Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Var mer tänkt som en fortsättning då jag tidigare skrev här när jag blev uppsagd och livet såg mörkt ut som snart nybliven två-barnsfar och nybliven husägare. Så ville mer berätta att allt löste sig till slut:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Irriterad över att bl.a. minnet är pajko. Alltid varit mer eller mindre men känns som det blivit sämre med åren. Kan nästan aldrig återberätta något om jag måste minnas specifika namn och detaljer.. så orkar nästan aldrig berätta något då jag alltid fastnar i nån mening när jag ska minnas nått specifikt.. är väl inge jämför med andra problem folk har men blir helt klart mindre social pg.a det. Minnesträningsprogram gjorde inget skillnad vad jag märkte.

Aja värrre skit händer varje dag så man ska inte klaga.
Att man blir almännt trasig med åren hör väl livet till, bara köra på och köpa fler prylar man kan leka med som tröst

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Irriterad över att bl.a. minnet är pajko. Alltid varit mer eller mindre men känns som det blivit sämre med åren. Kan nästan aldrig återberätta något om jag måste minnas specifika namn och detaljer.. så orkar nästan aldrig berätta något då jag alltid fastnar i nån mening när jag ska minnas nått specifikt.. är väl inge jämför med andra problem folk har men blir helt klart mindre social pg.a det. Minnesträningsprogram gjorde inget skillnad vad jag märkte.

Att man blir almännt trasig med åren hör väl livet till, bara köra på och köpa fler prylar man kan leka med som tröst

vilket Minnesträningsprogram har du testat ? den gången ja körde 3ggr i veckan så gick det snabbt uppåt.
själv har ja en diagnos ADD så minnet är som en guldfisk kommer aldrig ihåg möten,börjar jag på något så måste det avslutas, kan glömma bort mat i mikron och hitta det dagar senare.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Vilken jämlans besvikelse senaste Mad Max var. Det går inte att ersätta Mel Gibson med en utryckslös man och en styrkekvinna och dessutom göra det i en miljö helt utan handling.

Effekter och bilar och sådant var bra, dock. Men det räcker ju inte.

.

Jag håller med dig lite men jag ser inte senaste Mad Max som en Mad Max-film.
Finns ingen ersättare för Mel.
Det är en hyffsad actionfilm med fel namn bara. Tycker dom kunde hittat på ett annat namn och bara låtit storyn utspela sig i samma värld som Mad Max 1-3 fast annan tid eller plats. Kanske refererat till namn och platser från de första filmerna.
Känns som varenda film som kommer nu för tiden är en sämre remake.

Hur populärt hade det varit med tex en ny Star Wars IV med Orlando Bloom som en ung Luke Skywalker? Hemska tanke.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Hur populärt hade det varit med tex en ny Star Wars IV med Orlando Bloom som en ung Luke Skywalker? Hemska tanke.

Loa falkman som Obi wan kenobi & com hem´s judit & judit i en dubbel Yoda

Skrivet av Myllerman:

Cogmed tror jag. Det var ett bra tag sen nu iof.. Det hjälpte säkert lite. Kanske man ska prova något igen.
Jobbigt när nån frågar hur gammal man och man inte kan svara direkt eller namn på personer "alla" vet osv.
Glömmer också det jag höll på med om jag börjar tänka på nått annat. Har valt att inte ta körkort då jag glömmer kolla åt alla håll osv.

Har också diagnoser inom autismspektrat. Är som många beskriver, hjärnan är som en torktumlare. En salig röra som snurrar runt typ

tror det ska finnas en mobil version av cogmed ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

vilket Minnesträningsprogram har du testat ? den gången ja körde 3ggr i veckan så gick det snabbt uppåt.
själv har ja en diagnos ADD så minnet är som en guldfisk kommer aldrig ihåg möten,börjar jag på något så måste det avslutas, kan glömma bort mat i mikron och hitta det dagar senare.

Cogmed tror jag. Det var ett bra tag sen nu iof.. Det hjälpte säkert lite. Kanske man ska prova något igen.
Jobbigt när nån frågar hur gammal man och man inte kan svara direkt eller namn på personer "alla" vet osv.
Glömmer också det jag höll på med om jag börjar tänka på nått annat. Har valt att inte ta körkort då jag glömmer kolla åt alla håll osv.

Har också diagnoser inom autismspektrat. Är som många beskriver, hjärnan är som en torktumlare. En salig röra som snurrar runt typ

Permalänk
Entusiast

Snickare på grannens hus har väsnats som en 15x15m stor fluga sedan 06:30 imorse med någon form av slip, jag brukar anse mig morgonpigg, men ibland vill man sova någon timme extra när man har chansen. Tack.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Snickare på grannens hus har väsnats som en 15x15m stor fluga sedan 06:30 imorse med någon form av slip, jag brukar anse mig morgonpigg, men ibland vill man sova någon timme extra när man har chansen. Tack.

