Hjälp med grafikkort till cs go

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

WOW! Jag trodde inte 390 skulle vara så jävla billig. Helt klart ett grymt köp. 390x är väl några enstaka procent snabbare än 390, däremot så är det 390x semi passivt. Wow, trodde de skulle kosta 1000-1500kr mer. O.O Har inte kollat priset på dem ännu nämligen.

Det verkar som ett suveränt alternativt och kan då inte råda om 970 alls om 390 är billigare än 970.

Håller faktiskt med, hade personligen köpt 390X tack vare att det är en bra kylare samt semi passivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Håller faktiskt med, hade personligen köpt 390X tack vare att det är en bra kylare samt semi passivt.

Vad menas med semi passivt?

EDIT: det skulle inte passa in i min budget på 15k. Men skulle ett 390 vara ett bra alternativ?

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

Alltså...vadå BÄST eller BRA för CS? Vad upplever du som bra/bäst? Vad har DU för krav? Jag har låst mitt CS GO på 128 FPS bara för att det skall synka med servern som har antingen 64 eller 128 i ticrate. Nu vet inte jag om detta spelar någon roll alls i LAN spelande men man kanske skall vara medveten om det.
Sen skall man ju fundera på varför graffet skall sruta ur sig 300-400 fps när din skärm klarar max 144 Hz? Screentearing blir ju mindre ju högre Hz du har på skärmen men varför 400 fps?

Med min setup sjunker aldrig FPSen under 128 FPS. Jag har det mesta på max och spelar på publicservers med upp till 32 spelare.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Alltså...vadå BÄST eller BRA för CS? Vad upplever du som bra/bäst? Vad har DU för krav? Jag har låst mitt CS GO på 128 FPS bara för att det skall synka med servern som har antingen 64 eller 128 i ticrate. Nu vet inte jag om detta spelar någon roll alls i LAN spelande men man kanske skall vara medveten om det.
Sen skall man ju fundera på varför graffet skall sruta ur sig 300-400 fps när din skärm klarar max 144 Hz? Screentearing blir ju mindre ju högre Hz du har på skärmen men varför 400 fps?

Med min setup sjunker aldrig FPSen under 128 FPS. Jag har det mesta på max och spelar på publicservers med upp till 32 spelare.

Jag har inget problem med att skriva det igen... jag ska inte BARA spela cs go! Jag ska spela andrs spel så som bf4 och andra "tunga" spel och då är det lika bra att köpa ett lite kraftigare kort än att snåla in på det och sen kanske behöva köpa ett nytt sen bara för att jag inte kan spela vissa spel med dom krav jag har... Sen vad gör det om jag skulle råka ligga på kke 300 i fps på cs? Ingen har dött av att spela med för mycket fps.

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

@KingCobra @Filipzed

Har även hört att CS:GO har FPS beroende input, vilket är rätt illa för ett modernt spel. Stämmer det däremot så är det inte så konstigt att man vill ha lite högre FPS än vad skärmen har.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.