Permalänk
Avstängd

Appar i Windows 10

Tänkte fråga er om ni använder er av appar i Windows 10? Eller kör ni klassiska win32 program?

Ni som använder appar; vilka er era favoriter? Tipsa gärna!

Permalänk
Medlem

Båda två?

Kör mail, trackseries, twitter och ustream mestadels. Kommer nog köra Edge när extension support kommer.

Permalänk
Medlem

Använder endast E-post-appen.

Permalänk
Medlem

Samma som ovan, använder endast E-post appen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Båda två?

Kör mail, trackseries, twitter och ustream mestadels. Kommer nog köra Edge när extension support kommer.

Självklart går det att använda båda två :P. Lite luddigt skrivet av mig.

Hmm, verkar som att många skiter i apparna i Windows. Märker även att de är rätt sega att öppna; vet inte om det är samma för er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winunix:

Självklart går det att använda båda två :P. Lite luddigt skrivet av mig.

Hmm, verkar som att många skiter i apparna i Windows. Märker även att de är rätt sega att öppna; vet inte om det är samma för er.

Värt att notera är att jag nog använder mer appar på datorn än på min mobil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Värt att notera är att jag nog använder mer appar på datorn än på min mobil

Intressant :).

Men det verkar som väldigt få faktiskt använder sig av dem, framförallt de utan touchskärm.
Hela grejen med Windows 10 är "universal apps". Finns nästan ingen poäng att använda Windows 10 om ingen kör dem. Vi får se om Microsoft lyckas vända detta. 10:an är som sagt väldigt ny, och det kan nog gå bra, men det kan också bli en flopp. Känns som "sista chansen" för Microsoft nu.