Jag har gett upp hoppet om 10:an, skräp är vad det tyvärr är. Alltifrån installation till hur systemet fungerar. Gjorde i morse ett försök att installera om från scratch, då jag fått höra att det tydligen skulle kunna läsa en del av mina buggar. Sagt och gjort, laddar ned ISO via "MS Creations tool" eller vad det heter, skapar bootbart USB och sätter igång. Allting ser ut att gå fint, den bockar av alla de 5 stegen. Ni vet, skapar installationsmedia, kopierar filer, förbereder osv. Tills! Den ska starta om och fortsätta/slutföra installationen. Då får jag helt plötsligt upp ett meddelande som lyder:
"Förbereder automatisk reparation"
?!?! Nån som känner till något liknande? Microsoft själva hade inga bra tips och hade aldrig hört talas om nåt liknande utan trodde istället att "kanske hela systemet var skadat/korrupt vad fan vet jag. Disken kanske? Låter otroligt med tanke på att den inte ens är ett halvår gammal i tjänst.
Så för att summera situationen: nu sitter jag med en dator utan OS, utan möjlighet att installera ett OS. Det var droppen, Windows 10 vill uppenbarligen inte att jag ska vara en användare av det nya. Kanske har den hittat nåt gammal piratspel och därmed beslutat sig för att banna mig? Vilket som, nu är det jag som går tillbaka till stabila Windows 8.1.
Kräks på den här sörjan
Skickades från m.sweclockers.com