GTX 980 Ti, GTX 970 SLI eller något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Här har du bilderna.

Underligt nog var det segt att ta kort med MSI AB men när jag drog ner Grass till High så fick jag ca 80fps istället för 75 som det står nu (då med Grass på Ultra). Post processing är på Low, sen SSAO och Vignetting är påslaget. Resten är på Ultra.

http://i.imgur.com/wmfNbYl.jpg

http://i.imgur.com/IORgvrA.jpg

Jaha jag har postprocessing på högst men med vinjettering på off. Har även hbao+ på, vet inte riktigt skillnaden. Men vad gör det för skillnad om man har postprocessing på low respektive high? Tyckte din grafik såg bättre ut på nåt sätt. Jag är väldigt mycket för grafik så vill dra på så mycket det bara går, men antar att datorn inte klarar att leverera 60+ fps konstant, ändå är datorn kraftfull och spelas i 1080p

Men skall uppdatera drivisar hit och dit imorgon efter jobbet och jämföra med dina settings i spelet så får jag se det ÄR spelbart även i 40fps, är inte jättekräsen, tyckte bara det lät och är lite konstigt med såpass kraftfull dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Själv valde jag 980ti över 970 sli... Rekommenderar att kolla länken till Jayztwocents nedan
http://youtu.be/u4RyNNlKbJw

Visa signatur

youtube.com/ultracowgaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Jaha jag har postprocessing på högst men med vinjettering på off. Har även hbao+ på, vet inte riktigt skillnaden. Men vad gör det för skillnad om man har postprocessing på low respektive high? Tyckte din grafik såg bättre ut på nåt sätt. Jag är väldigt mycket för grafik så vill dra på så mycket det bara går, men antar att datorn inte klarar att leverera 60+ fps konstant, ändå är datorn kraftfull och spelas i 1080p

Men skall uppdatera drivisar hit och dit imorgon efter jobbet och jämföra med dina settings i spelet så får jag se det ÄR spelbart även i 40fps, är inte jättekräsen, tyckte bara det lät och är lite konstigt med såpass kraftfull dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Testa att tweaka lite. Egentligen borde jag köra med HBAO+ för skuggor runt hörn och vinklar ser lite snyggare ut då. Postprocessing har jag inte riktigt märkt vad den gör än. Testa dig fram Sen måste jag tillägga att jag överklockat både CPU och GPU vilket borde göra lite skillnad. Men absolut skall du lösa 60fps konstant i 1080p, notera att jag kör i 1440p.

Jo det är konstigt och nej, jag tycker inte du skall nöjda dig med 40fps Allt under 60 är inte skoj.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EMM386:

Jaha jag har postprocessing på högst men med vinjettering på off. Har även hbao+ på, vet inte riktigt skillnaden. Men vad gör det för skillnad om man har postprocessing på low respektive high? Tyckte din grafik såg bättre ut på nåt sätt. Jag är väldigt mycket för grafik så vill dra på så mycket det bara går, men antar att datorn inte klarar att leverera 60+ fps konstant, ändå är datorn kraftfull och spelas i 1080p

Men skall uppdatera drivisar hit och dit imorgon efter jobbet och jämföra med dina settings i spelet så får jag se det ÄR spelbart även i 40fps, är inte jättekräsen, tyckte bara det lät och är lite konstigt med såpass kraftfull dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har väl på hyperthreading?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av EMM386:

Jaha jag har postprocessing på högst men med vinjettering på off. Har även hbao+ på, vet inte riktigt skillnaden. Men vad gör det för skillnad om man har postprocessing på low respektive high? Tyckte din grafik såg bättre ut på nåt sätt. Jag är väldigt mycket för grafik så vill dra på så mycket det bara går, men antar att datorn inte klarar att leverera 60+ fps konstant, ändå är datorn kraftfull och spelas i 1080p

Men skall uppdatera drivisar hit och dit imorgon efter jobbet och jämföra med dina settings i spelet så får jag se det ÄR spelbart även i 40fps, är inte jättekräsen, tyckte bara det lät och är lite konstigt med såpass kraftfull dator.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hu...

Denna är rätt bra faktiskt och ger dig bra information runt vilka inställningar som tar mest prestanda etc.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ultracow:

Själv valde jag 980ti över 970 sli... Rekommenderar att kolla länken till Jayztwocents nedan
http://youtu.be/u4RyNNlKbJw

Blev detsamma för mig. Säljer mitt 970 och köpte ett 980 Ti Hybrid.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Testa att tweaka lite. Egentligen borde jag köra med HBAO+ för skuggor runt hörn och vinklar ser lite snyggare ut då. Postprocessing har jag inte riktigt märkt vad den gör än. Testa dig fram Sen måste jag tillägga att jag överklockat både CPU och GPU vilket borde göra lite skillnad. Men absolut skall du lösa 60fps konstant i 1080p, notera att jag kör i 1440p.

Jo det är konstigt och nej, jag tycker inte du skall nöjda dig med 40fps Allt under 60 är inte skoj.

Jag sänkte Foliage Visibility till High och ligger nu allt som oftast på 75+fps, kan droppa till 55fps vid enstaka tillfällen, och det där hacket jag förklarade verkar nu har försvunnit med

Skrivet av anon179202:

Du har väl på hyperthreading?

Var finns det i settings?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om en SLI-konfig är intressant! Men kan berätta lite om ett bygge jag gjorde idag.
Uppgraderade min grafik ifrån ett GTX 690 dubbel-gpu-kort till 3 x 980Ti

Jag började dock med två kort för att se vilken prestanda det blev. Och prestandan är ENORM..

Om jag spelar t.e.x Battlefield 4 maxat (Ultra, Högsta upplösningen, scalingen och AA) så ligger jag på 110-150 FPS konstant på en 64 manna bana.. Sätter jag på Vsync så sjunker det rejält. Men inget man använder på den nivån ändå!

Om vi jämför med mitt GTX 690 som flaskade rejält p.g.a 2GB VRAM (Två gpuer som delar på 4gb) så kom jag aldrig över 70 fps om jag kört med ultra inställningar.... Körde jag dessutom hög upplösning, AntiA och 4k skalning så pratar vi om hälften av det....

Skillnaden är ENORM minst sagt.

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Jag sänkte Foliage Visibility till High och ligger nu allt som oftast på 75+fps, kan droppa till 55fps vid enstaka tillfällen, och det där hacket jag förklarade verkar nu har försvunnit med

Var finns det i settings?

Processorinställning i UEFI BIOS

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Processorinställning i UEFI BIOS

Ok tror jag kommer ihåg att aktiverade hyperthreading nu, Men jag har dock inte UEFI då det ej gick att installera ( första gången gjorde det, men fick då problem ).

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Ok tror jag kommer ihåg att aktiverade hyperthreading nu, Men jag har dock inte UEFI då det ej gick att installera ( första gången gjorde det, men fick då problem ).

Va? Alltså UEFI är interfacet i din BIOS.. Har du ett Z170 modekort så har du ett UEFI..

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Va? Alltså UEFI är interfacet i din BIOS.. Har du ett Z170 modekort så har du ett UEFI..

Jaha, ja det är ju klart. Tänkte på att jag bootar inte i UEFI.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Jag sänkte Foliage Visibility till High och ligger nu allt som oftast på 75+fps, kan droppa till 55fps vid enstaka tillfällen, och det där hacket jag förklarade verkar nu har försvunnit med

Härligt att du fick löst det Det är en riktigt skön känsla när det bara fixar sig, håller du inte med?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Härligt att du fick löst det Det är en riktigt skön känsla när det bara fixar sig, håller du inte med?

Håller med till fullo

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