Permalänk
Medlem

Någon som har både Crown och TFV4? Ordentlig beslutsångest över vilken jag ska välja

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Tricks or treats o Kings custard är fruktansvärt goda!
Jag vejpar mest hemma''lagat'' nu. Hittat några recept som är perfekta ADV just nu:
Cereal, typ flingsmak, svårt att förklara, men gillar den mer än Tricks n Treats
Unicorn Milk klon
'nana Cream klon
Blåbärs muffins
Får testa mig fram o göra en med donuts o choklad tänkte jag, men så svårt att hitta en bra chokladarom.

Bronuts är älskat av många på /r/DIY_eJuice. Precis vad du letar efter, dock fick jag en dålig batch chocolate glazed doughnut så min hade extrem throat hit. Den köpte jag från 1life, provade från thechosenfew och deras var nyare och smakade jäääävligt gott. Kan fan inte få nog av bronuts nu.

Tänkte beställa direkt från capella med wholesale acc nu så jag verkligen får en fräsch batch, superbilligt, 2 dollar/13ml 10 dollar/4Oz. Behöver även smakerna till UM klonen. Dock 34 usd frakt men fortfarande billigare än Europa. Försöker hitta någon att dela frakten med och spendera 75 dollar sammanlagt så jag får 20% rabatt. Intesserad kanske?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Aldrig hittat en bra chokladsmak. Verkar som det är en av de svårare att få till. Testa göra något med drakfrukt. Har för mig att du gillar fruktsmaker så jag garanterar att du kommer att gilla det.

'nana Cream av Bombies som jag gjort klon av är det Drakfrukt och Banankräm. That's it.

Permalänk
Medlem

Själv är jag galet förtjust i Romsmak typ den här har jag kört med i flera månader utan att tröttna på smaken. https://www.yaeliq.com/steal/product/148477-jamaica-rum.html

Skulle gärna köpa liknande smak om det fanns mer i närheten så man slapp tull och den satans långa väntetiden. Någon som vet vart jag kan köpa samma eller liknande i eu?

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera juicer med smak av Persika/Aprikos?

Tänkte prova Bombies - Product X

Ge gärna förslag

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som har både Crown och TFV4? Ordentlig beslutsångest över vilken jag ska välja

googlade lite snabbt å hittat en review Crown vs TFV4 https://www.youtube.com/watch?v=nIASQ1M_2lg

kanske något att kika på om du inte gjort det redan

är då nöjd med min Crown på 60W, men synd att man inte kan byta ut bomullen i den, tror inte du kan göra det i TFV4 heller

finns dock RDA att köpa till båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

googlade lite snabbt å hittat en review Crown vs TFV4 https://www.youtube.com/watch?v=nIASQ1M_2lg

kanske något att kika på om du inte gjort det redan

är då nöjd med min Crown på 60W, men synd att man inte kan byta ut bomullen i den, tror inte du kan göra det i TFV4 heller

finns dock RDA att köpa till båda

Jo jag kikade på den inatt, båda verkar ha sina fördelar så rätt svårt val

Hur menar du med att byta bomullen? RBA-delen för single coil ser ut att följa med TFV4 så kanske får bli den då, även om det decket inte ser nå vidare roligt ut o bygga på.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo jag kikade på den inatt, båda verkar ha sina fördelar så rätt svårt val

Hur menar du med att byta bomullen? RBA-delen för single coil ser ut att följa med TFV4 så kanske får bli den då, även om det decket inte ser nå vidare roligt ut o bygga på.

vissa coils kan man byta ut bomullen och få några veckor till på coilsen, tex iSub G Tank https://www.youtube.com/watch?v=Z3R9F1OjnWs
börjar nånstans vid 19 minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

vissa coils kan man byta ut bomullen och få några veckor till på coilsen, tex iSub G Tank https://www.youtube.com/watch?v=Z3R9F1OjnWs
börjar nånstans vid 19 minuter

Jaha, då hänger jag med

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Köpte nyligen en Aspire premium kit och har jättesvårt att öppna den för att fylla på? Försökt titta på youtube videos hur andra gör men min är väldigt svår att öppna.. Någon som har tips för att lösa detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itzgargamel:

Köpte nyligen en Aspire premium kit och har jättesvårt att öppna den för att fylla på? Försökt titta på youtube videos hur andra gör men min är väldigt svår att öppna.. Någon som har tips för att lösa detta?

