Elgato Game Capture HD60 + XboX360 - Setup tips & råd?

Permalänk
Medlem

Elgato Game Capture HD60 + XboX360 - Setup tips & råd?

Jag var tvungen att googla den här attans grejen, och det verkar vara en HDMI videocapture enhet med passthrough.
Nå, i alla fall. Någon frågade mig vad man behöver för att kunna använda en sådan och spela in vad man ser på skärmen när man spelar på sin 360, så, det naturliga att göra var ju att kolla systemkraven.

2GHz eller mer andra generationens i5. 4GB RAM. "ljudkort"
Inte allt för specificerat. Så nu fiskar jag efter någon, eller några som har egen erfarenhet av en sådan här manick, och kan bidra med lite mer info.

Vad behöver man i form av lagring? Ska det ha en dedikerad disk, klarar man sig på en "vanlig" s-ATA disk, eller bör den ha en dedikerad SSD.
Hur pass trådar mjukvaran. Är det bättre med färre kärnor, och högre frekvens, eller tvärt om. Mer minne, eller räcker de 4'a som deras specifikation anger för meningsfullt bruk?
Något annat jag inte tänkt på, eftersom jag inte har någon erfarenhet av den här typen av aktiviteter sedan dual P90 tiden, och composit-video rippades till Mpeg's...

Alla uppslag välkomnas.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.