Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Är det någon som lirar csgo och kan få fps att gå över 150?

Undrar också om detta, vill inte updatera och lida av dåligt fps i cs.

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/4gsFq1m.png

Nya startmenyn passar mig, men jag gillade Windows Phone looken så det sitter som handsken för mig. Har lagt upp spelen och allt annat i den för att ha allt iordning.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har gjort en clean install efter uppdateringen och fått nyckeln att fungera osv är det bara till att trycka skip när den ber om en nyckel ? och blir usb bootbar eller måste man fixa med den så som man fick göra med 7an ?

Permalänk
Medlem

Uppdaterade för att jag saknat startmenyn, men det dem satt in där är ju bara en mindre version av w8.1 menyn... Nåja, det startar lite snabbare och min systemdisk blev lite luftigare.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Någon som testat CS:GO i windows 10?. Någon förbättring på fps?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Förutom det faktum att det inte går att göra något åt automatiska uppdateringar, som vill installera drivers trots att jag satt att det inte skall göra det så är det väl ok.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Jag gillar det än så länge och ska prova att köra med den nya startmenyn ett tag för att se om den är något att ha.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZIPPEDFREAK:

Undrar också om detta, vill inte updatera och lida av dåligt fps i cs.

Testade precis och min FPS låg på samma nivå som den brukar, mellan 250-300.

Visa signatur

Kylning: CM Hyper 212 Evo | PSU: CM Thunder 700W l RAM: Corsair Vengeance 16 GB | Lagring: Intel SSD 335 240GB | Chassi: Fractal Design R4 l Skärm: BenQ XL2411T 144HZ l Mus: Corsair Vengeance M95 l Tangentbord: Steelseries Apex

Permalänk
Inaktiv

@Jonas_75: CCC verkar funka fint men raptr har några problem, den är seg och krashar lätt. Även efter en update.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emmisapp:

Är det någon som har gjort en clean install efter uppdateringen och fått nyckeln att fungera osv är det bara till att trycka skip när den ber om en nyckel ? och blir usb bootbar eller måste man fixa med den så som man fick göra med 7an ?

Jag gjorde först en uppdatering och sedan en ren installation via usb. Valde som sagt bara skip och det fungerade bra.

Permalänk
Medlem

@triNo: Min verkar vara låst på 150 :/

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag har nu fixat alla drivrutiner och jag kan säga att jag gillar Windows 10. Vet inte bara hur man ändrar färger på alla fönster osv.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Någon som testat CS:GO i windows 10?. Någon förbättring på fps?

Exakt samma som tidigare för mig..har låst på 300 och ligger 290/300

Permalänk
Medlem

installerade win 10 men inte genom win update på min bärbara gjorde clean install efter direkt sen kan jag inte aktivera licensen på min win 7 ringer MS ingen hjälp alls så vet inte varför den gör detta men riskerar inte att uppdatera min stationära ännu iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5, MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING, CPU: AMD Ryzen 7 5700X3D, AiO: Arctic Freezer 240, HD: 2TB WD Blue, GPU: Pulse 9070 XT, SSD: 250GB 850 EVO GB (OS), SSD 500GB 850 EVO GB (Spel), SSD 1TB 860 EVO GB (Spel), PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 32 GB Kingston 3200 MHZ, Skärm: Svive 34, 3440x1440p, Msi Optix 27, 2440x1440p

Permalänk
Medlem

@Hymer: Om du provar något annat spel, får du högre än 150 FPS då?

Visa signatur

Kylning: CM Hyper 212 Evo | PSU: CM Thunder 700W l RAM: Corsair Vengeance 16 GB | Lagring: Intel SSD 335 240GB | Chassi: Fractal Design R4 l Skärm: BenQ XL2411T 144HZ l Mus: Corsair Vengeance M95 l Tangentbord: Steelseries Apex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnuggles:

Någon speciell anledning till det?
Det enda jag stör mig på är Snabbåtkomst, så allt du nyss öpnnat sparas i en flik. Det gör mig lite allergisk. Men jag hittade vart man kunde avaktivera det, så jag gjorde det. He he

Tala gärna vart du hitta de.

Har testa det ett par timmar nu och gillar de men det är några små saker som jag inte riktigt är kompis med än, lite svårt att hitta specifika inställningar för tex mus/tangentbord.

Jag kanske inbillar mig men det känns som att det lite för mycket "klick klick där å där" innan man kommer dit man vill vad gäller inställningar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

http://i.imgur.com/4gsFq1m.png

Nya startmenyn passar mig, men jag gillade Windows Phone looken så det sitter som handsken för mig. Har lagt upp spelen och allt annat i den för att ha allt iordning.

Det går att få så att apparna är mindre

Permalänk
Medlem
Skrivet av spykie:

installerade win 10 men inte genom win update på min bärbara gjorde clean install efter direkt sen kan jag inte aktivera licensen på min win 7 ringer MS ingen hjälp alls så vet inte varför den gör detta men riskerar inte att uppdatera min stationära ännu iallafall.

