Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Permalänk
Medlem

Skumt min $Windows.~BT mapp skiljer sig lite i storlek ifrån de som finns ett par poster upp över mig. Min mapp har fler mappar men färre filer men ligger på exakt 6,427,252,397 bytes. Så de är ju där runt 6,4GB i alla fall. Min mapp laddades ner ifrån Microsoft med en jävla fart. Har en BW-mätare på skrivbordet och den visade 40-70Mbit.. de är inte så MS verkar spara på krutet i alla fall när de låter en användare suga sådan bandbredd.

EDIT: Tydligen så är mapparna olika stora för uppdateringen innehåller inte bara Windows filerna utan även unika hårdvarudrivrutiner, som för alla är olika. Källa: http://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3exutb/psa_for_the...

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Vad fan.. För ungefär en halvtimma sedan var min $Windows.~BT-mapp ca 5GB stor, nu är den bara 10MB.. Har detta hänt för någon/några av er andra?

Har du klickat på setup.exe inuti? http://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3exutb/psa_for_the...

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makkan:

Från Windows twitter: "Lights, lasers, and less than 24 hrs till the release of #Windows10."

Hmm, enligt uppgifter har installationen börjat för användare i andra länder när klockan slått över till 29 Juli:
http://www.windowscentral.com/windows-10-begins-its-global-up...
https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3eww0y/it_begins_...

Dock finns ju denna med som räknar ned till kl 08.00:
https://www.microsoft.com/en-us/windowsforbusiness/default.as...

Min försökte installera efter 0.00 men gick inte:

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Jupp... Gjorde det i hopp om att det skulle gå att installera nu efter midnatt. Jävligt korkat gjort ser jag nu..
Är det värt att ha datorn på över natten och hoppas på att den laddar ner det igen tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Hmm, enligt uppgifter har installationen börjat för användare i andra länder när klockan slått över till 29 Juli:
http://www.windowscentral.com/windows-10-begins-its-global-up...
https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3eww0y/it_begins_...

Dock finns ju denna med som räknar ned till kl 08.00:
https://www.microsoft.com/en-us/windowsforbusiness/default.as...

Min försökte installera efter 0.00 men gick inte:
http://i.imgur.com/qtYrLRX.png

Jag får samma problem, sitter också på Windows 8.1 Pro. Min "bt"-mapp är bara 104MB. Funderar p åatt låta datorn så stå över natten nu.

BTW stötte på det här ifrån en reddit tråd:

Citat:

Q: What happens if I change the hardware configuration of my Windows 10 device?
A: If the hardware configuration of your Windows 10 device changes significantly (e.g. motherboard change) Windows may require re-activation on the device. This is the same experience as prior versions of Windows (e.g. Windows 7 and Windows 8.1). The free upgrade offer will not apply to activation of Windows 10 in such scenarios where hardware changes reset Activation.

Källa: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-w...

Ska man tolka det som om det är en OEM licens man får då?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Jupp... Gjorde det i hopp om att det skulle gå att installera nu efter midnatt. Jävligt korkat gjort ser jag nu..
Är det värt att ha datorn på över natten och hoppas på att den laddar ner det igen tror du?

Det kommer nog troligtvis att ladda om sig, starta om datorn och låt den va på under natten.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk

Jag har fortfarande inte fått w10 ikonen :/ nån som kan ha en aning om varför?

Permalänk

Nu helt plötsligt är mappen där.. är på 140mb, det var lite lite för hela windows 10 må jag säga

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Jag har fortfarande inte fått w10 ikonen :/ nån som kan ha en aning om varför?

