Permalänk

Föredrar Ettan portion samt gillas även den "nya" General smoky oak. När man fulsnusar blir det
"LD enbär" helt ok snus.

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk

Har nu gjort klart min tredje sats med lössnus. Tidigare prövat två batcher med Cobra snussatser, men de blev så jäkla kladdiga. Första satsen kryddad med bergamotte (så där smak) och mörk rom (den var god ). Andra satsen blev mörk rom för hela slanten (håller på och avslutar den 2,5kg satsen). Köpte senast en Prillan sats med aromerna mörk rom och salmiak (jag är en sucker på lakrits). De står på mognad nu, men tycker satsen verkar lite torr, får väl se hur den blir om en vecka.

Bra "hobby" i a f till en rimlig slant. 2,5kg snus för 260:- (plus aromer för 60:-). Enligt hederlig 50g /dosa ger den 50 dosor till det priset (eller meningslösa 42g/dosa 60 dosor).

PS Kör alltid snuset i stekpåse i ugnen, annars hade det blivit haveri i hemmet med tanke på hur mycket det luktar när det fermenterar. DS

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Granit Vit. Lokala Hemköp säljer för 210:- /stock. Innan dess var det Grov, men det var på 90-talet.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Numera festsnusar jag bara men när jag höll på regelbundet (och även nu när jag festsnusar) så är det oftast grov lös.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har snusat i 10 år varav kedjesnusande sedan ca 6-7 år tillbaka. Jag har länge tänkt på att sluta men inte känt motivationen, nu däremot håller jag på med ett seriöst försök då jag tänkt bleka tänderna när jag väl slutat. Är nere på 3-5 portioner per dag. De kvällar/nätter jag sitter och spelar blir det dock betydligt mer.

Granit Vit körde jag på under många år för att sedan gå över till egna portioner med en sån där snussats. Efter ett tag blev det Granit Vit igen (sambon blev less på att jag "claimade" en tredjedel av kylen till snus med diverse formar och hinkar) och numera kör jag på Kapten Vit de gånger det finns i butiken.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

General portion. Finns inget annat som smakar bra. Kvalitet före nåt billigt skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Oden Extreme Portion föredrar jag. Gillar att det är betydligt mer nikotin.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Har snusat i 10 år varav kedjesnusande sedan ca 6-7 år tillbaka. Jag har länge tänkt på att sluta men inte känt motivationen, nu däremot håller jag på med ett seriöst försök då jag tänkt bleka tänderna när jag väl slutat. Är nere på 3-5 portioner per dag. De kvällar/nätter jag sitter och spelar blir det dock betydligt mer.

Granit Vit körde jag på under många år för att sedan gå över till egna portioner med en sån där snussats. Efter ett tag blev det Granit Vit igen (sambon blev less på att jag "claimade" en tredjedel av kylen till snus med diverse formar och hinkar) och numera kör jag på Kapten Vit de gånger det finns i butiken.

Jag är inne på sjätte dagen nu utan snus, bestämde mig förra fredagen att lägga av och då har jag snusat till och från sedan jag gick i gymnasiet.
Nu senast cirka ett och ett halvt år men känner alltid att efter ett tag börjar man förlora allt det positiva med nikotinet, kroppen är så van så det blir ingen riktig njutning/kick längre även om man typ kedjesnusar. Dessutom blir jag också ganska öm i tandköttet även om jag byter sida regelbundet.

Sättet jag slutade på den här gången var kanske inte det optimala, från nästan 1 dosa om dagen till ingenting första tre dagarna var ett helvete. Först en jävla abstinens, sedan lättirriterad och tredje dagen typ deprimerad och allt kändes helt meningslöst. Är fortfarande väldigt sugen på en snus speciellt när man tar en kaffe, sitter vid datorn, kör bil et c.
Om man bara klarade ta de där 3-5 portionerna per dag vore allt frid och fröjd men helt plötsligt är man uppe i två stockar per månad, kostar en del även om jag körde mycket Kaliber som ändå är relativt billigt.

Funderar på att köpa nikotinfritt om det finns något som smakar hyfsat, faktiskt aldrig testat. Tänkte då kan man ta några snus ibland utan att fastna i värsta beroendet som nästan är omöjligt att komma ifrån, trots flera års uppehåll har jag alltså ändå åkt på återfall med snuset. Det kanske inte är så jättefarligt för hälsan att snusa men ändå väldigt onödigt och kostar minst 500 kr per månad om man kör på det billigaste lågbudget snuset som går att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av herakles:

Nu senast cirka ett och ett halvt år men känner alltid att efter ett tag börjar man förlora allt det positiva med nikotinet, kroppen är så van så det blir ingen riktig njutning/kick längre även om man typ kedjesnusar. Dessutom blir jag också ganska öm i tandköttet även om jag byter sida regelbundet.