Du måste göra en uppgradering från den tidigare versionen till windows 10. Enligt MS support så reggas något i BIOS som Windows 10 senare använder vid en clean install för att aktivera produkten.

Dvs, microsoft kontot används inte enligt dem. (Iaf han jag pratade med).

Så om man någon gång byter moderkort så måste man installera om den gamla versionen av windows och därefter göra en uppgradering till Win 10, och sen en clean install efter det...

Omständigt...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Jag har kanske en dum fråga, men var köper man Windows 10? Hittar det ej på någon svensk butik? (Inet, Komplett osv)
Är det först i Augusti som butiker får Windows 10 för försäljning?

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Kör mediacreator tool för win 10 så laddas det ner direkt och installerar

Älskar 10an än så länge men hur får man bort att man måste ange lösenord varenda gång datorn startas

cmd netplwiz gör bara så det blir 2 konton :/

https://onedrive.live.com/redir?resid=433BE5357CEC0A74!15721&...

ladda ner den och kör..scannad och säker ligger i min OneDrive mapp

Det är ju inte för svenskt Windows 10, du kanske skulle upplysa om det i din post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

Jag har kanske en dum fråga, men var köper man Windows 10? Hittar det ej på någon svensk butik? (Inet, Komplett osv)
Är det först i Augusti som butiker får Windows 10 för försäljning?

Du kan köpa det runt sista Augusti så du vet

Här är alla du kan välja på

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3230608,3230635,3230651,...

Permalänk
Medlem

Största problemet för mig är att de gjort ikonerna för minimera-, maximera- samt stäng- fönster större, vilket leder till att jag inte längre kan ha lika många flikar öppna i Chrome utan att ikonerna för hemsidorna försvinner vilket är hemskt!

Tyvärr kommer detta samtidigt som den senaste versionen av Chrome som dessutom tvingar en till att använda "avatar" för bytande av användare i Chrome vilket tar bort ytterligare fyra flik ikoner
(Tips uppskattas om någon hittat en lösning för att kringgå detta men verken ändringar i "flags" eller målet på genvägen funkar i den senaste versionen)

Annars tycker jag Windows 10 hittills känns som en bra uppdatering, mycket har blivit finslipat sen W8. Dock önskade jag att det lättare att stänga av datorn så man slapp flera knapp tryckningar men det är iallafall bättre än standard W8 som var horribelt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Gillar det. Missnöjd med att det saknas plugins i Edge, för adblocks är lika nödvändigt som vatten nuförtiden. Ska ge Bing en ärlig chans, se om det äntligen går att ersätta Google.

Du får nog flytta till USA om du vill använda Bing. Europas alpha version är inte mycket att ha.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dem8n:

Det är ju inte för svenskt Windows 10, du kanske skulle upplysa om det i din post.

Kan användas för alla tillgängliga språk/versioner.

Permalänk
Medlem

Tycker det är shyst, upgraderat från win 7 och har aldrig kört win 8.

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

Jopp det går, gå bara in på hantera ditt konto

Jag gjorde precis samma för att slippa behöva logga in när jag startar datorn

Perfekt, tackar

Permalänk
Medlem

Jaha, det verkar vara licensstrul på något vänster iaf. Blir inte klok på detta...

Uppgraderade från W8.1 Pro till W10 Pro, inga problem. Stod att nyckeln var aktiverad.

Installerade cleant från USB-sticka. Nu står det att nyckeln är ogiltig.

"Error code: 0xC004C003"

Fanns en länk att följa, http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/why-activate-wi...

Den säger att man ska klicka på store. Gör jag det så ser det OK ut.

När jag installerade så råkade jag dock installera till fel disk. Fick formatera om båda diskarna och skapa nya partitioner. Är det något som kan påverka och hur löser jag det? Det står nu en helt annan produktnyckel som den som jag använder just nu och försöker jag knappa in min gamla w8-nyckel så får jag bara detta kryptiska meddelande

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det går att köpa via Windows Store nu.

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/productID...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Tyvärr kommer detta samtidigt som den senaste versionen av Chrome som dessutom tvingar en till att använda "avatar" för bytande av användare i Chrome vilket tar bort ytterligare fyra flik ikoner
(Tips uppskattas om någon hittat en lösning för att kringgå detta men verken ändringar i "flags" eller målet på genvägen funkar i den senaste versionen)

Jag var förbannad på google för detta också.
Men lösning finns

Ändra genvägen till chrome till detta "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --disable-new-avatar-menu

Eller ja, lägg till det sista till din genväg helt enkelt så är den inte där.

Inte perfekt lösning men det är enda som finns i nuläget. Tyvärr ser jag väl att den möjligheten kommer försvinna så småningom, mer bloat skräp som tar upp plats som dom tvingar på en.

Permalänk
Medlem

Vad händer om man kör windows update men den hittar ingen uppdatering att installera?
har laddat ner ISO-filn o tänkte bränna den.. Men just nu har ja inte så stor lust att installera en ren installation.. vill bara uppdatera nu för o köra en clean installering när ja har mer tid..

så hur gör man för att köra en uppdatering och behålla allt?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34