::: Radeon Fury / Fiji XT diskussionstråd :::

Permalänk
Medlem

Liten skala troligen då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Ska vara tystare än 290x , menar dom stock kylaren på 52 Db då (tror den hade den ljudkurvan på swec)?

42Db är inte tyst, men verkar ju okej (beroende på hur fläkten låter, om det är doft eller ljust ljud).

Lägger upp en bild för jämförelse

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Ja att det är snabbare än GTX 980 är väl redan känt. Nano är snabbare än 390X som utpresterar GTX 980. Så ett litet prispremium för den lilla snåla storleken och den prestandan är väl att vänta.

Permalänk
Medlem

The card may run up to 1000 MHz but in gaming, it would usually be operating at 900 MHz, for applications (GPU burners) like FurMark, the frequency would be even lower. The card will be operating at 75C at typical load and throttle down when the GPU temps hit 85C which is the thermal threshold for the card. Keeping in mind the frequencies that get pushed based on the temperature and workloads, we will see a variation and the GPU won’t be clocked up to 1000 MHz most of the time under gaming loads. The 175W is also the typical board power and the GPU gets more power based on its needs.

Read more: http://wccftech.com/amd-radeon-r9-nano-unleashed-649-fastest-...

Som gjort för ett vattenblock

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Avstängd
Citat:

The card has a 175W TDP and can use additional power when needed to deliver faster GPU performance.

Ja, det var lite det här jag misstänkte, det lär inte vara det snålaste kortet någonsin men antagligen kommer det ligga bra till. Dessutom kommer nog det där temperaturmålet öka förbrukningen ännu mer.

Det här det intressantaste:

Citat:

Q1- Will the R9 Nano be offered as a reference model only or will AIBs be allowed to offer custom models?

Yes, 3+ months later.

Det känns dock som 3+ månader kommer bli alldeles för nära inpå nästa generation.

Resterande frågor här

Citat:

Q2- Can you talk a little about overclocking on the Radeon R9 Nano?

Sort of, because of board power, it may be limited. Targeted at power efficiency. Can overclock, increase power limit, increase clock, but limited by 175W total board power. Wide engine ran at low speed for more efficiency. Up to 1000MHz means it optimizes the frequency based on needs and applications. ~900MHz for gaming. FurMark would likely be lower. 500MHz Memory, can’t modify it officially, won’t be officially supported to be overclocked either.

Q3- In your hot chips 2015 presentation, you showed the Fiji chip has 4 ACE Engines compared to 8 as shown in the previous slides, is it actually 4 ACEs on Fiji?

Q4- Price?

$649

Throttled at 85C. ~75 C at typical loads. 175W board power.

Cooler looks less than it actually is. More efficient and advanced than it looks. Fans mounted into shroud No 3D CAD drawing for Nano. Can’t remove shroud without removing fan, though fan mounts can be made!

Not enough cooling? FAR FROM TRUTH

Dedicated heatpipe for VRM’s. Industry first for OEM. Fins are horizontal. Helps exhaust air out the back of the card and maintain positive air pressure even with an axial solution. Hybrid vapor chamber/heatpipes, Flattened heatpipes on the whole underside of the heatsink. Vapor chamber over ASIC itself.

September 10th availability

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja, det var lite det här jag misstänkte, det lär inte vara det snålaste kortet någonsin men antagligen kommer det ligga bra till. Dessutom kommer nog det där temperaturmålet öka förbrukningen ännu mer.

Det här det intressantaste:

Det känns dock som 3+ månader kommer bli alldeles för nära inpå nästa generation.

Resterande frågor här

Not enough cooling? FAR FROM TRUTH

Dedicated heatpipe for VRM’s. Industry first for OEM. Fins are horizontal. Helps exhaust air out the back of the card and maintain positive air pressure even with an axial solution. Hybrid vapor chamber/heatpipes, Flattened heatpipes on the whole underside of the heatsink. Vapor chamber over ASIC itself.

Kommer inte enbart att blåsa ut luft ur chassit utan även in, känns lite si så där.......