Kör windows update manuellt, fungerade för mig - Hade flera uppdateringar som inte var installerade. Efter att jag startade om datorn kom ikonen upp! (y)

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Nu helt plötsligt är mappen där.. är på 140mb, det var lite lite för hela windows 10 må jag säga

Se till så att du inte har något i windows update, kör / ev starta om för säkerhets skull
I en kommando prompt med admin rättigheter skriv wuauclt.exe /updatenow

Starta windows update så borde du se Laddar ned Windows 10 xxxxx mb totalt, x% slutfört

Permalänk
Medlem

fick upp min w10 symbol nu, "Vi meddelar dig när uppgraderingen kan installeras på datorn" bara att vänta!:)

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk

Samma sak här: nedladdningsmappen är på 6,4 GB; så jag borde ha fått hem hela. Men inget fönster om att det är ok att installera. Blir till att vänta till imorgon. Suck. =(

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Sitter å följer jag med, min mapp e också 6.4 GB, får ett error på boot.wim när jag försöker köra installationen manuelt. så antar att jag får vänta lite till bara.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk

Nu så!

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

@Antonheeh:

Har du riktig instilling på dine oppdateringer?

Tror det MÅ være "Automatiske oppdateringer" på din win 8.1 eller win 7 for at du skal få det "Få windows 10" flagget

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk

Ahh! Precis när jag ställde av datorn >.< Får ta det när jag kommer hem istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Är det bara min mapp som ligger på 5.79GB?

Permalänk
Medlem

men då! min uppdatering hamnar hela tiden bara på "failed" när jag tittar på updat history =/

Edit, min storlek på mappen

http://1drv.ms/1JQcVZ7

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BonoBono:

Min har samma storlek.
Har Windows 8.1 Pro nu.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BonoBono:

Min har fastnat på antingen 5.88 eller 5.85 gb, vet inte vilken jag ska kolla på

Permalänk
Medlem

@BonoBono:

Nei, tror alle har litt forskjellige mappestørrelser.
Jeg har 2 pc\er med win 8.1pro, en pc med mappe på ca.5.95gb og den andre pc`n på ca. 6,06gb
Har også en pc med win7 pro som ikke har ladda ned noe ennå (har reservert win 10 på den også)

Det er visst også drivere som blir lastet ned med windows 10, derfor forskjellige mappestørrelser.

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Se till så att du inte har något i windows update, kör / ev starta om för säkerhets skull
I en kommando prompt med admin rättigheter skriv wuauclt.exe /updatenow

Starta windows update så borde du se Laddar ned Windows 10 xxxxx mb totalt, x% slutfört

Gjort precis som du sade dock fortfarande bara 140mb i btwindows foldern

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Min är bara på 3,97 gb, senast ändrat 2015-07-28 12:22, på min andra dator är den bara på 140 mb sist jag kollade.
Hade ju windows 7 retail på den här, som jag uppgraderade till 8.1 pro när man kunde göra det billigt. Så hoppas det blir windows 10 retail.

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Kör windows update manuellt, fungerade för mig - Hade flera uppdateringar som inte var installerade. Efter att jag startade om datorn kom ikonen upp! (y)

Hur gör man manuellt?

Skrivet av Nassuz:

@Antonheeh:

Har du riktig instilling på dine oppdateringer?

Tror det MÅ være "Automatiske oppdateringer" på din win 8.1 eller win 7 for at du skal få det "Få windows 10" flagget

Hur kan man kollat det?

Permalänk

Till alla som inte kan uppdatera:

Öppna kör och skriv in: wuauclt.exe /updatenow

Den magiska rad drog igång uppdateringen i full fart för mig. Hittade den i Reddit tråden som länkades här. Använd på egen risk.

(Ni behöver naturligtvis alla Updates först)

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Ni ska ha olika stora mappar. De är inte bara windows installationsfiler som laddas ner till den mappen utan även drivrutiner som är hårdvaruunika för era datorer.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Installerar du 10 eller laddar den bara ner?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Jag var tvungen att installera en definition för min windows defender, sen när jag sökte efter uppdateringar så kom det upp att den laddade ner windows 10

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

min har inte ens börjat ladda ner och när jag söker efter uppdateringar finns inga.
Vill att det skall ladda ner under natten så de är klart imorgon men får inte nedladdningen att starta...

Någon som har någon ide ?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

min har inte ens börjat ladda ner och när jag söker efter uppdateringar finns inga.
Vill att det skall ladda ner under natten så de är klart imorgon men får inte nedladdningen att starta...

Någon som har någon ide ?

Kolla min magiska rad ovan^^

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO