Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions

Kunde man inte lagt detta i en egen tråd, så att denna tråden slapp fyllas upp av ett enda fynd?
Det blir svårt att diskutera annat annars.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Kunde man inte lagt detta i en egen tråd, så att denna tråden slapp fyllas upp av ett enda fynd?

Medhåll. Flera sidor om leveransinfo av en Samsunglur är inte särskilt intressant.

Permalänk
Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Men ibland får man ta hänsyn till andras intresse och inte bara sitt eget.
Detta är en diskussionstråd för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thureson:

Är väl bäst att köpa på Tele2 och få en LG G Watch R på köpet. Dessutom kan man lägga på inbyteskampanjen och får då betala 3000 kr för både klockan och telefonen om man har eller tecknar ett abonnemang (utan bindingstid).

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/lg/lg-g-flex-2-16gb

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar ingenstans där man får med smartklockan?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Hittar ingenstans där man får med smartklockan?

Du får vara snabbare med att beställa nästa gång
(erbjudandet fanns tidigare)

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk

Börjar vara riktigt trött nu på alla kids som konstant måste berätta om deras telefon skickats eller inte från tele2, samt om de har kollinummer eller inte. Sitt ner i båten och lugna er, telefonen kommer tids nog oavsett hur mycket ni än härjar här i tråden om det.

Till ämnet så tackar jag för @Daemon för detta tips, passade perfekt: #15700407

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av leafbranch:

Vilket var precis varför jag tyckte det kunde flyttas till en egen tråd, så alla hörs.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jo det förstås, men att flera personer skriver att man bara har beställt, den är skickad/ej skickad, jag har fått, när skickar dom osv ger inte mycket diskussion om just erbjudandet annars kan man göra en egen tråd om Tele2's erbjudande så alla får en möjlighet att diskutera.

EDIT: Oj såg nu att fler skrivit om det, så kan lämna denna diskussion också.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Apropå telefonen man skickar in till tele2, nån som vet vilka tillbehör som behöver skickas med? Står ju inget på lappen man fick i kartongen. Räcker det med själva telefonen eller ska man skicka med laddare mm?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Apropå telefonen man skickar in till tele2, nån som vet vilka tillbehör som behöver skickas med? Står ju inget på lappen man fick i kartongen. Räcker det med själva telefonen eller ska man skicka med laddare mm?

Bara mobilen, inget annat.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av copycatz0r:

@dahljevel: 200kr kallar du för ett fynd? Dessutom på en demovara? Vet att denna tråd inte är ämnad åt diskussion men blir så arg när idioter som dig postar massa skit i tråden. Admin, ta bort mitt inlägg, fine. Men ta även bort hans "fynd"-inlägg och rensa lite i tråden. Folk postar skit som har 5% rabatt och kallar det för fynd. Om ni inte har tid att rensa här så fixa någon som kan. Jag kollar dagligen, skulle gärna rensa åt er.

Väldigt tröttsamt med dessa inlägg som bryter mot reglerna bara för att klaga på att någon annan bryter mot reglerna... Hur svårt kan det vara att använda diskussionstråden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För att majoriteten inte kolla diskussionstråden. Men jag måste hålla med. Fyndtråden har tappat ganska mycket i kvalitet på senaste tide.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Inaktiv

FYI.
ni som inte fåt er neo gear 2 skickad än lär inte Heller få det.
Även jag trots telia lovade.
Fick nu svar att produkten utgått hos deras leverantör

Permalänk
Entusiast

Är de någon som har erfarenhet av Intel Compute Stick? Vad jag har sett och läst så ska den flaskas rejält av det kassa nätverkskortet. För 499kr kan man självklart se mellan fingrarna på några fel, men inte allt för många.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Är de någon som har erfarenhet av Intel Compute Stick? Vad jag har sett och läst så ska den flaskas rejält av det kassa nätverkskortet. För 499kr kan man självklart se mellan fingrarna på några fel, men inte allt för många.