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Jag har nu beställt ett Fury. Väntade på Nano mest för jag trodde det skulle ligga under fury i pris.
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ja att det är snabbare än GTX 980 är väl redan känt. Nano är snabbare än 390X som utpresterar GTX 980. Så ett litet prispremium för den lilla snåla storleken och den prestandan är väl att vänta.

980 vs 390X beror väl helt på testsida och spel. 390X har ju bättre pris dock.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har nu beställt ett Fury. Väntade på Nano mest för jag trodde det skulle ligga under fury i pris.
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...

Precis samma här!
R9 Fury verkar lite bortglömt om man ser till vad som skrivs i forumen, då är det Fury X som gäller men skillnaden i prestandan tycker inte jag är värd de extra 1500 kronorna det i skrivandets stund handlar om för att få ett Fury X.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EMMHMMS:

Precis samma här!
R9 Fury verkar lite bortglömt om man ser till vad som skrivs i forumen, då är det Fury X som gäller men skillnaden i prestandan tycker inte jag är värd de extra 1500 kronorna det i skrivandets stund handlar om för att få ett Fury X.

Kanske det har något att göra med att Fury-korten upplevs för vanliga, de har inte Fury X eller Nanos korta PCB utan ser snarare ut som ett R9 290/X-kort. Prestandan och priset på exempelvis Fury Tri-X ligger riktigt bra sett till konkurrerande kort med: http://www.sweclockers.com/test/20792-amd-radeon-r9-fury-fran...

Kostar som ett GTX 980, presterar nästan som ett 980 Ti.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Kanske det har något att göra med att Fury-korten upplevs för vanliga, de har inte Fury X eller Nanos korta PCB utan ser snarare ut som ett R9 290/X-kort. Prestandan och priset på exempelvis Fury Tri-X ligger riktigt bra sett till konkurrerande kort med: http://www.sweclockers.com/test/20792-amd-radeon-r9-fury-fran...

Kostar som ett GTX 980, presterar nästan som ett 980 Ti.

Nästan? Det är som att säga att 770/280X presterar nästan som ett 780 Ti/290X med samma skala.

När DX12 kommer tror jag det blir betydligt bättre och närmare. Men inte i nuläget.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nästan? Det är som att säga att 770/280X presterar nästan som ett 780 Ti/290X med samma skala.

När DX12 kommer tror jag det blir betydligt bättre och närmare. Men inte i nuläget.

Tittar du på 4k (som är den upplösning jag kör) ligger standard fury på 129 medan standard 980ti ligger på 138 så det är ganska så nära tycker jag.
770 hade hamnat runt 960 som får 45 medan 780 ti ligger på 95 så där är det betydligt större skillnad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Huh?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tittar du på 4k (som är den upplösning jag kör) ligger standard fury på 129 medan standard 980ti ligger på 138 så det är ganska så nära tycker jag.
770 hade hamnat runt 960 som får 45 medan 780 ti ligger på 95 så där är det betydligt större skillnad.

Vad 770 presterar var irrelevant, det var indexskillnaden jag syftade på. Se nedan.

Finns det någon som köper referens när eftermarknads kostar lika mycket? Folk som medvetet köper referens köper det för att vattenkyla eller för att få ut luften från sitt chassi. (Vilket inte är en uppgift för något annat kort än radialkylare i listan)
Att man jämför med standard mot eftermarknadskylare känns som att fiska efter siffror om jag ska vara ärlig.
Fury presterar bra, det är det väl ingen tvekan om. Men nästan som ett 980 Ti, allvarligt?

1440p

Fury Tri-X OC - index 130
EVGA GTX 980 Ti - index 156

26 poängs skillnad.

GTX 780 - index 81
GTX 980 - index 111

30 poäng skillnad.

Vilket då innebär, att 780 presterar nästan som ett 980. Eller?

Samma med 4K.

Fury Tri-X OC - index 132
EVGA GTX 980 Ti - index 153

21 poängs skillnad.

GTX 980 - index 106
Asus R9 Fury - index 129

23 poängs skillnad.

Vilket då innebär att GTX 980 prestar nästan som ett R9 Fury. Eller?

