Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

det blir tyvärr 119£ med frakt och då är vi uppe i 1500kr så lite rabatt blir det men jag skulle inte kalla det dagens deal

Attans, har beställt grejer från Kina på sista tiden och då har det varit fraktfritt så tänkte inteinte så långt utan såg bara priset för sig

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Philips Fidelio X2 hos Komplett endast idag för 1899:-.

Närmäst på prisjakt är 2890:-

Någon som vet hur dessa är att spela med? Främst för CS:GO-lir.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Har ingen erfarenhet av dessa lurar för spel, eller CSGO heller, men min uppfattning är att ett par öppna hörlurar är svårt att slå rent ljudmässigt om du jämför med ett gamingheadset, dock blir det väl lite extra meck med att få dit en mic.

Spelar inte så värst mycket, men spelar lite BF3 med ett par Q701, och jag tycker det går att urskilja ganska väl ur vilken ungefärlig riktning ljud kommer ifrån trots att mitt "in-game lokalsinne" kanske inte är det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Skrivet av kronwalled:

Har ingen erfarenhet av dessa lurar för spel, eller CSGO heller, men min uppfattning är att ett par öppna hörlurar är svårt att slå rent ljudmässigt om du jämför med ett gamingheadset, dock blir det väl lite extra meck med att få dit en mic.

Spelar inte så värst mycket, men spelar lite BF3 med ett par Q701, och jag tycker det går att urskilja ganska väl ur vilken ungefärlig riktning ljud kommer ifrån trots att mitt "in-game lokalsinne" kanske inte är det bästa.

Har föregångaren (X1) och använder lurarna till bland annat CS, oändligt mycket bättre än många Gamezor Super Duper Awesome headset där ute. X2 lär inte vara sämre...
Lösning på mic-problemet heter V-MODA BoomPro

Fanns tidigare att köpa till bra pris på Amazon, nu vet jag inte.
En annan lösning är väl ModMic fast då blir det 2 kablar som hänger ner från lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Har föregångaren (X1) och använder lurarna till bland annat CS, oändligt mycket bättre än många Gamezor Super Duper Awesome headset där ute. X2 lär inte vara sämre...
Lösning på mic-problemet heter V-MODA BoomPro
http://cdn.head-fi.org/c/c3/500x1000px-LL-c3872771_unnamed2028129.jpeg
Fanns tidigare att köpa till bra pris på Amazon, nu vet jag inte.
En annan lösning är väl ModMic fast då blir det 2 kablar som hänger ner från lurarna.

Själv kör jag ModMic, fungerar ypperligt det med. Riktigt bra mic vill jag lova. Man får med kabelklämmor att fästa micsladden längs hörlurssladden med, så att det är två kablar gör i stort sett ingenting.

Läskigt sköna lurar måste jag också säga, lätt de mest komfortabla jag testat i alla fall, kan sitta med dem hur länge som helst utan att bli det minsta varm eller att överhuvudtaget få ont.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon227119:

FYI.
ni som inte fåt er neo gear 2 skickad än lär inte Heller få det.
Även jag trots telia lovade.
Fick nu svar att produkten utgått hos deras leverantör

Synd, jag fick mejl idag från dom idag.
"Beställning avbruten

Hej!

Vi har mottagit en beställning från dig med ärendenummer #######

Din beställning är nu borttagen. Eventuell förskottsbetalning återbetalas inom 7 arbetsdagar...."

Känns lite ruttet nu när man väntat ett litet tag med

Permalänk

Kingston HyperX Fury 120GB SSD

499:- + frakt, fraktfritt över 500kr via Sweclockers

https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=SHFS37A%2F120G

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaviking:

Attans att jag inte hade möjlighet till denna när jag köpte en Samsung EVO 850 till en billig HTPC, där är verkligen varje krona värd att spara. Sen kommer det största i-landsproblemet: Att komma upp 1sek för att få fri frakt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Adam West:

Attans att jag inte hade möjlighet till denna när jag köpte en Samsung EVO 850 till en billig HTPC, där är verkligen varje krona värd att spara. Sen kommer det största i-landsproblemet: Att komma upp 1sek för att få fri frakt

https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=1

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

#Daemon Genialiskt Då var det inte lika svårt som jag trodde med andra ord!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@Daemon:

Haha faan va smart! Jaja behövde ny aux kabel iallafall

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag är på jakt efter en bra och rejäl powerbank.
Vet att det funnits några från Cyberfoto (?) i Fynd-tråden genom tiderna, men även Komplett har haft någon och sådär...

