Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Permalänk
Medlem

Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Är det någon som vet vilken tid den 29e som microsoft kommer släppa windows 10 uppgraderingen, funderar på om det kanske kan vara inatt vid 00:00 för i så fall kan det ju vara värt att sitta uppe och vänta

Permalänk
Entusiast

Har också undrat över det, om jag måste gissa så skulle jag väl säga 01:00 svensk tid om de går efter GMT eftersom vi har tiden GMT +1 men jag har ingen aning om vilken de följer och om det ens är meningen att det skall släppas vid midnatt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Uppdateringen håller på att laddas ner till min dator i alla fall, 49% färdig enligt Windows update.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Uppdateringen håller på att laddas ner till min dator i alla fall, 49% färdig enligt Windows update.

va? släpps den för vissa redan, fick du göra en manuell sökning i windows update eller kom den automatiskt?

Permalänk
Medlem

Det är bara förberedelser, många kan redan idag ladda ner det, men installeras inte förrän imorgon.
Jag har inte fått ngt i Win Update än.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Det är bara förberedelser, många kan redan idag ladda ner det, men installeras inte förrän imorgon.
Jag har inte fått ngt i Win Update än.

okej, du vet inte när imorgon som man kommer kunna installera det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

va? släpps den för vissa redan, fick du göra en manuell sökning i windows update eller kom den automatiskt?

Skrivet av mnsn:

okej, du vet inte när imorgon som man kommer kunna installera det?

Skett helt automatiskt, kom även en osynlig mapp som heter "$Windows.~BT" på c: som säkert har med det att göra.

Hade för övrigt en rekommenderad uppdatering i morse som rörde kompatibilitet för uppgradering av Windows 7, så det kanske är så att man bör installera den först innan den börjas laddas ner.

Får se vad den säger när nerladdningen är klar, sitter tyvärr på 2Mbit ADSL så det tar sin tid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Skett helt automatiskt, kom även en osynlig mapp som heter "$Windows.~BT" på c: som säkert har med det att göra.

Hade för övrigt en rekommenderad uppdatering i morse som rörde kompatibilitet för uppgradering av Windows 7, så det kanske är så att man bör installera den först innan den börjas laddas ner.

Får se vad den säger när nerladdningen är klar, sitter tyvärr på 2Mbit ADSL så det tar sin tid...

Ja, hade varit intressant att se vad som händer sen när nerladdning är klar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Har också undrat över det, om jag måste gissa så skulle jag väl säga 01:00 svensk tid om de går efter GMT eftersom vi har tiden GMT +1 men jag har ingen aning om vilken de följer och om det ens är meningen att det skall släppas vid midnatt

Absolut irrelevant för frågan men eftersom vi har sommartid nu ligger vi på GMT+2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

okej, du vet inte när imorgon som man kommer kunna installera det?

När Bill trycker på launch knappen.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Såg precis i historiken för windows update att där står uppgradering till windows 10 home misslyckades, någon som vet varför det står så?

Permalänk
Medlem

Min upgrade failar, men den försöker i alla fall

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Normalt initieras uppdateringar kl. 12.00 på dagen, US Naval Central Time. Detta i sin tur betyder att vi brukar få uppdateringarna efter ca. kl. 19.00 svensk sommartid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Min upgrade failar, men den försöker i alla fall

http://s11.postimg.org/q1uh4mou7/New_Bitmap_Image_2.jpg

Precis så står det hos mig också, fattar inte varför det står misslyckades

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

Precis så står det hos mig också, fattar inte varför det står misslyckades

Förmodligen är det för att den inte är släppt ännu.. Imorgon så kommer det säkert att fungera!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Tycker så synd om er...
Skriver jag från mitt Win 10 som jag har haft i typ nån vecka nu

Lugn... det kommer.. det kommer

(Har aldrig sett folk så hype:ade över ett Windows release förut)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sisyfos:

Har också undrat över det, om jag måste gissa så skulle jag väl säga 01:00 svensk tid om de går efter GMT eftersom vi har tiden GMT +1 men jag har ingen aning om vilken de följer och om det ens är meningen att det skall släppas vid midnatt

Sverige ligger på GMT+2 under sommartid

Skrivet av Paddanx:

Tycker så synd om er...
Skriver jag från mitt Win 10 som jag har haft i typ nån vecka nu

Lugn... det kommer.. det kommer

(Har aldrig sett folk så hype:ade över ett Windows release förut)

Vad du nu än sitter på så är det väl inte releaseversionen...? I vilket fall som helst så har de väl börjat rulla ut uppdateringen för vissa redan. Kanske ska starta upp min bärbara och se om jag har fått något där.

