Warner Bros Games säljstoppar trasigt Batman: Arkham Knight

Permalänk
Medlem

Det är ändå 11,876 spelare just nu så folk verkar inte bry sig så mycket.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Gud vad alla whinar, har inte märkt något problem i 1080p med stabila 60fps och alla NVIDIA saker avstängda.

i7 4970k+970

Permalänk
Medlem
Skrivet av WZY:

Gud vad alla whinar, har inte märkt något problem i 1080p med stabila 60fps och alla NVIDIA saker avstängda.

i7 4970k+970

ja synd att du inte talar för majoriteten då ? uppenbarligen är det typ ett fåtal som du bara som inte har problem resten har, och att spelet saknar grafiska features som konsoller har är ju ett stort skämt för fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av WZY:

Gud vad alla whinar, har inte märkt något problem i 1080p med stabila 60fps och alla NVIDIA saker avstängda.

i7 4970k+970

Du får säga det till WBGames så de inte säljstoppar spelet då.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

"trasigt" är inget vidare ordval. Buggigt hade väl passat bättre.

Trasigt är rätt ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

helt säker på att steams nya ångers köp har gjort att WB har fått gå in. Inte lika kull att släppa beta kopior när folket kan få tillbaka sina pengar är det WB ? det är riktigt skönt att trippel A spel kan få lite skit tillbaka när de släpper spel 3 månader tidigare en de ska. själv köper jag inte pre-order sedan 2 år tillbaka, men nu kan även folk som vill ha pre-order bonus få lite säkerhet.

Permalänk
Medlem

Tydligen är dem extrema konsol och apple-fanboys som vill straffa PC användare, köp en PS4 istället ska dem tydligen ha sagt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tydligen är dem extrema konsol och apple-fanboys som vill straffa PC användare, köp en PS4 istället ska dem tydligen ha sagt..

Skulle vilja se eller höra vart dom tydligen har sagt det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Tydligen är dem extrema konsol och apple-fanboys som vill straffa PC användare, köp en PS4 istället ska dem tydligen ha sagt..

Har du någon källa på det?
Bedrövligt i så fall, någon på företaget är inte särskilt media-van.

Glädjande är ju dock att informationen kom 1 dag innan lönen trillar in...
Skulle ju annars helt klart blivit en fredagskväll i anti-klimax'ets tecken.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag har raderat ett gäng onödiga tramsinlägg om rasism. Istället för att föra diskussioner vidare som inte håller sig till ämnet/enbart är till för att provocerar; anmäl.

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tydligen är dem extrema konsol och apple-fanboys som vill straffa PC användare, köp en PS4 istället ska dem tydligen ha sagt..

Ja dem var riktigt dumma dem borde inte få göra dem spel... DEM!! *suck.

Permalänk
Medlem

@kevve1:
Dem utvecklar saker för konsoler och iOS, deras twitters är fulla av konsol-fanboy bilder, och tydligen ska en av dem ha tweetat detta innan det raskt raderades http://i.imgur.com/Ensq94m.png . Kan vara fejk men det stämmer ju med resten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag börjar personligen bli väldigt trött på vår tids trasiga lanseringar. Folk måste börja vara mer kritiska och inte förhandsboka eller köpa trasiga spel.

Jag tycker dock att folk idag är mer kritiska, till en viss gräns och på en viss nivå, men problemet är att spelen köps ändå utan tvekan. Det ger företagen signaler om att de fortfarande kan få bra säljsiffror trots dåliga släpp. Idag handlar det även mycket om att hänga med i "strömmen" av nya spel för att t ex kunna spela ihop med vänner och hänga med i svängarna spela det allra senaste. Håller dock helt med om att vi som gamers måste bli hårdare och säga ifrån. Att ta en titt tillbaka ca 3 år och se vissa av de releaser som har varit är rent av skrämmande...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@kevve1:
Dem utvecklar saker för konsoler och iOS, deras twitters är fulla av konsol-fanboy bilder, och tydligen ska en av dem ha tweetat detta innan det raskt raderades http://i.imgur.com/Ensq94m.png . Kan vara fejk men det stämmer ju med resten.

Tack. Nu fick det lite mer på fötterna

Möjligheten finns ju att dom menade "definitive edition", om den nu inte finns på PC dvs?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

Trasigt är rätt ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte ens att trasigt räcker för att beskriva detta.