Vet även att många köpt sig en eller två, så jag skulle vilja ha lite tips på vad ni kan rekommendera och vad/varför ni köpt den ni har ?

Kvalitet och känt märke/ÅF prioriteras framför pris.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Vet att det funnits några från Cyberfoto (?) i Fynd-tråden genom tiderna, men även Komplett har haft någon och sådär...

Vet även att många köpt sig en eller två, så jag skulle vilja ha lite tips på vad ni kan rekommendera och vad/varför ni köpt den ni har ?

http://www.inet.se/produkt/8906476/deltaco-powerbank-15600mah...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaviking:

Tack för tipset! Är den något att ha? Har för mig att det var en massa strul med andra modeller men det kanske inte gäller HyperX-serien?

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Själv köpte jag denna för några veckor sen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2855761, laddar upp min mobil snabbt och den klarar 5 laddningar på en laddning som den utlovar. Den klarar av 2 enheter samtidigt, den är billig, inte billigast men inte direkt mycket pengar i min mening. Är helnöjd och vet i ärlighetens namn inte vad som skulle kunna vara bättre.

Visa signatur

Permalänk

@ågren: Nu har jag ingen större koll, men den har bra omdömen på tex. Newegg http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168201044...

Däremot är det som du säger problem med några av deras andra modeller http://extreme.idg.se/2.1030/1.549543/varning-har-ar-ssd-n-du...

Den här som du INTE ska köpa: https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=SV300S37A%2F120G

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Tucker du ska ta en titt på powerbanksen från Oneplus! Som deras telefoner är deras batteripacks riktigt prisvärda. 9000mah - 2x 2.1amp för 159kr exkl frakt.

Dom finns att köpa från Oneplus hemsida, mobilen vill inte samarbeta så kan tyvärr inte länka, men du kam nog hitta dom själv.

Jag och en vän köpte 8st i somras, alla fungerar bra, inga som helst problem

Kan tilläga att jag äger ett sånt Deltaco battetipack som länkades här tidigare. Skulle inte rekommendera det, det ser bra ut på pappret men är bristfällig kvalité och jag får inte ut några 15000mah det är säkert. Köp det du tycker verkar vettigast, ingen stor utgift. Men störande om den inte håller när det behövs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av VeryMadMeatball:

Tucker du ska ta en titt på powerbanksen från Oneplus! Som deras telefoner är deras batteripacks riktigt prisvärda. 9000mah - 2x 2.1amp för 159kr exkl frakt.

Dom finns att köpa från Oneplus hemsida, mobilen vill inte samarbeta så kan tyvärr inte länka, men du kam nog hitta dom själv.

Jag och en vän köpte 8st i somras, alla fungerar bra, inga som helst problem

Kan tilläga att jag äger ett sånt Deltaco battetipack som länkades här tidigare. Skulle inte rekommendera det, det ser bra ut på pappret men är bristfällig kvalité och jag får inte ut några 15000mah det är säkert. Köp det du tycker verkar vettigast, ingen stor utgift. Men störande om den inte håller när det behövs.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ju riktigt lovande ut!
Måste väl vara den här du menar;

https://oneplus.net/se/oneplus-power-bank

Men jag har inget konto på OnePlus - så innan jag skapar ett för att ev. köpa - vad går frakten på, någon som vet ?
Helt klart mest intressant hittills.

Även GP's Powerbank som nämndes ovan har jag kikat på, blir frakten hutlös dyr för OnePlus så blir det nog en GP...

En helt annan fråga, total off-topic...
Men du satt du köpte 8st.. ? Varför ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Men jag har inget konto på OnePlus - så innan jag skapar ett för att ev. köpa - vad går frakten på, någon som vet ?

Även GP's Powerbank som nämndes ovan har jag kikat på, blir frakten hutlös dyr för OnePlus så blir det nog en GP...