Sättet jag slutade på den här gången var kanske inte det optimala, från nästan 1 dosa om dagen till ingenting första tre dagarna var ett helvete. Först en jävla abstinens, sedan lättirriterad och tredje dagen typ deprimerad och allt kändes helt meningslöst. Är fortfarande väldigt sugen på en snus speciellt när man tar en kaffe, sitter vid datorn, kör bil et c.
Om man bara klarade ta de där 3-5 portionerna per dag vore allt frid och fröjd men helt plötsligt är man uppe i två stockar per månad, kostar en del även om jag körde mycket Kaliber som ändå är relativt billigt.

Jag tycker det går ganska bra med 3-5 stycken för tillfället. Vill så klart kunna trappa ner mer än så men jag vet inte om jag kan gå "cold turkey" än i alla fall.
Senaste gången jag var helt utan snus var då jag och min sambo var iväg på sjukhuset för att få vår dotter (ca 2 och ett halvt år sedan). I all hast glömde jag helt enkelt massa grejer. Då var jag utan snus i ca 36 timmar (nej, födseln tog inte så lång tid ) och de sista timmarna kändes riktigt jobbiga. Det fanns inget annat jag kunde tänka på vilket känns helknas, speciellt med tanke på vad man precis varit med om. Riktigt pinsamt, men så var det. Som tur var är min sambo före detta snusare så hon förstod vad det handlade om. Jag fick lov att sticka iväg till närmsta affär och köpa mig en dosa. Tog första snusen i bilen på väg tillbaka till sjukhuset och det var en av de härligaste känslorna jag varit med om. Jag trodde inte alls att det skulle vara så pass jobbigt. Innan den händelsen hade jag alltid tänkt "Eh, va fan, jag kan sluta precis när jag vill!". Jo, tjena

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av herakles:

Jag är inne på sjätte dagen nu utan snus, bestämde mig förra fredagen att lägga av och då har jag snusat till och från sedan jag gick i gymnasiet.
Nu senast cirka ett och ett halvt år men känner alltid att efter ett tag börjar man förlora allt det positiva med nikotinet, kroppen är så van så det blir ingen riktig njutning/kick längre även om man typ kedjesnusar. Dessutom blir jag också ganska öm i tandköttet även om jag byter sida regelbundet.

Sättet jag slutade på den här gången var kanske inte det optimala, från nästan 1 dosa om dagen till ingenting första tre dagarna var ett helvete. Först en jävla abstinens, sedan lättirriterad och tredje dagen typ deprimerad och allt kändes helt meningslöst. Är fortfarande väldigt sugen på en snus speciellt när man tar en kaffe, sitter vid datorn, kör bil et c.
Om man bara klarade ta de där 3-5 portionerna per dag vore allt frid och fröjd men helt plötsligt är man uppe i två stockar per månad, kostar en del även om jag körde mycket Kaliber som ändå är relativt billigt.

Funderar på att köpa nikotinfritt om det finns något som smakar hyfsat, faktiskt aldrig testat. Tänkte då kan man ta några snus ibland utan att fastna i värsta beroendet som nästan är omöjligt att komma ifrån, trots flera års uppehåll har jag alltså ändå åkt på återfall med snuset. Det kanske inte är så jättefarligt för hälsan att snusa men ändå väldigt onödigt och kostar minst 500 kr per månad om man kör på det billigaste lågbudget snuset som går att köpa.

Det där med tandköttet beror på Kaliber. Hände samma sak för mig när jag snusade den sorten. Nu kör jag på Knox och det är mycket bättre. Kostar mig 60kr per vecka för 2 dosor. En vit stark och en blå.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Det där med tandköttet beror på Kaliber. Hände samma sak för mig när jag snusade den sorten. Nu kör jag på Knox och det är mycket bättre. Kostar mig 60kr per vecka för 2 dosor. En vit stark och en blå.

Det kanske är så att Kaliber tar extra på tandköttet men jag är lite känslig vilka snussorter jag gillar, förr körde jag alltid General men den är på tok för dyr nuförtiden. Brukar även ha en förmåga att somna med snus inne vilket säkert är ännu värre för tandköttet?
Kan inte fatta att det kan vara så stor prisskillnad, betalade senast 195 spänn för en hel stock Kaliber i lokala kiosken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Jag tycker det går ganska bra med 3-5 stycken för tillfället. Vill så klart kunna trappa ner mer än så men jag vet inte om jag kan gå "cold turkey" än i alla fall.
Senaste gången jag var helt utan snus var då jag och min sambo var iväg på sjukhuset för att få vår dotter (ca 2 och ett halvt år sedan). I all hast glömde jag helt enkelt massa grejer. Då var jag utan snus i ca 36 timmar (nej, födseln tog inte så lång tid ) och de sista timmarna kändes riktigt jobbiga. Det fanns inget annat jag kunde tänka på vilket känns helknas, speciellt med tanke på vad man precis varit med om. Riktigt pinsamt, men så var det. Som tur var är min sambo före detta snusare så hon förstod vad det handlade om. Jag fick lov att sticka iväg till närmsta affär och köpa mig en dosa. Tog första snusen i bilen på väg tillbaka till sjukhuset och det var en av de härligaste känslorna jag varit med om. Jag trodde inte alls att det skulle vara så pass jobbigt. Innan den händelsen hade jag alltid tänkt "Eh, va fan, jag kan sluta precis när jag vill!". Jo, tjena