Jag förstår inte er tankebana? Det är inte "Nästan" lika bra prestanda. Prisvärdheten är ju mycket bättre för ett Fury, men prestandan når inte upp till 980 Ti, långt ifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vad 770 presterar var irrelevant, det var indexskillnaden jag syftade på. Se nedan.

Finns det någon som köper referens när eftermarknads kostar lika mycket? Folk som medvetet köper referens köper det för att vattenkyla eller för att få ut luften från sitt chassi. (Vilket inte är en uppgift för något annat kort än radialkylare i listan)
Att man jämför med standard mot eftermarknadskylare känns som att fiska efter siffror om jag ska vara ärlig.
Fury presterar bra, det är det väl ingen tvekan om. Men nästan som ett 980 Ti, allvarligt?

1440p

26 poängs skillnad.

GTX 780 - index 81
GTX 980 - index 111

30 poäng skillnad.

Samma med 4K.

21 poängs skillnad.

GTX 980 - index 106
Asus R9 Fury - index 129

23 poängs skillnad.

Jag förstår inte er tankebana? Det är inte "Nästan" lika bra prestanda. Prisvärdheten är ju mycket bättre för ett Fury, men prestandan når inte upp till 980 Ti, långt ifrån.

Ja jämför du överklockade produkter då vinner Nvidia stort eftersom de klockar bättre just nu. Men nu skrev han ju nästan som 980ti inte 980ti superduper klocknings edition Man får ju utgå ifrån referens frekvensen när någon skriver ex 980ti utan något mer efteråt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

1440p

26 poängs skillnad.

GTX 780 - index 81
GTX 980 - index 111

30 poäng skillnad.

Samma med 4K.

21 poängs skillnad.

GTX 980 - index 106
Asus R9 Fury - index 129

23 poängs skillnad.

GTX 980 Ti ligger på 140 och Fury på 127. Överklockade kort presterar förvisso bättre men det är hur modellerna faktiskt ligger. Mitt påstående är korrekt.

EDIT: @jOnÄTÄn förstod mig korrekt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja jämför du överklockade produkter då vinner Nvidia stort eftersom de klockar bättre just nu. Men nu skrev han ju nästan som 980ti inte 980ti superduper klocknings edition Man får ju utgå ifrån referens frekvensen när någon skriver ex 980ti utan något mer efteråt. Sen är det inte bara för vattenkylning man köper med referenskylaren utan om man vill få ut luft ur burken och spara några hundralappar.

Jag förstår fortfarande inte hur man kan tycka det är "nästan".

Precis, en uppgift inte Fury fyller, så jag tycker den jämförelsen inte riktigt funkar. Du sparar inga pengar på att köpa referens.

Skrivet av anon5930:

GTX 980 Ti ligger på 140 och Fury på 127. Överklockade kort presterar förvisso bättre men det är hur modellerna faktiskt ligger. Mitt påstående är korrekt.

Om du nu vill vrida siffrorna på det viset. Så visst

Tur att vi aldrig gör det annars och kör undantagsfall denna gången med Fury.

Som sagt, med den logiken presterar GTX 780 Ti nästan som ett 390X.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag förstår fortfarande inte hur man kan tycka det är "nästan".

Precis, en uppgift inte Fury fyller, så jag tycker den jämförelsen inte riktigt funkar. Du sparar inga pengar på att köpa referens.

Om du nu vill vrida siffrorna på det viset. Så visst

Tur att vi aldrig gör det annars och kör undantagsfall denna gången med Fury.

Vridandet på siffror kommer från dig, det bör ha varit uppenbart vad jag jämförde. Hade det varit specifika modeller från någon tillverkare hade jag ju också nämnt detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Vridandet på siffror kommer från dig, det bör ha varit uppenbart vad jag jämförde. Hade det varit specifika modeller från någon tillverkare hade jag ju också nämnt detta.

Maken till skyggslappar och önsketänkande det var i denna tråden. Fury är ett framtidsköp, inte för dagens spel vilket vi defintivt har sett i ALLA recensioner. I DX12 lär vi se stora hopp och antagligen större kliv och större prestandaförbättringar än vad Maxwell kommer göra.