Själv har jag en ungjävel i lägenheten ovanför som stör min sömn och min vardag. Bor i miljonprojekt så väggar och tak är som kartong typ, allt hörs igenom. Ungen skriker och grinar nästan hela dagarna och kvällarna. Sedan blir det tyst ett tag vid typ 10-tiden och sedan drar det igång igen och håller på fram till typ klockan ett. Ungen gallskriker, låter som att hen torteras typ. Inte direkt kul att lyssna på när man ska försöka sova och extra jobbigt blir det för att jag kan inte använda öronproppar, får vaxproppar av det nämligen... Kan hända att ungjäveln väcker mig under natten också, hänt flera gånger att man vaknar vid 3-4 tiden av att ungjäveln skriker igen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kalium:

Själv har jag en ungjävel i lägenheten ovanför som stör min sömn och min vardag. Bor i miljonprojekt så väggar och tak är som kartong typ, allt hörs igenom. Ungen skriker och grinar nästan hela dagarna och kvällarna. Sedan blir det tyst ett tag vid typ 10-tiden och sedan drar det igång igen och håller på fram till typ klockan ett. Ungen gallskriker, låter som att hen torteras typ. Inte direkt kul att lyssna på när man ska försöka sova och extra jobbigt blir det för att jag kan inte använda öronproppar, får vaxproppar av det nämligen... Kan hända att ungjäveln väcker mig under natten också, hänt flera gånger att man vaknar vid 3-4 tiden av att ungjäveln skriker igen.

Har du pratat med hyresgästen om det? Om inte, hyresvärden? Visst hör det till ungar att skrika i väldigt låg ålder, men man måste väl kunna lösa det på något sätt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Har du pratat med hyresgästen om det? Om inte, hyresvärden? Visst hör det till ungar att skrika i väldigt låg ålder, men man måste väl kunna lösa det på något sätt.

Nepp, tror inte att det hjälper att gå och prata med dom. Lär väl knappast kunna göra mig förstådd då det är bara är invandrare och några enstaka studenter som bor här. Tror inte att hyresvärden kommer att göra något åt det heller, tyvärr.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kalium:

Nepp, tror inte att det hjälper att gå och prata med dom. Lär väl knappast kunna göra mig förstådd då det är bara är invandrare och några enstaka studenter som bor här. Tror inte att hyresvärden kommer att göra något åt det heller, tyvärr.

Det är alltid värt att testa, sen spelar det väl ingen roll vart de kommer i från, de går nog att försöka prata med för det.
Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Barn är fantastiska

Permalänk
Inaktiv

Låter som en liten unge med kolik...stackarn :/

Permalänk
Medlem

Är det ok att vara förvirrad när man skriver här?

http://i.imgur.com/cwDX14J.jpg

Fick detta precis genom brevinkastet på dörren, jag hänger inte ens på flashback. Jag tror jag reggade mig där i 1900-frös-ihjäl men har inte närvarat där.

Är förvirrad som tusan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

kan man få Råd om bästa Sömn medicinen ? även bästa Smärtstillande piller ? idag har jag 7,5mg Imovane för och sova men är inte så snabbverkande som man vill kunna somna in direkt typ o jag har problem när jag vaknar blir man hyperaktiv typ/klarvaken o svårt somna om. suck * dessutom lider jag av kronisk smärta i ryggen sedan operation 2012 + intar morfin dagligen under 3 års tid med 10mg morfin

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av 037180:

Är det ok att vara förvirrad när man skriver här?

http://i.imgur.com/cwDX14J.jpg

Fick detta precis genom brevinkastet på dörren, jag hänger inte ens på flashback. Jag tror jag reggade mig där i 1900-frös-ihjäl men har inte närvarat där.

Är förvirrad som tusan.

Häll käfft, bara.

Inte så att det är en vän som jävlas?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Sen en tid tillbaka, märkte jag samma problem.
Inget att göra. Det kan dock vara utbrändhet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-gubbe:

Sen en tid tillbaka, märkte jag samma problem.
Inget att göra. Det kan dock vara utbrändhet!

Tror inte jag är utbränd men går runt som i en dimma trots stort koffeinintag. Dags att be farbror doktorn om något starkare kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Häll käfft, bara.

Inte så att det är en vän som jävlas?

Jag känner bara en som skriver så dåligt och han bor inte ens i närheten av mig xP

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tror inte jag är utbränd men går runt som i en dimma trots stort koffeinintag. Dags att be farbror doktorn om något starkare kanske..

Hur ser din kost ut om jag får fråga?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av 037180:

Jag känner bara en som skriver så dåligt och han bor inte ens i närheten av mig xP

troligen nån som har ett liknande namn som du, sen har postit konstnären sett ditt namn och trott att det är du.
vekar finnas några stycken som har Lilja som efternamn och som skriver på flashback.

kopiera lappen & skriv ett svar använde den här bilden

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shamzin:

Var mer tänkt som en fortsättning då jag tidigare skrev här när jag blev uppsagd och livet såg mörkt ut som snart nybliven två-barnsfar och nybliven husägare. Så ville mer berätta att allt löste sig till slut:)

Super! Glad för din skull! Livet har en förmåga att återhämta sig själv efter en svacka känns det som, finns säkert de som tycker de surfar fram på en räkmacka hela tiden men de har helt säkert andra problem som de inte ens är medvetna om själva.. Svackorna i livet hjälper en att växa och få erfarenheter som trots att det känns nattsvart i stunden är användbara och nyttiga på alla möjliga sätt. Finns alltid ljus i slutet av tunneln.
edit: Hoppas jag inte låter religös då jag kallar mig själv för agnostiker...

