Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ny mobil/mobiloperatör

Det är snart dags för mig att skaffa ny mobil och ny operatör (Jag har tröttnat på 3) problemet är att jag vet inte vad jag vill ha för mobil och operatör. Jag har kört med iPhone sen iPhone 3 men funderar på att vidga mina vyer lite grann. Så vilken mobil och operatör ska jag satsa på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillenswe:

Det är snart dags för mig att skaffa ny mobil och ny operatör (Jag har tröttnat på 3) problemet är att jag vet inte vad jag vill ha för mobil och operatör. Jag har kört med iPhone sen iPhone 3 men funderar på att vidga mina vyer lite grann. Så vilken mobil och operatör ska jag satsa på?

Tele 2 med HTC one m9 kanske?
För det första, Tele 2 är en billigare version av Telia. Allting är lika bra, det enda jag kan tänka mig är täckningen. Men då handlar det om i djupa skogar och i bergen.
Så i städer och mellan städer kommer du inte ha något som helst problem.
Plus att du inte har någon fast bindningstid.

Och HTC One m9 för att den lätt har det bästa ljudet, är en av de snyggaste mobiler just nu, bra mycket skönare gränssnitt än någon annan mobil (HTC Sense 7).
Och folk som försöker lura i dig Samsung ska du enbart ignorera. Ingen riktig mobil kunnig person kommer rekommendera Samsung till dig iallafall. (Ja jag är beredd på allt hat från er Samsung fanboys).

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem

Skulle ha kört på en telefon ur Sony Xperia Z serien. Och på ComviQ.
Deras Fastpris 145:- ringer och sms-ar man oändligt med i 30 dagar från tankdatum.
Sen får man med 0.5Gb surf också.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillenswe:

Det är snart dags för mig att skaffa ny mobil och ny operatör (Jag har tröttnat på 3) problemet är att jag vet inte vad jag vill ha för mobil och operatör. Jag har kört med iPhone sen iPhone 3 men funderar på att vidga mina vyer lite grann. Så vilken mobil och operatör ska jag satsa på?

Angående operatör så skulle jag säga Tele2. Dom har väldigt bra priser på surfabonnemang. Jag har haft Tele2 i över 10 år och det är väldigt sällan som jag har haft problem med täckningen. Ska du inte in i mitten av Norrland så räcker Tele2s täckning gott o väl, för mig iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Inga mer förslag?

Permalänk
Medlem

Om du är student rekommenderar jag att du tecknar ett Vimla-abonnemang (100 per månad, 90 kronor om någon värvar dig - 2GB 3G/4G-data + 60 samtal/månad) samt köper en mobiltelefon separat. Jag rekommenderar Sony Xperia Z3, kostar 3999:- just nu på Cyberphoto.se med rabattkod.
http://www.cyberphoto.se/mobiltelefoni/pricelist/1074/sony-xp...

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillenswe:

Inga mer förslag?

Kanske en "One Plus One". vet dock inte om det finns någon operatör till den i sverige. Annars så finns htc m9 och m9+. Xperia Z3 är fortfarande en av dem snyggaste mobilerna på marknaden och otroligt bra, bra prestanda. det är dem enda jag kommer på, har en iphone6- funkar bra men är som dig, sugen på något annat. kanske en Windows Phone?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

@lillenswe:

Jag har Halebop och är nöjd. Dom har inte telefonsupport men dom svarar på chat och mail fram till 20.00.
Bra täckning och hyffsat pris.

Permalänk
Medlem

Bra erbjudande här:http://webbutik.comviq.se/xperia-z3-compact.html?s=1029 Z3 Compact.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag bytte för ett par år sedan från Telia och iPhone till Tele 2 och Nokia Lumia 920 Windows Phone. Har haft återkommande problem med båda.

Tele 2 skulle jag aldrig rekommendera till någon då jag behövde kontakta dom totalt 7 gånger för samma fel i och med en ändring i mitt abonnemang med tillhörande fakturor. Efter andra kontakten med dom lovade och svor de att det var sista gången jag behövde kontakta dom om det problemet. Kontentan för mig är ju att de inte vet vad de håller på med vad gäller kundtjänst och service.

Min Nokia Lumia 920 har haft problem med låsning (dock rätt sällan), GPS (frekvent till och med inlämning på reparation), missljud efter byte från högtalare till hörlurar (frekvent), problem med internetdelning via wifi (alltid), problem med synkning med dator för musik etc (frekvent sedan en tid tillbaka), och en del andra småsaker som helt enkelt är dåligt designat (t.ex. inkonsekvent gå-tillbaka-design).

Nu är jag tillbaka som kund hos Telia, dock med ett betydligt sämre abonnemang då jag tror de slutat med Telia Student/Max 25 som jag hade innan. Samt tillbaka som iPhone-ägare. Anledning till att jag bytte till Nokia tidigare var att jag haft iPhone-telefoner sedan första versionen (amerikanska, importerad) och var helt enkelt jävligt less på samma operativsystem/design. Jag har rätt nyligen köpt en iPhone 6+ och är mycket, mycket nöjd. De iPhone-telefoner jag haft och den jag har nu har fungerat utan anmärkningar samt har mer robustare design och kompatibilitet.

Permalänk

Vad du än gör så borde inte valet vara Comviq! Usel kundeservice! Dom kallar det fastpris men i själva fall så försöker dom ta mer. Jag hade 195:- om månaden utan att köpa extra tjänster, samt så tog dom bort sin kundservice på telefonen så det kunde ta flera timmar och bara sitta och vänta på att köplatsen skulle ner. Jag har tre just nu och är nöjd men du verkar vilja byta, då hade jag gått på telenor och en Samsung S6 edge om jag vore du.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kört Comviq fastpris sen det kom och aldrig behövt betala något extra o kundservice fungerar bra via deras chatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Kört Comviq fastpris sen det kom och aldrig behövt betala något extra o kundservice fungerar bra via deras chatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt och höra, detta elände gick jag samt min klasskamrat igenom men det verkar inte hända ofta, trots det så är jag fast vid mitt tips! Telenor Samsung S6.