Googles nya Chromecast stöder 802.11ac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

http://shield.nvidia.com/android-tv/shield-androidtv-vs-apple...

Nvidia Shield känns fortfarande överlägset bäst...

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket vis? Jag har nog fler apps jag väntat på skall komma till TVn på iOS än Android, frågan är ju vilken plattform man tror kommer dra mest utvecklare.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

På vilket vis? Jag har nog fler apps jag väntat på skall komma till TVn på iOS än Android, frågan är ju vilken plattform man tror kommer dra mest utvecklare.

Du kan ju testa att klicka på länken där man jämför den med nya Apple TV. Appar osv...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Du kan ju testa att klicka på länken där man jämför den med nya Apple TV. Appar osv...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej man jämför den inte med nya Apple TVn vad gäller appar. Man har valt ut ett fåtal appar som finns på Shielden där några få var intressanta. Gissningsvis har man valt ut de apparna som är positivt för Shield med tanke på varifrån informationen kommer.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Nej man jämför den inte med nya Apple TVn vad gäller appar. Man har valt ut ett fåtal appar som finns på Shielden där några få var intressanta. Gissningsvis har man valt ut de apparna som är positivt för Shield med tanke på varifrån informationen kommer.

Vad är det för appar du måste ha som inte finns på den?

Själv känner jag inte att någon "medialåda" kan ersätta en HTPC, så kör en NUC. Då slipper man oroa sig, allt man vill fixa, fungerar.

Permalänk
Medlem

@Barilla08: Frågan är hur många ggr dyrare shield blir jämfört med alla andra, skulle inte förvåna mig om den kommer att kosta ett par tusen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Vad är det för appar du måste ha som inte finns på den?

Själv känner jag inte att någon "medialåda" kan ersätta en HTPC, så kör en NUC. Då slipper man oroa sig, allt man vill fixa, fungerar.

En najs videouppspelare som stödjer DTS och Dolby Digital med integration mot någon databas där den kan hämta plot/cast/poster information och ordna mediabiblioteket automatiskt. Vill även ha integration mot opensubtitles så att subs skaffas med ett klick. Detta är ju ett måste.

Viaplay, HBO Nordic, SVT Play och annat vill jag ju gärna ha också.

Helt ärligt ser jag inte vad för nödvändigt som Shielden tillför som t.ex. Apple TV inte skulle ha.

Permalänk
Medlem

Runt 3000kr verkar den landa på. 280 dollar. Sjukt ovärt än om prestandan på.pappret är grym.

Skrivet av Aktsu:

En najs videouppspelare som stödjer DTS och Dolby Digital med integration mot någon databas där den kan hämta plot/cast/poster information och ordna mediabiblioteket automatiskt. Vill även ha integration mot opensubtitles så att subs skaffas med ett klick. Detta är ju ett måste.

Viaplay, HBO Nordic, SVT Play och annat vill jag ju gärna ha också.

Helt ärligt ser jag inte vad för nödvändigt som Shielden tillför som t.ex. Apple TV inte skulle ha.

Permalänk
Avstängd

Testade Google Play Filmer men ger bara sunkigt Stereo. Netflix och HBO ger dock flerkanalsljud så är nöjd med min Chromecast V2. Men behåller min Apple TV 2 (endast 720p) för att kunna hyra filmer med härligt surrond.