Permalänk
Skrivet av retro123:

Super! Glad för din skull! Livet har en förmåga att återhämta sig själv efter en svacka känns det som, finns säkert de som tycker de surfar fram på en räkmacka hela tiden men de har helt säkert andra problem som de inte ens är medvetna om själva.. Svackorna i livet hjälper en att växa och få erfarenheter som trots att det känns nattsvart i stunden är användbara och nyttiga på alla möjliga sätt. Finns alltid ljus i slutet av tunneln.

Som agnostiker kan man alltid säga det löser sig sa han som sket i handfatet, blir mer andligt då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Att det finns ljus i slutet av tunneln beror på att det står någon jävel och lyser med ficklampa!!!

Här är allt bara bra...jävla dåligt också! Mår pyton, ingen motivation, har inte gjort något på huset som jag skulle. Vill just nu bara lägga mig ner o dö. Men då kommer det väl en räkning för nedskräpning(inte för att jag kommer att betala den, men ändå). ;/

Jag känner med alla er som det har gått bra för OCH alla er som det inte går så bra för, är inne i det senaste nu som skrivet...suck!
Och en sak till...hur fan kan dom bara sända sånt skit på TV'n som de gör nu, jag fattar inte!?

Ha det bra allihopa och ta tangentbordet om er!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd

@DatorMuppen: Ge bara inte upp mannen, du har riktigt bra humor och utstrålar livskraft genom den hur nattsvart det än ser ut ibland så finns det alltid en lösning. Låter säkert jävligt patetiskt kanske men det är vad jag lärt mig genom livet. Allt ordnar sig till slut!

Permalänk
Medlem

själv fick man sin provanställning den 2/9.
Är själv skeptiskt till sälj-yrket, men man ska inte kasta in handduken förens man testat.

Enda som är fan nervöst är att åka hem till folk.
Fördelen, det är dom själv som bokat möte som jag ska åka till, så man har inte det dära "pressa,jaga,tjata" på folk.

Utan en lista,nu ska man bara våga ta sig i kragen och säga till sig själv att man fixar detta.
Man har alltid lön även om man inte skulle sälja något, annars hade jag inte ens sökt det.

Så på måndag börjar man gå själv, nu i helgen har jag 3 besök med en kollega som visar.
Kan tillägga att man varit pappaledig 1år och arbetslös 4 mån på det
Så det känns riktigt bra att kunna bidra med något i min vardag.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Toivo83:

Enda som är fan nervöst är att åka hem till folk.
Fördelen, det är dom själv som bokat möte som jag ska åka till, så man har inte det dära "pressa,jaga,tjata" på folk.

Då har du ju redan halva inne. Jag körde ett jobb förra året i några månader som innebar en herrans massa cold calls för att boka möten. Det var förvisso företag, då jag jobbade för en distributör, och jag hade ett välkänt märke att sälja, men det var inte så lätt att få in en fot när alla förbeställer saker till kommande vår/sommar under hösten och får 55-60% marginal på produkterna, när man kommer i Januari-Februari och säljer något med 30% marginal. Läget kunde sammanfattas med uppförsbacke.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Då har du ju redan halva inne. Jag körde ett jobb förra året i några månader som innebar en herrans massa cold calls för att boka möten. Det var förvisso företag, då jag jobbade för en distributör, och jag hade ett välkänt märke att sälja, men det var inte så lätt att få in en fot när alla förbeställer saker till kommande vår/sommar under hösten och får 55-60% marginal på produkterna, när man kommer i Januari-Februari och säljer något med 30% marginal. Läget kunde sammanfattas med uppförsbacke.

jo sant sant, men skam den som ger sig
Dock är sjukt nervöst att sänka garden och gå in i andras mark, man vill ju alltid göra ett bra jobb, ge bra intryck och göra bort sig så lite som möjligt.
är som person lite små blyg av mig, så man får helt enkelt bita i äpplet och hoppa ner i grytan.
det är ju lättare att kränga saker över tele osv närman inte ser personen i sig.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Hur ser din kost ut om jag får fråga?

Just nu inte den bästa kosten kanske, varierar i perioder.
Intresset/aptit för mat är lågt för tillfället så blir inte så varierat.
Ska börja äta bättre snart tänkte jag, vet att det påverkar.
Aja blir nog bra..
"It's all good all the time. So say the words of the Most High passed down to
the prophet Bob Marley."

Permalänk
Medlem

@Myllerman:

I see.
Ät mera grönsaker, bär, frön och nötter. Finna mycket nyttigheter i sånt som man annars brukar ha svårt och få i sig. Kan inte mera specifik. Vet bara att sånt är bra för allt. Samt 30 min motion per dag.

Visa signatur

Jag har en data