt hasch uppvisar, så det vore i det närmaste nästan tjänstefel av polisen att INTE ta med dig på kroppsbesiktning för att utröna om du var påverkad eller inte.
.

Men snälla du, det finns fan 100 miljoner anledningar till att ögon och kropp kan bete sig likadant.

Oskyldig tills bevisad motsats finns inte längre eller? Tydligen tycker ju ni det är tvärtom, skyldig tills bevisat motsatsen.

Vilket är skrämmande.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Det du själv beskriver om dina ögon mm är väldigt nära tecken som en som exempelvis rökt hasch uppvisar, så det vore i det närmaste nästan tjänstefel av polisen att INTE ta med dig på kroppsbesiktning för att utröna om du var påverkad eller inte. Om det är som du skriver, att du inte nyttjar några form av droger, eller doping för den delen så kommer du få ett telefonsamtal eller brev hem där du kallas till ett avslutande förhör där man delger dig analyssvaret av blod/urin som förhoppningsvis är negativt. Då kommer brottet läggas ned och saken är överspelad.

Att man på polisens hemsida skriver att en bilist (antagligen du) stoppats och "uppvisat tydliga tecken på narkotikanverkan och fick medtagas för provtagning", är för att det helt enkelt är så det fungerar. Du får väl tacka journalisterna för det som vill ha ut allt vad polisen gör hela tiden. Rent formellt var det ju vad som hände. Du stoppades, uppvisade tecken på att vara påverkad (vilket du kasnke inte var, ungefär 30-40% av de som misstänks för narkotikabrott är inte påverkade har jag för mig), du medtogs för koppsbesiktning och en anmälan skrevs. Om några veckor kommer resultatet. Allt är helt i sin ordning även om det säkert känns konstigt om det var första gången för dig.

Inom kort kommer denna tråd att, likt på flashback, bosättas av diverse haschtomtar som börjar yra om det ofarliga med narkotika.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ceogar:

Så det fungerar i vårat underbara land, vi har en narkotikapolitik som ligger 30 år bakom resten av våra kamrater.

"Sitt jobb" ja det är underbart när oskyldiga människor får kissa i kopp för att visa att de är oskyldiga

Heja staten!

Hur menar du att polisen i förväg ska veta att just trådskaparen är oskyldig, speciellt som han inte klarar av grundläggande test som alla klarar om man inte är påverkad eller har någon form av neurologisk skada? Köra bil när man inte kan följa en penna med blicken låter inte speciellt säkert.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med bandite, kan ju även vara en sådan vecka där polisen fått order om att vara extra uppmärksamma på vissa saker. Har polisen ingen skälig misstanke om brott så hade du ju inte ombetts följt med till stationen. Hade du varit drogpåverkad så hade du ju ändå inte sagt - ja för fan, jag kör då mycket bättre då. Utan du hade nekat det hela och hoppats på det bästa, hade du även umgåtts med andra droganvändare så hade du ju knappast erkänt att du känt dom. Med andra ord så måste polisen gå på egen instinkt och då kan det bli fel men för min del som oskyldig trafikant fick dom gärna ta med alla på våra vägar bara dom hittade någon som var påverkad, då det ökar säkerheten i samhället.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur menar du att polisen i förväg ska veta att just trådskaparen är oskyldig, speciellt som han inte klarar av grundläggande test som alla klarar om man inte är påverkad eller har någon form av neurologisk skada? Köra bil när man inte kan följa en penna med blicken låter inte speciellt säkert.

Jaaaa just ja, TS var påverkad det var därför han inte klarade de testen och sedan pissade positivt?

Tänk efter lite nu.

Vi har en person som INTE var påverkade och som INTE klarade de testen som du säger att ALLA klarar om man inte är påverkad.

Hur vi jagar folk som använder narkotika är absurt, här riskerar man att bli av med körtkort om du åker fast utan att ens sitta i bil, men däremot när åkerfast för rattfylla så blir det böter eller indraget en liten stund.

Sverige ligger ca 2-3 gånger över snittet när det gäller dödsfall av narkotika i Norden/eu, och just det som har hänt här är anledningen till detta.

Sverige har väldigt lösa regler, Polisen kan typ hävda "han såg narkotikapåverkad ut" till allt, de drar väldigt ofta in folk på måfå och utnyttjar sina rättigheter till max medan våra försvinner.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat i enlighet med §1.6 i reglerna, använd "Bra inlägg" istället för att skriva +1*

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ceogar:

Jaaaa just ja, TS var påverkad det var därför han inte klarade de testen och sedan pissade positivt?

