Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem

Fortfarande för likt Windows 8, kass startmeny med överflödigt skräp samt kvarstående influenser av Microsofts snedsteg att försök skapa ett OS för både touchskärmar och skrivbordsdatorer (vilket egentligen är hela meningen med W10 då det ska köras på alla enheter?). Just nu ser det ut som att man blir kvar på Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Har redan testat det och tyvärr funkar det inte med den senaste versionen (Version 44.0.2403.107 m eller senare). Hoppas att google lyssnar på användarna och ger oss möjligheten att ta bort menyn.

Kanske är daga att uppgradera till en 4k skärm bara för att kunna ha fler flikar öppna

hm. Jag kör den versionen och fungerar för mig.
När jag uppdaterade kom den tillbaka efter restart. Men genvägen fungerar fortfarande, menyn är borta när jag startar med kommandot efter i genvägen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bromi:

Vet inte vad som hänt, min dator känns allmänt långsammare, gjorde en Upgrade från windows 7 och får typ 70 fps max i csgo när jag brukar ligga på 250-300. Känns allmänt slö med, dock ingen cpu förbrukning när jag kollar.

någon med samma problem? specs: i5 i5 4670k 8gb ram gtx 970 windows 10 pro

Kolla om det finns några nya drivers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Näe, bäst att vänta lite och låta de värsta buggarna raderas ut av någon annan. Tydligen är det inte snabbare än tidigare OS heller, så varför installera det över huvud taget.

Själv sitter jag kvar på Windows 95, känns tryggt.

...eller inte.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Inaktiv

Jag får ett Error när jag ska ladda hem appar från Store. 0x803F7003 står det, har startat om och rensat cache. Någon mer med samma problem?

Permalänk
Inaktiv

Såg nyss att det finns ett "återgå till win8.1" alternativ under systeminställningar.
Snabb installation och än så länge ok, gött att startmenyn är tillbaks.

Problem med nvidiadrivers verkar det som, geforce experience fungerar inte längre och får grafikfel samt flimmer i både Ass Creed Rogue samt Witcher 3. Har de senaste drivisarna installerade.

Chrome har också flippat ur med ljudet på youtube (fungerar i andra webbläsare) så helt smärtfritt har det inte gått.

Permalänk
Medlem

Gillar det ej än så länge. Buggigt värre. Funkar ganska illa på min Dell XPS 13 QHD+.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Är det någon som lirar csgo och kan få fps att gå över 150?

Stäng av vsync varit samma sak sedan 1.6

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jaha, det verkar vara licensstrul på något vänster iaf. Blir inte klok på detta...

Uppgraderade från W8.1 Pro till W10 Pro, inga problem. Stod att nyckeln var aktiverad.

Installerade cleant från USB-sticka. Nu står det att nyckeln är ogiltig.

"Error code: 0xC004C003"

Fanns en länk att följa, http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/why-activate-wi...

Den säger att man ska klicka på store. Gör jag det så ser det OK ut.

http://i.imgur.com/1Rux7DI.png

När jag installerade så råkade jag dock installera till fel disk. Fick formatera om båda diskarna och skapa nya partitioner. Är det något som kan påverka och hur löser jag det? Det står nu en helt annan produktnyckel som den som jag använder just nu och försöker jag knappa in min gamla w8-nyckel så får jag bara detta kryptiska meddelande

http://i.imgur.com/rxTrfhU.png

löst det? vill göra samma sak ikväll

Permalänk
Medlem

Jävligt imponerad av hur enkelt och bra det blev. Sweet!

Och tack till alla som Alpha- och Beta-testade, ni ska ha en eloge så att man själv slapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Kolla om det finns några nya drivers.

har samma specs med 300 fps

Permalänk
Medlem

Huvudvärk! Efter att ha gått igenom uppgraderingsprocessen från en legitim och aktiverad windows 8.1 Pro-installation så kan jag nu inte aktivera Windows. Alltså INTE efter en clean installation utan direkt efter första uppgraderingen. Bra jobbat Microsoft!

Är det fler likt mig som ser nyckeln *****-3V66T ? Flera som rapporterat det på MS helpdesk.

Permalänk
Medlem

Kan inte aktivera mitt Win10.
"Anslut till internet för att aktivera"
Synd att det är samma maskin som jag skriver ifrån. :/

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

japp Windows 10 = Mycket bra.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Säkert redan besvarat, men i tidigare Windows är väl enklaste metoden att ifrån "Kör..." köra "control userpasswords2".
Bör väl funka i 10:an med kanske...

Enklare med detta netplwiz. Sen bocka man ur och då kommer en ruta upp skriv in lösen man har på sitt konto för att logga in sen ok sen är det klart. Starta om datorn så loggas man in automatiskt

Folk gör fel att lämna rutan tom när det kommer upp man ska skriva in lösenordet

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi bara på DX 12 spelen eller patcher till "gamla" spel så man kan få se var DX12 kan ge till oss som spelar.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Än så länge är jag skitnöjd med 10:an. Inget strul med drivrutiner och allt flyter på fint i så väl OS som spel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Har nu installerat på min gamla burk och gillar vad jag ser. Behöver köpa ett serienummer till min nya. Var hittar jag det?

Du kan köpa det runt sista augusti

Dessa kan du välja

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3230608,3230635,3230651,...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

"Tack för att du reserverat en kostnadsfri uppgradering."

Tack själv Microsoft - kan ni nu skicka uppgraderingen till mig nån gång denna veckan bara så...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

någon där ute med ett Asus Xonar Essence STX som får den till att funkar på windows 10???

har skickat förfrågan till asus om drivers men de har inte hunnit att svara än...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Någon som gjort en clean installation utan aktiveringsproblem?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta funktionen "lås datorn" vill kunna låsa den så att program fortfarande körs i bakgrunden. Går ju bara välja stäng av, starta om och strömsparläge.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jag kan inte hitta funktionen "lås datorn" vill kunna låsa den så att program fortfarande körs i bakgrunden. Går ju bara välja stäng av, starta om och strömsparläge.

klicka på din avatar/konto-bild i startmenyn, där har du lock/lås

Permalänk
Medlem

Saknar bara adblocker till Edge

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Funkar klockrent besides CS som vägrar köra i Stretched.
Jag har installerat om drivrutiner för grafikkortet, gjort alla inställningar korrekt, inte ändrat något på skärmen men fortfarande så vill inte skitet få bort blackbarsen. Detta är en skarp deal breaker för mig om det inte går att fixa.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

klicka på din avatar/konto-bild i startmenyn, där har du lock/lås

Tackar

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

någon där ute med ett Asus Xonar Essence STX som får den till att funkar på windows 10???

har skickat förfrågan till asus om drivers men de har inte hunnit att svara än...

jag kör dessa.

http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/ bättre än asus.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Huvudvärk! Efter att ha gått igenom uppgraderingsprocessen från en legitim och aktiverad windows 8.1 Pro-installation så kan jag nu inte aktivera Windows. Alltså INTE efter en clean installation utan direkt efter första uppgraderingen. Bra jobbat Microsoft!

Är det fler likt mig som ser nyckeln *****-3V66T ? Flera som rapporterat det på MS helpdesk.

Jag kan inte heller aktivera och har också nyckel *****-3V66T

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

win key + L funkar också.