Permalänk
Medlem

Forumet

Hej,
Hittar inte att detta diskuteras någon annan stans på forumet och Facebooksidan tillåter inte inlägg så.. flytta om den hör hemma på annat ställe.

Hur som helst, lite frågor om nya sidan.

1. Varför står det inte längre hur många besökare en annons haft?
2. Varför är fortfarande den mobila sidan så ofullständig jämfört med "fullversionen"? Jag ser exempelvis inte privata meddelanden på m.sweclockers.com
3. Idag när jag loggade in stod det att jag endast har gjort 92 inlägg i forumet där det tidigare stod betydligt fler, varför justerades detta nedåt?
4. Varför finns det inte under profilen en historik som visar hur många annonser jag lagt ut utan endast hur många jag har ute just nu? Borde inte detta tillföra trovärdighet mot säljare. Jag köper hellre av någon som sålt 400 produkter än 2.

Bara lite inputs från en som besökt sidan varje dag sen han fick 56K-modem.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Inaktiv

Scrolla längst ner på sidan så finns det en länk till ett Feedback-forum.

Permalänk
Hedersmedlem

Detta hör hemma i Feedback-forumet så flyttar tråden dit.

Mvh
Moderator Shimonu

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av wreckan:

1. Varför står det inte längre hur många besökare en annons haft?

Tidigare visade den här siffran antalet visningar snarare än antalet besökare och det loggas inte heller på samma sätt i den här versionen av siten. Förstår dock att det kan vara en trevlig siffra att titta på och det är möjligt att den hittar tillbaks i framtiden.

Skrivet av wreckan:

2. Varför är fortfarande den mobila sidan så ofullständig jämfört med "fullversionen"? Jag ser exempelvis inte privata meddelanden på m.sweclockers.com

Det korta svaret är att vi har begränsade resurser (en ensam utvecklare) och hela tiden måste se över tidsprioriteringar och vad som kan/måste göras eller inte. Vi hade också velat se både privata meddelanden och sökfunktioner på mobilsidan, men det är inte realistiskt just nu.

Skrivet av wreckan:

3. Idag när jag loggade in stod det att jag endast har gjort 92 inlägg i forumet där det tidigare stod betydligt fler, varför justerades detta nedåt?

Den här siffran visar numera hur många inlägg du har skrivit som är tillgängliga för andra och värdet kan därför ha ändrats från tidigare version. Dina inlägg har inte påverkats.

Skrivet av wreckan:

4. Varför finns det inte under profilen en historik som visar hur många annonser jag lagt ut utan endast hur många jag har ute just nu? Borde inte detta tillföra trovärdighet mot säljare. Jag köper hellre av någon som sålt 400 produkter än 2.

I den här versionen kan man välja att lämna annonsen synlig efter att den har utgått så att framtida köpare ska kunna se din tidigare historik eller läsa kommentarer och feedback i de tillhörande diskussionstrådarna, men det var inte möjligt att göra skillnad på utgångna/avklarade och raderade annonser i den gamla databasen och därför har alla gamla annonser behövts lämnas dolda och oräknade. Efter en tids användning kommer det se ut som du önskar.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

@Biberu: Tack för utförligt svar.

Om du roddar den här sidan ensam är du fan kung!

Bra flyt i sidan oavsett och bra jobbat.

Gonatt

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|