Tänk på att det är linux-varianten som går för 500 nu. Dvs. 1GB RAM och endast 8GB flashdrive. För övrigt är det väl en bra produkt om du är ute efter något att sätta direkt i skärmen, för orginalpris gillar jag min PIPO X8 bättre.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Har Windows-version med 32GB lagring och 2GB minne och den fungerar OK till det jag använder den till. Dock får man tänka att den för 499:- är en mindre modell med 8GB lagring och 1GB minne. 499 känns rimligare än dess vanliga pris på 990, men jag hade nog hellre väntat på den nya versionen

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1386288-intel-uppgrader...

eller lagt till och köpt en Intel NUC.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rbt:

Tänk på att det är linux-varianten som går för 500 nu. Dvs. 1GB RAM och endast 8GB flashdrive. För övrigt är det väl en bra produkt om du är ute efter något att sätta direkt i skärmen, för orginalpris gillar jag min PIPO X8 bättre.

Skrivet av Aene:

Har Windows-version med 32GB lagring och 2GB minne och den fungerar OK till det jag använder den till. Dock får man tänka att den för 499:- är en mindre modell med 8GB lagring och 1GB minne. 499 känns rimligare än dess vanliga pris på 990, men jag hade nog hellre väntat på den nya versionen

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1386288-intel-uppgrader...

eller lagt till och köpt en Intel NUC.

Tack för svaren, att det var mindre RAM och lagring var jag medveten om. Får se hur det blir då, synd att det var så väldigt lite internminne.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken hårddisk som är i den externa Intenso hårddisken?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Verkar vara en WD Green:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1427016

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

4tb för 999 (extern) Prisjakt

+ valfri produkt för 9kr - 100kr (studentrabatt) = 908 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Skrivet av micro87:

Beställde en själv, kan återkomma med resultat nästa vecka om jag kommer ihåg.

Skrivet av AdAm25:

+ valfri produkt för 9kr - 100kr (studentrabatt) = 908 kr

Tack för tipset!

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Skrivet av micro87:

yes, det är en WD green, med 5400rpm.

Men jag måste säga, det är en jätte bra deal. Köpte en wd red på 3tb för någon månad sen och fick betala runt 1200 kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Vet inget om den disken specifikt, men för andra externa diskar är det tydligen inte helt ovanligt att de är olika typer av diskar i olika ex av samma modell, företagen kör med de diskar de kan få billigast för tillfället.

Permalänk
Medlem

Det står något om att WD Green diskarna inte är bra att ha till en NAS, då man måste ändra på wdidle. Någon som kan något om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Jag köpte 2 st från netonnet för några månader sedan, då rörde det sig om wd green.

Permalänk
Medlem

Sett någonstans om detta också.

Själv inte provat men finns en del som påstår att green diskarna saknar raidstöd.

Därför Red till NAS.

Verkar även bara vara hälften så stor skrivcache på denna mot vad som annars är vanligt.

32MB enl. beskrivningen hos CDON, mot 64MB som de senast tillverkade oftast kör med.

Allmän info till intresserade.
Läs gärna igenom CDON.com: Hemelektronik före ni beställer!

Skrivet av Borked:

Det står något om att WD Green diskarna inte är bra att ha till en NAS, då man måste ändra på wdidle. Någon som kan något om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kompakt USB-minne Kingston 64GB DataTraveler USB 3.0
~164 SEK eller två för ~317 SEK.
http://www.mymemory.co.uk/USB-Flash-Drives/Kingston/Kingston-...

Närmast på prisjakt 229 :-

Någon som köpt fler än en och fått flera brev? Passade på och köpa två, men jag verkar av någon anledning få dessa i två försändelser.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aene:

Någon som köpt fler än en och fått flera brev? Passade på och köpa två, men jag verkar av någon anledning få dessa i två försändelser.

Jag har inte beställt just dessa men har tidigare fått i flera försändelser ibland.
Förmodar att det kan ha med tullning och sådant att göra.

Alltid varit nöjd med mina försändelser från dem iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Dagens deal?

Fractal design Newton R3 800W från Overclockers UK för £89.99 när billigaste i Sverige enligt prisjakt går på 1749kr

Overclockers uk

det blir tyvärr 119£ med frakt och då är vi uppe i 1500kr så lite rabatt blir det men jag skulle inte kalla det dagens deal