När jag sluta snusa första gången höll jag på med plåster, tuggummi och sånt och det var minst lika jobbigt som den så kallade "cold turkey" metoden. Kan säga att då är nog den värsta abstinensen börjar efter 36 timmar, jag drack en massa öl hela första helgen för att lindra abstinensen. Säkert inget läkarna skulle rekommendera men det fungerade för mig, 8 dagar är jag uppe i nu och jag har även försökt undvika besöka affärer där det säljer snus.

Kommer aldrig säga att jag ska sluta för alltid, tänker att det bara är tillfälligt uppehåll på några veckor/månader går det bra kanske jag aldrig börjar igen. Jag har knappast något extra starkt psyke så jag tror säkert vem som helst klarar av det om man bara undviker stressiga situationer första veckan.

Permalänk
Medlem

denna bruka jag äta

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Här blir det LD (både lös och portion /white eller original beroende på humöret)

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

granit White och ibland lyxar jag till det med general White extra stark!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Granit vit, köper för 196kr stocken nu

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem

endast portion, mestadels knox orginal/vit. snudd på lika bra som skruf fast för halva priset. Alternativt att det får bli granit ibland då dom också är billiga. Ska jag lyxa till det så landar det oftast på ettan, general orginal/vit och ibland göteborgs rapé.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Skruf extra stark både vit och vanlig.
Har dock hunnit avverka de flesta "stora" märkena sen man började för 10+ år sedan och har aldrig varit speciellt märkestrogen.
General, grov, göteborgs, skruf och även röda lacket bara för att nämna några.

Permalänk
Medlem

Finns bara en sort, LD Portion Original och att det sedan är billigt är ju bara en bonus

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem

Jag blev så jävla sugen på snus efter morgonkaffet så det fick bli en dosa Onico White Large trots allt, fri från tobak och nikotin.
Tycker den verkar helt ok känns som vanlig portionssnus, men har inte den klassiska snuslukten som man är van vid. Jag får köra på den här några dagar för tanken är att kunna sluta helt, tycker Onico är lite dyr också 39 kr på ICA, borde vara mycket billigare eftersom det kan väl inte vara någon tobaksskatt på en tobaksfri produkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

I brist på annat så skapar jag nu en tråd för alla snusare! Jag uppmuntrar ingen till att snusa jag är snarare ute efter vilka av alla olika sorter ni snusar! Själv är jag ganska petig när det kommer till snus och snusar endast Göteborgs Rapé (White), Rapé Lingon (White) eller Röda Lacket portion

Tack för mig!

Knox stark

Permalänk
Medlem

Enbart lös - testar nya smaker

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se att denna tråden fortfarande är aktiv trots alla år på nacken den har. Uppenbarligen så är snus en populär topic

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Avstängd

Jag kör egen portion oftast lakritssmak, kostar ca 10kr dosan och är mycket godare än dyr finsnus.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Grov portion till vardags, varvar med en Ettan portion eller en Smålands vit då och då

Permalänk
Medlem

Snusat i 17 år. (Sen jag var 18) - men just nu Knox white.. O den har ja kört me i 3 år... Helt klart bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Riktigt kul att se att denna tråden fortfarande är aktiv trots alla år på nacken den har. Uppenbarligen så är snus en populär topic

Japp, snus är populärt bland bönder och datornördar. Frågan är om det någonsin kommer försvinna helt från marknaden, jag har slutat sedan två veckor och det känns helt rätt.
Köpte visserligen en dosa nikotinfritt Onico men det smaka nästan ingenting och suget är nästan helt borta nu efter bara två veckor.

Permalänk
Medlem

Oden Extreme kan jag varmt rekommendera. Innehåller nästa tre gånger så mycket nikotin som vanligt snus. Det smakar gott och är dessutom billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Kör med Skruf Stark Lös. Kört med lössnus i 26 år.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

tar en thunder ultra strong frosted white nu
har en thunder raspberry brevid den kan jag inte rekommendera.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti