Disorienterad efter flera timmar av guides & vill sitta i fosterställning
Hallå där... För inte för länge sedan gjorde jag min första tråd på denna sida gällande min Alienware dator och efter att jag spendera pengar på att få den fixad så gav jag helt enkelt upp...
Genom bara mitt val av dator köp "Alienware" kan ni redan lista ut att jag inte är helt kvick eller intelligent gällande datorer eller vad en dator ens består av!!
Jag har tänkt mig att bygga ihop en egen stationär dator då kah blivit rekommenderad det ett X antal gånger men efter flera sökningar på hur man gör blir Jah mer eller mindre förvirrad & slutar upp med att jag vill brista i gråt då jag nästan ej förstår mig på bl.a vad en mother board chipset är eller vad som är en bra motheroard och vad som inte är... Jah bestämde mig att ge upp tills jag kom till den delen där det står att jag bör välja "något" med 1.5 volt eller runt omkring det... Då förstod jag snabbt att jag ej fattar ett skit...
Skulle någon vara villig att ge mig någon guide eller åtminstone rekommendationer på vad man ska köpa? Dvs ge mig någon slags lista eller skit...Jag letar efter en BEAST dator men har ingen aning om 2000 dollar räcker för det eller om jag bör lägga mer pengar i budgeten..
Jag köpte min Alienware för 3500 dollar & kände att det var mer eller mindre en rip off :"/
Jag ber om ursäkt för min inkompetenta röv & tackar i förväg för alla svar & råd <3