Synd att man köpte en voucher och inte kan lämna tillbaka spelet. Det här måste ju vara något slags rekord i pinsamhet. Kommer nog aldrig bli helt bra

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

TotalBiscuit drop precis upp en video om spelet och dess problem, han hamnar under 60FPS ibland med sin Titan X

https://www.youtube.com/watch?v=bFBd5GgGkMs

Spelet är väl ändå låst till 30fps? Det är det iaf för mig och alla bloggar jag läst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Spelet är väl ändå låst till 30fps? Det är det iaf för mig och alla bloggar jag läst

Skickades från m.sweclockers.com

Går tydligen att låsa upp via någon config-fil.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Jag fick spelet igår till PS4 och jag måste säga att det är ett hejdundrande bra spel.

Har inte märkt av problemen alls på den.

Visa signatur

Intel i7 3820 - ASUS P9X79 PRO X79 - AMD 6870 - ASUS RADEON HD6870

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det är ändå 11,876 spelare just nu så folk verkar inte bry sig så mycket.

Ptja det är ju en tolkning/uppfattning man kan göra. Man kan vara väldigt missnöjd men ändå spela vidare. Inte alla som orkar klaga o spamma forum etc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mods:

Jag fick spelet igår till PS4 och jag måste säga att det är ett hejdundrande bra spel.

Har inte märkt av problemen alls på den.

Nej alla problem är till PC. En PS4 drar runt spelet bättre än en PC för 20k just nu

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mods:

Jag fick spelet igår till PS4 och jag måste säga att det är ett hejdundrande bra spel.

Har inte märkt av problemen alls på den.

Nu ligger ju en PS4 så långt före i utvecklingen jämfört med en PC så det är inte konstigt att det flyter på bra. Tyvärr har inte alla råd med en PS4a så vi får helt enkelt sitta kvar med våra utdaterade PC-datorer-desktops.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hade det varit Ubisoft så hade spelet släppts i befintligt tillstånd

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem

Som vanligt när man köpt ett spel vid release så får man avvakta med att börja spela tills några månader framåt i tiden - när de patchat det.

Tur man fick det för 49:- när CDON klantade sig och satte fel pris på varan...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hade det varit Ubisoft så hade spelet släppts i befintligt tillstånd

Det släpptes ju också. Nu vet jag inte hur många kopior som såldes men man kan väl i alla fall gissa på att många spel lämnades tillbaka med tanke på att det numera är möjligt via steam. Dom skiter i pc spelarna men insåg att deras cashflow minskade, alternativt att valve helt enkelt satte ner foten.

edit: Har givetvis ingen källa för detta utan jag gissar bara men oddsen för att jag har fel är rätt höga.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hade det varit Ubisoft så hade spelet släppts i befintligt tillstånd

Det hade varit värre.. Det här är en lyckad release om du jämför med ubisoft.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så fel med förhandsbokning när det nu finns refund-policier att tillgå?

Det är ju mer än vad du får när du backar något på Kickstarter.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Avstängd

Förhandsbokningar eller ej... tror inte det påverkar minsta lilla faktiskt.

Utan förhandsbokningarna skulle de dock ha betydligt större press på sig.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Intressant är det även att detta spel med något ökänt DRM är heltrasigt, medans The Witcher 3 utan DRM fungerade prima. Gämför sedan CD Projekt RED med Warner Bros Games och pengarna bakom dessa företag så är det ännu mera "suspekt".

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Verkar funka felfritt för Lirik dock, av vad jag har sett från gameplayen så verkar det vara ett superbt spel när det väl fungerar för den stora massan.

Permalänk
Medlem

Håller med om att spelet saknar många grafikinställningar. Men om man vill ha ett spelbart BM Arkhan Knight på PC just nu tills patch 1 eller 2 så skulle man kunna köra ganska stabilt på 30fps utan att gnälla som så många gör när de kör på högre än 30. Det är så sällan vi ser ett riktigt bra optimerat PC spel nuförtiden och Arkham Knight är inte ett undantag. Det är någonting att förvänta sig nästan. Allt det här är tack vare konsolerna och hur mycket mer pengar de genererar så att spelutvecklarna nästan bara fokuserar på dem.