Tänk efter lite nu.

Vi har en person som INTE var påverkade och som INTE klarade de testen som du säger att ALLA klarar om man inte är påverkad.

Alla som inte har någon annan skada, ja. Att följa föremål i rörelse med blicken är grundläggande för att kunna framföra fordon säkert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet är väl inte att han blev stannad och kontrollerad för att sen följa med till stationen.
Problemet är att polisen skriver ut vad fan de gör på jävla twitter och facebook och annan skit.
Vill folk veta något så borde man bli tvingad att snällt traska ner till tingsrätten och begära ut domen om det nu blir någon.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Det du själv beskriver om dina ögon mm är väldigt nära tecken som en som exempelvis rökt hasch uppvisar, så det vore i det närmaste nästan tjänstefel av polisen att INTE ta med dig på kroppsbesiktning för att utröna om du var påverkad eller inte. Om det är som du skriver, att du inte nyttjar några form av droger, eller doping för den delen så kommer du få ett telefonsamtal eller brev hem där du kallas till ett avslutande förhör där man delger dig analyssvaret av blod/urin som förhoppningsvis är negativt. Då kommer brottet läggas ned och saken är överspelad.

Att man på polisens hemsida skriver att en bilist (antagligen du) stoppats och "uppvisat tydliga tecken på narkotikanverkan och fick medtagas för provtagning", är för att det helt enkelt är så det fungerar. Du får väl tacka journalisterna för det som vill ha ut allt vad polisen gör hela tiden. Rent formellt var det ju vad som hände. Du stoppades, uppvisade tecken på att vara påverkad (vilket du kasnke inte var, ungefär 30-40% av de som misstänks för narkotikabrott är inte påverkade har jag för mig), du medtogs för koppsbesiktning och en anmälan skrevs. Om några veckor kommer resultatet. Allt är helt i sin ordning även om det säkert känns konstigt om det var första gången för dig.

Inom kort kommer denna tråd att, likt på flashback, bosättas av diverse haschtomtar som börjar yra om det ofarliga med narkotika.

Frågan är ju om det ens blir något avslutande förhör, helt ärligt så hoppas jag TS får ett brev på posten där det bara står att fallet är nedlagt, polisen har sina rövar tillräckligt fulla ändå med jobb på grund av idioter till människor som inte kan bete sig normalt.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Alla som inte har någon annan skada, ja. Att följa föremål i rörelse med blicken är grundläggande för att kunna framföra fordon säkert.

Exakt som jag sa, det finns massvis med anledningar att man failar det. Att man är morgontrött, trötta ögon, att Polisen håller pennan i solen?

Hade du accepterat att bli indragen och få pissa och bli visiterad för att en polisen använde metoder som är oschyssta? Tycker du verkligen att de har behandlat honom rättvist?

Skrivet av marmeladov:

Smart att dra all narkotika över en gräns Nu börjar du låta som Beatrice Ask

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Enity:

Problemet är väl inte att han blev stannad och kontrollerad för att sen följa med till stationen.
Problemet är att polisen skriver ut vad fan de gör på jävla twitter och facebook och annan skit.
Vill folk veta något så borde man bli tvingad att snällt traska ner till tingsrätten och begära ut domen om det nu blir någon.

Polisen har skyldighet att informera allmänheten om vad man gör. Det är en del i insynen av polisen som allmänheten ska ha. Det kallas ett öppet samhälle och är något vi ska värna om. Vi vill inte ha en polis som kan göra allt bakom stängda dörrar.

Dessutom är journalister på polisen som iglar om att man ska meddela varje steg man tar.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Medlem

Trådskaparen har ju redan sagt att kissprovet var negativt, vilket då leder till att han inte var drogpåverkad. Då är det väl rätt onödigt att polisen ger ut info som i princip säger att han var drogpåverkad, varför skulle dom annars ha gjort en anmälan?

Iofs så hade det inte sett bra ut för polisen om dom sagt att dom tagit in en person för att dom misstänkte att han var drogpåverkan, skrev en anmälan, men sedan visade det sig att han var oskyldig...