Men att IDAG kalla Furys prestanda som NÄSTAN 980 TI är ju helt galet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

770/280X? Va? Vänta lite nu. Menar du på allvar att de är i ungefär samma kategori? 280X är ju en del snabbare. Det är ju större skillnad mellan dem än vad det är på Fury och 980Ti. Missat det?

Skrivet av SeF.Typh00n:

1440p

26 poängs skillnad.

GTX 780 - index 81
GTX 980 - index 111

30 poäng skillnad.

Samma med 4K.

21 poängs skillnad.

GTX 980 - index 106
Asus R9 Fury - index 129

23 poängs skillnad.

I ditt första exempel är det 20% skillnad, vilket du tycker är samma sak som 37% skillnad? Du ska inte yttra dig om att saker inte är samma sak.
Förövrigt är det 26% skillnad mellan 980 och Fury, men bara 10% skillnad mellan Fury och 980Ti. Tycker du att du jämför rättvist när du försöker få det till att vara samma sak att påstå att 980 är nästan lika snabbt som Fury? 10% och 26% är samma sak?

Prestandan i Fury är i nivå med 980Ti i högre utsträckning än vad dina jämförelser är i nivå med varandra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

770/280X? Va? Vänta lite nu. Menar du på allvar att de är i ungefär samma kategori? 280X är ju en del snabbare. Det är ju större skillnad mellan dem än vad det är på Fury och 980Ti. Missat det?

I ditt första exempel är det 20% skillnad, vilket du tycker är samma sak som 37% skillnad? Du ska inte yttra dig om att saker inte är samma sak.
Förövrigt är det 26% skillnad mellan 980 och Fury, men bara 10% skillnad mellan Fury och 980Ti. Tycker du att du jämför rättvist när du försöker få det till att vara samma sak att påstå att 980 är nästan lika snabbt som Fury? 10% och 26% är samma sak?

Prestandan i Fury är i nivå med 980Ti i högre utsträckning än vad dina jämförelser är i nivå med varandra.

Nej, du tolkar ju helt fel. Det jag skrev var för varje tillverkare

770/280X presterar nästan som ett 780 Ti/290X (770 som 780 Ti och 280X som 290X).
Kom inte på bättre sätt att formatera det. Vilket är ganska tydligt om man kollar vilket diagram vi pratar om.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Maken till skyggslappar och önsketänkande det var i denna tråden. Fury är ett framtidsköp, inte för dagens spel vilket vi defintivt har sett i ALLA recensioner. I DX12 lär vi se stora hopp och antagligen större kliv och större prestandaförbättringar än vad Maxwell kommer göra.

Du vägrar se siffrorna i Sweclockers test? Det jag säger stämmer. Enstaka överklockade modeller kan vara snabbare, vilket redaktionens siffror visar, jo, men Fury är i Sweclockers tester nästan uppe i GTX 980 Tis prestanda. De absolut snabbaste överklockade modellerna Sweclockers testat ligger förvisso högre men då till ett helt annat pris och var helt irrelevant för mitt påstående då det inte var vilket kort som var snabbast utan hur Fury ligger till konkurrerande modeller.

Mitt påstående är fortfarande korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju inget önsketänkande i att säga att ett fury nästan presterar som ett 980 ti var ju 2 eller 3 spel i testet där fury låg över 980ti i 4k. Sen vet jag inte hur det ser ut om man testar alla spel som finns till pc. Ingen har påstått att 980 ti inte är bättre eller blir mycket bättre om du klockar det.
Absolut största fördelen med 980 ti är att det inte har ynka 4gb minne utan 6gb, men jag kör med en Freesync skärm så jag får finna mig i att fury kör 4gb.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Du vägrar se siffrorna i Sweclockers test? Det jag säger stämmer. Enstaka överklockade modeller kan vara snabbare, vilket redaktionens siffror visar, jo, men Fury är i Sweclockers tester nästan uppe i GTX 980 Tis prestanda. De absolut snabbaste överklockade modellerna Sweclockers testat ligger förvisso högre men då till ett helt annat pris och var helt irrelevant för mitt påstående då det inte var vilket kort som var snabbast utan hur Fury ligger till konkurrerande modeller.

