Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Permalänk
Lego Master

Nu är det igång på laptopen hemma! Initierade den via teamviewer, så vi får väl se om jag kan återansluta när den är färdig, annars får vi ta det sista ikväll.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Det jag gjorde var att rensa download-mappen under Windows/Softwaredistribution och sen köra wuauclt.exe /updatenow. Då jäklar började det att hända grejer!

Så fick jag det att funka också. Först var jag tvungen att göra det för att börja ladda ned och när det blev fail på uppdateringen var det bara att börja om och göra det igen.

Permalänk
Medlem

Kör de också wuauclt.exe /updatenow, och sen var det bara att klicka på windows 10 loggan där nere och börja uppdatera!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk

Startade om burken och nu försvann Windows loggan vid klockan. Ger upp nu

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Jag får samma problem, sitter också på Windows 8.1 Pro. Min "bt"-mapp är bara 104MB. Funderar p åatt låta datorn så stå över natten nu.

Skrivet av kalleidol:

Nu helt plötsligt är mappen där.. är på 140mb, det var lite lite för hela windows 10 må jag säga

Skrivet av PlexGear:

Är det bara min mapp som ligger på 5.79GB?

140MB är typ installern. Det är den storleken medan den tar ner OSet. Detta lagras tillfälligt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\***
Någon mapp där skapas och där laddar den ner allt. Sen packar den upp uppgraderingen och då blir den 5-6GB stor. Hur stor kommer variera på användaren, eftersom de tar ner både drivturiner, extra patcher och annat också. Allt dessa varierar i storlek, så ingen kommer få "exakt samma" om de inte sitter på exakt samma hårdvara.

Själva install.esd filen är på under 3GB, så den är faktiskt väldigt liten jämfört med tidigare OS.

Permalänk
Skrivet av Meller127:

Startade om burken och nu försvann Windows loggan vid klockan. Ger upp nu

Samma hände mig.... har suttit uppe sen inatt och försökt och försökt

Permalänk
Skrivet av lllllllll:

Samma hände mig.... har suttit uppe sen inatt och försökt och försökt

Blir en medium redbull på detta så löser det sig

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk

Blir inte klok på detta alls, på två datorer blir det samma fel, nåt felmeddelande om boot.wim eller nåt i den stilen precis när installationen ska dra igång.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk

INget händer här.

Har testat rensa i downloadmappen och kört kommandot i CMD. Nada händer. Spelar ingen roll om jag försöker köra WU eller klicka på fönsterikonen nere vid klockan.

Permalänk
Medlem

Fick in det nu. Får testa under dagen.

Inte för att det går att aktivera..
"Anslut till internet för att aktivera"

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ååh visste att dehär med uppdatering av OS inte var någon bra idé. Massa grejer som strular. Varför inte låta oss göra en clean install direkt?

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Skrivet av Beta:

Ååh visste att dehär med uppdatering av OS inte var någon bra idé. Massa grejer som strular. Varför inte låta oss göra en clean install direkt?

ja låt oss bara få regga vår win7/8 nycklar och sen clean install. alvesta

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det funger om man har Bitlocker aktiverat på Windows 8.1 och väljer att uppgradera till Windows 10? Lyckas inte hitta någon bra information om detta.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av OJJE:

Någon som vet hur det funger om man har Bitlocker aktiverat på Windows 8.1 och väljer att uppgradera till Windows 10? Lyckas inte hitta någon bra information om detta.

Det är bara att tuta och köra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Lotuws:

För dem som wuauclt.exe /updatenow inte fungerar för. Ta bort allting som finns i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download och skriv sedan in wuauclt.exe /updatenow i "kör" igen. Efter att jag gjort det så började nedladdningen inom 5 minuter.

har använt den på både lappen å stationära. Laptopen va jag tvungen att göra detta två gånger på men annars gick det fint. Rekommenderar starkt detta tips om ni vill ha win 10 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Win 10 Media Creation tools finns här: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Går att skapa ISO och USB installation.

Notera att jag inte testat den, förutom att börja en uppgradering som pågår nu.

om jag inte får mitt windows 8.1 att tanka uppdaten kan jag använda denna istället då? Har såklart reserverat för de men den vägrar ladda ner hur mycket jag än försöker.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Rekommenderar starkt detta tips om ni vill ha win 10 idag.

