[Fixat] Nätverk söligt efter anslutning av mobiltelefon

Permalänk
Medlem

[Fixat] Nätverk söligt efter anslutning av mobiltelefon

Hej!

Efter mycket om och men har jag slut på idéer och behöver hjälp.

Problem:
När jag ansluter en mobiltelefon via WiFi, närmare bestämt en LG G2, så förvandlas internet till sirap.

Utrustning:
Bryggat Thomson-modem från Telia.
Asus RT-N56U router.
Netgear WNAP320 AP.

Felsökning:
Jag har flera enheter kopplade till nätverket, både genom kabel och trådlöst, utan problem. Däremot uppkommer felet på alla enheter, dvs internet blir söligt och det tar upp till 20 sekunder för att ladda www.google.se.
Stänger man av WiFi på mobilen återgår allt till normalt - sätter man på det uppkommer problemet igen.
Det spelar ingen roll om mobilen är ansluten mot routerns radio eller accesspunktens.
Jag har testat byta SSID, utan lycka,
Jag har testat ändra lösenord, utan lycka.
Jag har testat reseta routern, utan lycka. (även uppgraderat Firmware till senaste)
I routern kan man se hur mycket trafik som skickas mot internet, vilket inte ökar om man ansluter mobilen.
Jag har kollat i mobilen efter underliga processer, samt testat stängt ned en rad vanliga. Detta påverkar ej.
Jag har sökt igenom mobilen efter virus med AVG - utan att hittat något.

Jag har säkert missat något, så har ni fler frågor besvarar jag dem gärna!

Tack på förhand.
//Hampus

Fixat: Google+ tjänsten hängde sig i mobilen, inaktiverar man denna fungerar allt.

Permalänk

Låter som en ipkonflikt, kolla så dina enheter inte har samma ip

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prova uppdatera firmware, och då via deras hemsida där du får en lista, auto firmware uppdatering är oftast inte bra för du kan ligga på månaders gammal firmware fast den påstår att du är uppdaterad. Kolla specifikt på firmware uppdatering för mobiler.

Eftersom du får problem med alla enheter så tvivlar jag på att det har nåt med IP konflikt att göra. Annars beror det nog på telefonen i sig och vilka appar den har installerad och om de synkar och skickar mycket trafik, särskilt mot moln tjänster på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Eftersom du får problem med alla enheter så tvivlar jag på att det har nåt med IP konflikt att göra.

Om telefonen har samma ip (eller mac) som def-gw så förklarar det symptomen. Men det är mindre troligt.

Jag hade gjort en "factory default" på telefonen.