Mitt påstående är fortfarande korrekt.

Helt annat pris? Dessa två kostar lika mycket och till och mindre än referens och har minst lika hög frekvens som korten i graferna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3170508
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3206366

Problemet är ju att man måste anstränga sig för att hitta ett 980 Ti som presterar som referenskortet gör.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är ju inget önsketänkande i att säga att ett fury nästan presterar som ett 980 ti var ju 2 eller 3 spel i testet där fury låg över 980ti i 4k. Sen vet jag inte hur det ser ut om man testar alla spel som finns till pc. Ingen har påstått att 980 ti inte är bättre eller blir mycket bättre om du klockar det.
Absolut största fördelen med 980 ti är att det inte har ynka 4gb minne utan 6gb, men jag kör med en Freesync skärm så jag får finna mig i att fury kör 4gb.

Det är ju ordet nästan som blir helt sjukt odefinierat då.

Samma index längre ner i tabellen så kommer kort som har uppenbara prestandakliv också vara "nästan" lika bra.

Rätt att säga är att Fury är bättre än 980.
Fury X når nästan upp till 980 Ti.

Där har vi ett "nästan" som funkar.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill

Saken är också, 900 serien så klockar alla 980 /980ti samma pga av hur kretsen funkar.

KinPing redan förklarat varför inga kort klockar typ bättre på luft vs vatten.

Måste under 10c för det ska hända saker.

Mitt hof 980 klockar 1540 stabilt i allt, mitt referenskort på jobbet klockar exakt samma och har 1 % skillnad i ASIC.

Båda har Samsung minnen.

http://forums.evga.com/STATEMENT-BY-KINGPIN-THAT-PROVES-900-S...

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Helt annat pris? Dessa två kostar lika mycket och till och mindre än referens och har minst lika hög frekvens som korten i graferna.

Samma index längre ner i tabellen så kommer kort som har uppenbara prestandakliv också vara "nästan" lika bra.

Billigaste Fury kostar 5500kr. Billigaste GTX 980 Ti-kortet kostar 6800kr.

Du tycker inte att det gått lite långt nu? Du verkar nästan ha tagit det personligt att ett Fury-kort nästan har lika bra prestanda som ett GTX 980 Ti-kort. Läs om mitt inlägg igen, kolla länken och prestandasiffrorna på "R9 Fury" och "GTX 980 Ti" igen. Jag har inte sagt något om att GTX 980 Ti skulle vara ett dåligt kort eller något, utan bara hur kortet relaterar till just 980 Ti prestandamässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tittar man på låga upplösningar vinner maxwell stort men inte i 4k. Jag har en 4k skärm så för min del är det rätt ointressant att kika på andra upplösningar.
Om man tittar på tabellen för 4k ligger fury x precis över 980ti 141 mot 138 sen kommer fury på 129. Jag vet inte vart du drar gränsen för nästan? Vilka kort är det du tänker på som har uppenbara prestandakliv men har nästan lika många poäng?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej, du tolkar ju helt fel. Det jag skrev var för varje tillverkare

770/280X presterar nästan som ett 780 Ti/290X (770 som 780 Ti och 280X som 290X).
Kom inte på bättre sätt att formatera det. Vilket är ganska tydligt om man kollar vilket diagram vi pratar om.

Okej, för det ser väldigt mycket ut som att du sätter 280X och 770 i samma kategori nämligen. Allra helst med tanke på att 780Ti och 290X har samma poäng i indexet. Så du tycker alltså inte att 770 nästan presterar som ett 280X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Problemet är ju att man måste anstränga sig för att hitta ett 980 Ti som presterar som referenskortet gör.

23% skillnad i pris mellan Fury och 980Ti = Samma pris
10% skillnad i prestanda mellan de båda = INTE samma prestanda, inte ens nästan.

Däremot är 20% och 37% nästan samma sak. Jävlar vad relativt allt är.