Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Vad du nu än sitter på så är det väl inte releaseversionen...? I vilket fall som helst så har de väl börjat rulla ut uppdateringen för vissa redan. Kanske ska starta upp min bärbara och se om jag har fått något där.

Jo.

10240 RTM, med alla extra patcher som har kommit efter.

Skrivet av Storage Jar:

@Paddanx: Tycker synd om dig som öppnar julklappen nån vecka innan julafton

Jo, jag vet...

För mig är det tråkigt att se alla vara helt tokiga när man själv redan är trött på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simun:

Behöver man ha aktiverings-koden till hands? Jag har nämligen den inlåst i ett förråd långt borta. Datorn jag är ivrig att uppgradera är ju dock legit aktiverad windows 8.1

Detta var vad jag hittade:
Your currently installed copy of Windows must be activated. If its not, you will be prompted to enter a product key.

Men om du ska göra en "clean install" efteråt så antar jag att du måste ha licensnyckeln.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makkan:

Men om du ska göra en "clean install" efteråt så antar jag att du måste ha licensnyckeln.

Njae, du kan enkelt göra deras restore-install.

Rensar typ allt gammat, du kan välja om du vill rensa alla diskar eller bara den som är systemet och sen installerar den om dig själv (har redan gjort det). Tog typ 15-20 min eller så, ingen ISO eller USB minne behövs, inte ens skriva in nyckeln...

Permalänk
Medlem

@panpo98: Kanske, det enda jag har sett är att dom har skrivit att uppgraderingen är like to like på deras Q&A som är länkad i get win 10 appen. Tolkar det som att retail blir retail sen har dom lite ytterligare info om vilken version man hamnar på. Home/Pro
Men det står ju inte i klartext, sjukt skumt om det nu inte skulle bli så men vem vet kanske händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Du får gärna länka till de olika svaren, det enda jag nånsin har sett är svar 2.

lol
Är det ens någon ide att leta igenom senaste veckans Win 10 trådar i forumet efter alla ställen där dom länkat och citerat källorna när redan om några timmar vi får säkrare från folk rapporterar hur det gick.

Edit:

Skrivet av lappen81:

@panpo98: Kanske, det enda jag har sett är att dom har skrivit att uppgraderingen är like to like på deras Q&A som är länkad i get win 10 appen. Tolkar det som att retail blir retail sen har dom lite ytterligare info om vilken version man hamnar på. Home/Pro
Men det står ju inte i klartext, sjukt skumt om det nu inte skulle bli så men vem vet kanske händer

Vi kan bara hoppas till i morgon.

Microsoft behöver verkligen bli bättre på att ge oss tydliga svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simun:

Behöver man ha aktiverings-koden till hands? Jag har nämligen den inlåst i ett förråd långt borta. Datorn jag är ivrig att uppgradera är ju dock legit aktiverad windows 8.1

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Ladda hem programmet och kör det så får du fram nyckeln.

Permalänk
Medlem

Min mapp är 6.26 Gb, senast ändrad 14:40 idag.
Testade att klicka på setup filen och fick upp en ruta där jag kunde välja "install windows" men ville inte prova att klicka så jag inte sabbar datorn.

Permalänk
Medlem

Mao, om jag inte har en Windows-BT mapp på min dator så har det inte laddats ner?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk

Min mapp ligger på 3,4gb, något på tok tro?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått någon ikon i startmenyn men dock så fick jag frågan när jag installerade windows 8.1 igår om jag ville ha det, men vet inte om det funkade eller hände något när jag tryckte okey. Behövde heller aldrig ange epost osv. Kan man på något sätt se om man är anmäld?

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Mao, om jag inte har en Windows-BT mapp på min dator så har det inte laddats ner?

Du kanske har den mappen gömd, klicka på visa "Den här datorn" och klicka för "Dolda objekt".

missad bokstav
Permalänk
Medlem

Då har klockan slått över till 29 Juli enligt min räkning, får vi se om det börjar ploppa upp hos några. Inte hos än mig i alla fall.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Inget hos mig än heller, kollar på 3 datorer.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk

Inte nåt här heller...

Permalänk
Medlem

Från Windows twitter: "Lights, lasers, and less than 24 hrs till the release of #Windows10."

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem

Inget här heller testade köra windows uppdate också för att se omde triggade något, men icke..

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem

Jag startade precis om min dator och fick en app installerad som heter "Skaffa windows 10". Jag har reserverat men inte fått det nerladdat än. Misstänker att om ni som har fått det nerladdat startar om er dator kommer ni kunna installera uppdateringen

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II Advanced Black and White | Moderkort: Asus P8Z77-V | CPU: i5-3570k @ 3,4GHz | Kylning: Antec kühler 620 2x 120mm PnP | GPU: Gigabyte HD7970 GHz OC | Nätagg: Corsair GS 600W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP Blue @ 1600MHz | Lagring: 120GB Intel 330 SSD, 3x 250GB Western Digital Caviar Black @ RAID5, 320GB Western Digital Caviar Black, 500GB Western Digital Caviar Blue | Skärm: Benq G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ynot:

Du kanske har den mappen gömd, klicka på visa "Den här datorn" och klicka för "Dolda objekt".

Såg det sen. Tack.

Kan någon skicka boot.wim till mig? Har hela mappen, men av någon anledning misslyckades uppdateringen när den skulle installeras i bakgrunden.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk

Är reserverad sedan länge men här har inget laddats hem.. inget har laddats hem från windows update sedan igår.. Och har ej eller BT Mappen:(

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Det verkar som uppdateringen ligger och väntar hos mig:

Permalänk

Är också reserverad sedan långt tillbaka, har inte hänt något här..

Permalänk

Ni som har fått windowsbt mappen är ni windows 7 användare? Jag har windows 8.1

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Inaktiv

Bara vänta några timmar så löser det sig.

Permalänk
Skrivet av kalleidol:

Ni som har fått windowsbt mappen är ni windows 7 användare? Jag har windows 8.1

8.1 här med BT-mapp. Verkar som de skickar ut filerna lite i taget för att inte överbelasta servrerna.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

@kalleidol:

Har mappen och Win 8.1

Permalänk
Medlem

Vad fan.. För ungefär en halvtimma sedan var min $Windows.~BT-mapp ca 5GB stor, nu är den bara 10MB.. Har detta hänt för någon/några av er andra?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalleidol:

Ni som har fått windowsbt mappen är ni windows 7 användare? Jag har windows 8.1

Yes, är windows 7 användare. Dock reserverad sedan dag 1. Tråkigt. Dock inte lyckats lista ut hur man hittar dolda mappar xD wops.. Kollat windows update historik, inget där kopplat till windows 10 heller

EDIT: hade fel, hittade min windows BT mapp, ligger på 3.80 gb och ökar i storlek. Vet någon hur stort utrymme som den behöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

@kalleidol:

Har mappen och Win 8.1

vart hittar ni mappen? (w8.1)

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

Lär det inte bli massa strul med drivrutiner osv när man bara "uppgraderar"? Hade gärna gjort en clean install.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Entusiast

@acrion: Mappen ligger dold i C:/, bara öppna denna sökväg: $Windows.~BT (skriv detta i explorer), alternativt öppna mappalternativ -> Visning -> Visa dolda mappar.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -