Jag tycker det är rätt snyggt faktiskt. Just den bakgrundsbilden (som också är den bild som visas vid inloggning) känns helt fel för resten av temat dock, men i övrigt gillar jag utseendet. Jag skulle snarare säga stilrent och luftigt än tråkigt. Vistas tema kändes väldigt fräscht och snyggt när det kom och XP blev plötsligt väldigt fult, men när sjuan sen kom så kändes Vista väldigt passé. OSX kändes också väldigt fräsch när det kom men det var länge sedan nu och jag tycker inte riktigt det har hängt med i utvecklingen designmässigt.
Sen är tians tema verkligen inte perfekt eller så. Många av ikonerna tycker inte jag följer resten av temat som exempelvis mapp-ikonen. Varför la de till den blåa "pärmhållaren", vad var problemet med en gul mapp liksom, hade inte det varit mer i linje med resten? Men totalt sett så anser jag att tians tema är bäst hittills. Har man fler program med samma tema, som nyare Office, Visual Studio eller så så känns det ganska enhetligt. Sen kan man förstås få till mycket snyggare teman i andra OS än OSX och Windows men det innebär förstås en massa andra kompromisser som få är beredda att göra och en massa konfiguration osv. Det viktigaste för ett OS och dess tema är att det är funktionellt och inte hindrar en på något sätt och där tycker jag tian är väldigt bra.