Har gjort och fungerar ej fortfarande. Pengarna tillbaka!111

Edit: Använder https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 istället - får vi se hur det går.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Tjena asså det är så att jag har testat det med wuauclt.exe/updatenow men asså får hela tiden upp felet 20240020 vad ska jag göra har testat radera downloads i software distrubtion och jag vet inte längre vad jag ska göra!

Visa signatur

Stationär Dator: Fractal Design Define R4 Mobo: Asus Z97-Deluxe CPU:Intel Core i5 3570K 4.5ghz Corsair Hydro H100
GPU:EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0 Ram:Corsair 8GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO PSU:Corsair RM 750W SSD: Corsair Neutron XT 240GB HDD: 1TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomgut0511:

Tjena asså har testat det med wuauclt.exe/updatenow men asså får hela tiden upp felet 20240020 vad ska jag göra har testat radera download i software distrubtion och jag vet inte längre vad jag ska göra!

har samma som dig

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av 69link:

Samma här. Min Windows 8.1 är engelsk men den försöker installera svensk version av Windows 10. Det vill jag inte.

Samma här. Har Windows 8.1 Pro engelsk version, men den vill installera svenskt Windows 10

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Nu när jag tog bort downloads igen så gjorde jag om allt igen och nu laddar den ner 10515.1mb fil på 10gb fattar ingenting nu!

Visa signatur

Stationär Dator: Fractal Design Define R4 Mobo: Asus Z97-Deluxe CPU:Intel Core i5 3570K 4.5ghz Corsair Hydro H100
GPU:EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0 Ram:Corsair 8GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO PSU:Corsair RM 750W SSD: Corsair Neutron XT 240GB HDD: 1TB WD Black

Permalänk
Medlem

Om man skapar en usb sticka där man kan senare installera om. Blir den kopplad till en viss nyckel? Har två datorer, så ifall jag måste skapa egen för bägge.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått Windows.BT mappen, finns det något man kan göra eller är det bara acceptera att det inte är ens tur än och vänta?

Permalänk
Skrivet av zosma:

Om man skapar en usb sticka där man kan senare installera om. Blir den kopplad till en viss nyckel? Har två datorer, så ifall jag måste skapa egen för bägge.

Nä det tror jag inte, du behöver inte trycka in någon nyckel för att skapa installationsmediet, däremot så måste du göra en upgrade först innan du kör clean install.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått mappen än heller. Den dyker väl upp till slut.

Skrivet av Chkeh:

Har fortfarande inte fått Windows.BT mappen, finns det något man kan göra eller är det bara acceptera att det inte är ens tur än och vänta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Samma här. Har Windows 8.1 Pro engelsk version, men den vill installera svenskt Windows 10

Samma här sjukt irriterande att jag inte kan välja alternativet "behåll personliga filer och appar" pga detta.
Det går ju visserligen ändra språk sen, men nu måste jag installera om apparna bara pga Microsofts urkassa hantering av region & språktillhörighet.

Permalänk

Lämnade datorn för en stund och kommer tillbaka och fått en ny mapp i C:

$Windows.~WS

Var är min BT mapp

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Har gjort och fungerar ej fortfarande. Pengarna tillbaka!111

Edit: Använder https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 istället - får vi se hur det går.

Denna funkade för mig!

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Till alla som inte kan uppdatera:

Öppna kör och skriv in: wuauclt.exe /updatenow

Den magiska rad drog igång uppdateringen i full fart för mig. Hittade den i Reddit tråden som länkades här. Använd på egen risk.

(Ni behöver naturligtvis alla Updates först)

Fungerar inte här, fortfarande ingen mapp och fortfarande Windows 10-uppgradering reserverad.

Skrivet av Insanity92:

Har du senaste windows updates?

Dessutom, så är den till för att starta nedladdningen. Att faktiskt starta instalaltionen har jag ingen aning om hur man får igång. Så om du har mappen så gör den ingenting vad jag vet.

Alla uppdateringar installerade, finns inget att välja att ladda ner.

Skrivet av Lotuws:

För dem som wuauclt.exe /updatenow inte fungerar för. Ta bort allting som finns i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download och skriv sedan in wuauclt.exe /updatenow i "kör" igen. Efter att jag gjort det så började nedladdningen inom 5 minuter.

Provat det också, 2 gånger. Ingen skillnad.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Fungerar inte här, fortfarande ingen mapp och fortfarande Windows 10-uppgradering reserverad.

Alla uppdateringar installerade, finns inget att välja att ladda ner.

Provat det också, 2 gånger. Ingen skillnad.

Har jags förstått mig rätt i att du inte ens fått upp windows flaggan i högra hörnet?