Permalänk
Medlem

och alla kommer få betala för o sitta på windows 10 va kul ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Mitt tankas just nu. Någon som vet om det faktiskt gick att göra en ISO för en fresh install eller om jag bara kan installera över gamla OS?

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Mitt tankas just nu. Någon som vet om det faktiskt gick att göra en ISO för en fresh install eller om jag bara kan installera över gamla OS?

Läste på deras hemsida att dom släpper ISO just före release, men den måste användas för att uppdatera befintligt OS till W10.
Går alltså INTE att göra en "clean install" med den.
EDIT: Den ISOn används om man vill uppdatera flera enheter, istället för att ladda ned på alla datorer.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Tycker synd om dig som öppnar julklappen nån vecka innan julafton

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Makkan: Ah, oflyt... Hade velat ha en clean install. Av någon anledning har Win fått för sig att jag har dual-boot och ger mig två val vid boot men alternativ 2 bootar bara om datorn. Windows i ett nötskal iofs.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Mitt tankas just nu. Någon som vet om det faktiskt gick att göra en ISO för en fresh install eller om jag bara kan installera över gamla OS?

det blir en iso fil och det medföljer ett appz att föra över till usb minne med eller om du bränner ut på dvd skiva. du ska göra en clean install dvs formatera datorn ej uppgradera.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

@Makkan: Ah, oflyt... Hade velat ha en clean install. Av någon anledning har Win fått för sig att jag har dual-boot och ger mig två val vid boot men alternativ 2 bootar bara om datorn. Windows i ett nötskal iofs.

Om du vill göra en clean så gäller följande steg, så som jag förstått iaf:
1. Installera w10 updaten. så ditt licensnyckel blir aktiverad.
2. i W10, gör en W10 recovery image.

Läste det någonstans, ska kolla om jag hittar åt instruktionerna.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Hedersmedlem

Borde man inte kunna ladda ner riktiga ISO-filer från Software Recovery efter att man gjort uppdateringen? Vet inte vad skillnaden är på uppgraderings-ison och fullversions.ison (eller om det finns någon över huvud taget) men jag vill i alla fall ha en riktig iso-fil och göra en riktig ominstallering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Borde man inte kunna ladda ner riktiga ISO-filer från Software Recovery efter att man gjort uppdateringen? Vet inte vad skillnaden är på uppgraderings-ison och fullversions.ison (eller om det finns någon över huvud taget) men jag vill i alla fall ha en riktig iso-fil och göra en riktig ominstallering.

Jag misstänker att det är samma ISO, men dom har gjort på detta sett för att din cdkey ska flyttas från gamla OS till W10.

Efter att man har gjort uppdateringen så ska allt gå smärtfritt att göra ominstallation av W10.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

Är det någon som vet vilken tid den 29e som microsoft kommer släppa windows 10 uppgraderingen, funderar på om det kanske kan vara inatt vid 00:00 för i så fall kan det ju vara värt att sitta uppe och vänta

https://www.microsoft.com/en-us/windowsforbusiness/default.as...
Sidan hos Microsoft räknar ned till 08:00 i morgon.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Makkan:

Jag misstänker att det är samma ISO, men dom har gjort på detta sett för att din cdkey ska flyttas från gamla OS till W10.

Efter att man har gjort uppdateringen så ska allt gå smärtfritt att göra ominstallation av W10.

Jo fast frågan är om man ens får veta sin nya nyckel? När vi uppgraderade kontorsdatorn från Vista till 7 bara gick uppgraderingen och det var inte förrän det här med 10 kom upp som vi insåg att vi inte hade nyckeln alls. Var tvungen att rota i registret för att hitta den (inte samma som den som kom med datorn).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jo fast frågan är om man ens får veta sin nya nyckel? När vi uppgraderade kontorsdatorn från Vista till 7 bara gick uppgraderingen och det var inte förrän det här med 10 kom upp som vi insåg att vi inte hade nyckeln alls. Var tvungen att rota i registret för att hitta den (inte samma som den som kom med datorn).

Win 10 använder din gamla nyckel så det är den du ska använda om du vill installera om i framtiden från ISO fil, USB minne, DVD.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...