Permalänk
Medlem

Fps- Drop! :((

Hej!

Jag ÄLSKAR Dota 2, och brukar lira väldigt mycket.
Men nu till problemet, efter senaste updaten så är det tammefan nästan omöjligt att spela p.ga dessa "fps drop".
När jag börjar spela så ligger det stadigt på 120fps, men efter en stund sjunker till 20-30, och så strax upp till 100+ tillbaks? :S
Har testat att sätta all grafik på sämsta möjliga, men det hjälper ej.

Vet ej om min dator är för dålig eller var felet ligger.

- Windows 7 32 bit
- Asrock 970 Pro3 R2.0
- 8gb ram
- Nvidia geforce 750ti 2gb
- Ts 550w
- AMD FX 8320 3.5GHz 8core
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

https://i.gyazo.com/bb4aeef5ef2d83b7116c6977dd7e15b8.png Kolla om du har powerplanen på high performance. Löste korta FPS drops för mig. Var typ hårddiskar som inte användes somnade, men påverkade ändå.

Permalänk

Jag vill bara säga det att eftersom du har 32Bit Win 7 så kan du inte använda mer än 4 GB av Ram minnet, jag rekommenderar dig till att installera om datorn med ett 64 Bit OS!
Men FPS dropsen kan det ju vara så att det är någon patch som gjort som du sa, det är samma sak med CS på Windows 10, dock inte på linux..
Din dator ska ju inte vara för dålig i alla fall!

Permalänk
Medlem

Okej tack för svar! Ska testa att sätta in 64 bit och se ifall det blir bättre!
Har också hört att fps drop kan bero på att grafikkortet blir överhettat? Ska kolla tempen
på det också!

Permalänk

Håller med om att byta till 64 bitars
Men tycker det låter som att hårddisken drar ner, Hänt mig innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbou1:

Okej tack för svar! Ska testa att sätta in 64 bit och se ifall det blir bättre!
Har också hört att fps drop kan bero på att grafikkortet blir överhettat? Ska kolla tempen
på det också!

Kan ha att göra med att du får slut på grafikminne också, kan vara memory leak i senaste updaten.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Jag vill bara säga det att eftersom du har 32Bit Win 7 så kan du inte använda mer än 4 GB av Ram minnet, jag rekommenderar dig till att installera om datorn med ett 64 Bit OS!
Men FPS dropsen kan det ju vara så att det är någon patch som gjort som du sa, det är samma sak med CS på Windows 10, dock inte på linux..
Din dator ska ju inte vara för dålig i alla fall!

Off topic men det är inte w10 som är boven i senaste patchen på CS GO. Samma problem finns på alla windows OS. Har doch inga problem sen jag installerade ett cleant w10. Hade det innan på w7 pro...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Off topic men det är inte w10 som är boven i senaste patchen på CS GO. Samma problem finns på alla windows OS. Har doch inga problem sen jag installerade ett cleant w10. Hade det innan på w7 pro...

Kan vara att jag gjorde en Clean install med Linux med..
Jag uppdaterade från 7 till 10 (i samband med patchen) och då fick jag problemet, trodde det var 10 specifikt..

Permalänk
Medlem

Testa runt med andra drivrutiner för GPU'n.