En helt annan fråga, total off-topic...
Men du satt du köpte 8st.. ? Varför ?

Annars finns ju Xiaomis Mi power banks som är väldigt prisvärda och Xiaomi är ett välkänt märke, har för mig att LGs batterier används i deras power banks. Brukar själv handla på Geekbuying.com och har alltid fått genuina grejer (fri frakt dessutom!): http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=xiaomi+power+bank

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av execc:

Annars finns ju Xiaomis Mi power banks som är väldigt prisvärda och Xiaomi är ett välkänt märke, har för mig att LGs batterier används i deras power banks. Brukar själv handla på Geekbuying.com och har alltid fått genuina grejer (fri frakt dessutom!): http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=xiaomi+power+bank

Skall helt klart kolla på dessa!
Gillade formfaktorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den här tråden ska användas för att diskutera fynd som postas i fyndtråden, mkay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Frakten gick på 86 kr för en Oneplus Powerbank +Tempered Glass Screenprotector Har en själv. Rätt prisvärd powerbank

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Intenso 3.5" Memory Center 4TB USB 3.0 för 999:-
Enligt recensioner på prisjakt sitter det en WD Green i den (kostar 1600-1700:- löst)
Finns på Cdon för er som inte backar.

http://cdon.se/hemelektronik/intenso-3-5-memory-center-4tb-us...

redan länkad lite längre upp

Skrivet av anon186252:

4tb för 999 (extern) Prisjakt
Edit: Går såklart att kombinera med rabattkoder, hade själv en 100kr rabatt jag nyttjade vid inköpet. (orsaken att jag ens kikade, så CDON vet nog vad jag vill ha )

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Frakten gick på 86 kr för en Oneplus Powerbank +Tempered Glass Screenprotector Har en själv. Rätt prisvärd powerbank

Verkar dock svårt att betala. Körde på Paypal som vanligt och fick kvitto från Paypal och kan se att pengarna är reserverade på mitt konto. Dock säger Oneplus att betalningen inte gått igenom och det transaktions-ID som finns på kvittot från Paypal verkar inte finnas under min Paypal-aktivitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Verkar dock svårt att betala. Körde på Paypal som vanligt och fick kvitto från Paypal och kan se att pengarna är reserverade på mitt konto. Dock säger Oneplus att betalningen inte gått igenom och det transaktions-ID som finns på kvittot från Paypal verkar inte finnas under min Paypal-aktivitet.

Det tar en stund Kommer stå "Pending payment" under "My orders" så sitt still i båten

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Kampanj fram till midnatt på Asus RT-AC66U, 990kr på Webhallen.

Kostar på prisjakt 1189kr uppåt

Är denna prisvärd för en router som ska användas i en etta på 30 kvadratmeter? Finns det bättre alternativ i samma/lägre prisklasser?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Intenso 3.5" Memory Center 4TB USB 3.0 för 999:-
Enligt recensioner på prisjakt sitter det en WD Green i den (kostar 1600-1700:- löst)
Finns på Cdon för er som inte backar.

http://cdon.se/hemelektronik/intenso-3-5-memory-center-4tb-us...

Jag vill påpeka att denna endast är något dyrare på butiker utomlands, och då tycker jag trots frakten att det är mera "rätt" att köpa. Tacka Copyswede för det hela...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det tar en stund Kommer stå "Pending payment" under "My orders" så sitt still i båten

Gjorde det en stund, men nu står det "Canceled Pending" och fortfarande ingen transaktion på mitt Paypal. Likväl hävdar min bank att pengarna fortfarande är reserverade för den här transaktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är denna prisvärd för en router som ska användas i en etta på 30 kvadratmeter? Finns det bättre alternativ i samma/lägre prisklasser?

81 recensioner som säger att den är toppklass är väl inget att säga emot.
jag har en tidigare version av asus routern så kan säga att deras interface är underbart och lätthanterligt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Har en N66U, dvs icke AC-modellen i skrivande stund och den fungerar klockrent i en 2:a på knappa 50m2. Fungerar även ute på gatan, i tvättstugan etc. Bor på 2:a våningen och tvättstugan är i källaren.

Tror inte du får en bättre router för mindre pengar, så köp säger jag