Permalänk

Ja alltså jag använder inga former av droger eller doping så den saken är jag ju säker på. Det här med att jag inte kunde följa pennan med ögonen var lite missvisande beskrivet av mig. Det kunde jag men möjligtvis lite eftersläpningar, men jag minns att det var otroligt störande att ha solen rätt i ögonen medans de gjorde testet. Bad en kollega göra likadant senare på dagen när jag var inomhus och då var inga som helst problem.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Exakt som jag sa, det finns massvis med anledningar att man failar det. Att man är morgontrött, trötta ögon, att Polisen håller pennan i solen?

Hade du accepterat att bli indragen och få pissa och bli visiterad för att en polisen använde metoder som är oschyssta? Tycker du verkligen att de har behandlat honom rättvist?

...och det är just av den anledningen man misstänks. Ska polisen låta folk köra vidare bara för att de haspar ur sig "jag sov dåligt inatt". Det är nog lätt för narkomaner och annat löst folk att komma undan med sina dåliga omdömen som det är.

Om det stämmer som TS skriver att han inte har nyttjat några droger, eller andra mediciner som kan ge samma tecken. Så kommer ärendet läggas ned. Är han skyldig, så kommer han dömas och bli av med körkortet så. Narkomaner ska inte köra runt i fordon, det sker nog med olyckor ändå. Svårare än såhär är det inte så du kan tona ned lite förslagsvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Om nu TS var på väg till jobbet, var tvungen att åka och pissa och komma försent. Förklara för chefen, "Hej, kommer lite sent då jag nyss blev stoppad av polisen efter gymmet".

Och sen om chefen skulle läsa detta: "Föraren påvisar tydliga tecken på drogpåverkan och får därför följa med patrullen för provtagning"

Hur kommer det då påverka hans situation på jobbet? Chefen kanske tar och gör en check i belastningsregistret för säkerhets skull. Visst han var oskyldig, han kan bevisa det också. Men så onödigt att det ens ska behöva komma till det då han faktiskt var oskyldig.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Smart att dra all narkotika över en gräns Nu börjar du låta som Beatrice Ask

Jag har knappast för avsikt att sitta här och avhandla varje klassad drock och ännu icke klassad RC-drog från Kina här med någon slags farlighets-faktor. Lek inte pajas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sökte de igenom din bil? Det är nämligen en standardsak att de säger man ser marijuanapåverkad ut för att de ska få söka igenom din bil. Den här pinnjakten har blivit helt urspårad och det måste till en förändring. Drogers vara eller inte vara orkar jag inte gå in på, båda läger är lika rabiata och de som har fel vägrar inse det. Hur smarta de annars normalt brukar vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Om nu TS var på väg till jobbet, var tvungen att åka och pissa och komma försent. Förklara för chefen, "Hej, kommer lite sent då jag nyss blev stoppad av polisen efter gymmet".

Och sen om chefen skulle läsa detta: "Föraren påvisar tydliga tecken på drogpåverkan och får därför följa med patrullen för provtagning"

Hur kommer det då påverka hans situation på jobbet? Chefen kanske tar och gör en check i belastningsregistret för säkerhets skull. Visst han var oskyldig, han kan bevisa det också. Men så onödigt att det ens ska behöva komma till det då han faktiskt var oskyldig.

Ts har faktiskt rätt att begära ett kvitto från polisen som bevisar att han blivit stoppad, som man kan visa upp om man har en tid att passa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daavido:

Hur kommer det då påverka hans situation på jobbet? Chefen kanske tar och gör en check i belastningsregistret för säkerhets skull.

Chefen kan inte göra det.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Sökte de igenom din bil? Det är nämligen en standardsak att de säger man ser marijuanapåverkad ut för att de ska få söka igenom din bil. Den här pinnjakten har blivit helt urspårad och det måste till en förändring. Drogers vara eller inte vara orkar jag inte gå in på, båda läger är lika rabiata och de som har fel vägrar inse det. Hur smarta de annars normalt brukar vara.

Stämmer. Misstanke om drograttfylleri brukar resultera i husrannsakan i fordonet där man färdades, eventuellt även i ens bostad om man kommer hemifrån. Anträffas något vid husrannsakan i fordonet så kommer det garanterat även verkställas en husrannsakan i ens bostad.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Nope, ingen kontroll av bilen alls faktist. Tur det för jag har fullt med droger och automatvapen i bagaget..
Skämt åsido, jag trodde jag skulle åka på en flygande besiktning eller liknande när jag blev stoppad. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att skulle behöva pissa i en kopp kl 11 på en fredagsförmiddag!

Undrar varför folk i tråden spekulerar i att "OM testet kommer visa negativt"
Jag fick svar direkt att testet var negativt och att anmälan skulle avskrivas där och då. Blev skjutsad tillbaka till min bil så jag fick skynda mig till jobbet istället för att träna som jag tänkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Chefen kan inte "ta en check i belastningsregistret".

Jag fattar TS ångest över det här, det är jävligt olyckligt att det ska behöva hamna på någon hobbypolis med foliehatts hemsida uppblåst som något det inte är. Samtidigt har polisen inte gjort något fel, de gjorde en bedömning och följde upp den.

Jag känner för dig TS, hoppas och tror att det här inte ska ha någon påverkan för dig utöver den jobbiga känslan för tillfället.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Polisen har skyldighet att informera allmänheten om vad man gör. Det är en del i insynen av polisen som allmänheten ska ha. Det kallas ett öppet samhälle och är något vi ska värna om. Vi vill inte ha en polis som kan göra allt bakom stängda dörrar.

Dessutom är journalister på polisen som iglar om att man ska meddela varje steg man tar.

Det är skillnad på ett öppet samhälle och ett samhälle där minsta grej ska ut på nätet avsett om infon ger en rättvis bild eller inte.

Infon dom gav ut håller skvallernivå, det var viktigare att ge ut information än vad informationen faktiskt sa. Att den sedan var missvisande och potentiellt skulle kunna skada en person sket dom tydligen i. Tänk om t.ex. hans arbetsgivare hade sett den infon, eller hans bättre hälfts föräldrar, hur kul hade det varit? Människor har en viss tendens att dra förhastade slutsatser och sedan sprids dessa vidare, då är det rätt viktigt att en myndighet som polisen inte bidrar till sådant genom att ge ut info som kan feltolkas. Eller som i detta fallet ge ut info som i princip ger en helt felaktig bild av det som hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Det är skillnad på ett öppet samhälle och ett samhälle där minsta grej ska ut på nätet avsett om infon ger en rättvis bild eller inte.

Infon dom gav ut håller skvallernivå, det var viktigare att ge ut information än vad informationen faktiskt sa. Att den sedan var missvisande och potentiellt skulle kunna skada en person sket dom tydligen i. Tänk om t.ex. hans arbetsgivare hade sett den infon, eller hans bättre hälfts föräldrar, hur kul hade det varit? Människor har en viss tendens att dra förhastade slutsatser och sedan sprids dessa vidare, då är det rätt viktigt att en myndighet som polisen inte bidrar till sådant genom att ge ut info som kan feltolkas. Eller som i detta fallet ge ut info som i princip ger en helt felaktig bild av det som hänt.

Den informationen är också tillgänglig, att den inte begärs ut och postas på Facebook är väl knappast polisens fel? Det är hobbypoliserna/gamarna som är boven här.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Visst är det illa att det sprids rykten så snabbt. Jävligt tråkigt faktiskt.
Men samtidigt undrar jag om du verkligen var i rätt tillstånd för att köra bil när du var så trött som du beskriver det. Det låter i princip lika illa som rattfylleri.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

Polisen ska till viss del redogöra för vad man gör om dagarna, utan att för den sakens skulle tumma på sekretessen. Hade polisen fått välja så kan jag lova dig att man inte hade skrivit en rad om detta, men som sagt..media pushar på rätt rejält. Framförallt sedan polisen bytte sitt radiosystem från S70 till RAKEL som man inte längre kan tjuvlyssna. Men det är en annan sak.

Dessutom är den info de givit ut antagligen väldigt korrekt. En förare stoppades, misstanke uppstod - kroppsbesiktning och provtagning verkställs - anmälan upptas. Det är vad som hände, varken mer eller mindre och som sagt, de har en skyldighet. Att sedan privatpersoner skulle kunna tolka TS som skyldig bara för att han fick medtagas och blev MISSTÄNKT, beror på dessa personer är okunniga om hur det går till. Okunnighet är inte polisens sak att råda bot på...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena.
Kan känns trist för dig just nu , men försök att se positivt på det. Det finns för många i vårt samhälle som kör runt med knark och sprit i kroppen.
Polisen skulle haft mer resurser för att kunna utföra fler kontroller , dom behövs.
Har haft körkort i 22år nu och bara blivit stoppad i en alko kontroll en gång.
Mer resurs till pappa polis , så att alla skitstövlar som kör runt med skit i kroppen försvinner från våra vägar!
Med vänlig hälsning / Mange