Har du gummihandskar eller något annat i gummi? Blir lite lättare att få grepp då

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

@KKay: Nej tyvärr har jag inte kört gummihandskar, ska man behöva ha det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itzgargamel:

@KKay: Nej tyvärr har jag inte kört gummihandskar, ska man behöva ha det?

Nej, jag har inte stött på en tank ännu som inte vill gå isär. Men en del verkar ha otur med det.
En lätt fuktad trasa kanske funkar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itzgargamel:

Vet att jag hade mycket problem med min Nautilus men det var dock mitt fel också.
Har själv varit tvungen att ta en tång eller något för att hålla i runt 510'an för att sedan kunna skruva bort tanken.

Försök att inte skruva åt den för hårt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Känns ju ganska magstarkt att rekommendera ett missbruk som något roligt och spännande. Det är fortfarande en beroendeproblematik knuten till företeelsen. Dessutom är hälsoeffekterna ännu okända, speciellt med tanke på hur många varianter det finns. Vem som helst kan ställa upp ett lab, ha i oprövade substanser och sedan sälja som kryddade tillbehör.

Att bli beroende av något för att man har svag social motståndskraft är ju själva epicentrumet av mänskliga tillkortakommanden. Att dras med, att inte se konsekvenserna för att alla andra ju gör något.

I grunden handlar sådant beteende om en kombination av att markera grupptillhörighet och att understryka sin subjektivitet. Det senare kan sammanfattas som en strävan efter att till sin sociala omgivning kunna säga "kolla vilken rolig grej jag hittat, jag är inte som alla andra, jag är speciell". Precis samma fenomen som får individer att börja röka på skolgården. Tråkigt nog är man inte speciell, man är precis lika kognitivt begränsad och oförmögen till kritiskt tänkande som en stor grupp andra människor.

I min mening bör e-cigaretter klassas som rökavvänjningsprodukt, säljas under regler som förhindrar att det blir en statuspryl för mindre begåvade individer (avseende marknadsföring, utformning av produkt/paket osv), och om det ändå spårar ur bör de receptbeläggas. Om det sköts bör de dock vara billigare än cigaretter, man ska belönas för att gå i rätt riktning.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Det kom faktiskt lite andra vapemails idag med En FUHattan, Ett Attyskydd till min rose för säker transport och en Cap till min velocity så att drippern inte läcker juice i fickan och till sist lite Juice med tveksam namngivning

http://i.imgur.com/KjfpwWo.jpg

Var har du hittat den Cap'en?

Permalänk

Nån som har tips på några schyssta liquids? Har vapeat på the cloud company arise nu och även suicide Bunny suckerpunch, tycker dom är riktigt guld!
Nån som har tips på liknande godis/custard smaker? Som gärna får finnas i modellen större flaskor, 60ml eller 120ml för en bra peng? Hoppas alla har det bra och tack för all hjälp än sålänge

Permalänk
Skrivet av Itzgargamel:

Den brukar suga till sig rätt så rejält. Är man stark brukar det gå, men ibland går det inte endå, då får man använda sig av en Polygriptång. Det är det enda negativa om Aspire Nautilus..
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Pol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErwinHun:

Känns ju ganska magstarkt att rekommendera ett missbruk som något roligt och spännande. Det är fortfarande en

Varför skulle det vara ett missbruk? 0 mg och vad skulle du vara beroende av då? smaken?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ErwinHun:

Känns ju ganska magstarkt att rekommendera ett missbruk som något roligt och spännande. Det är fortfarande en beroendeproblematik knuten till företeelsen. Dessutom är hälsoeffekterna ännu okända, speciellt med tanke på hur många varianter det finns. Vem som helst kan ställa upp ett lab, ha i oprövade substanser och sedan sälja som kryddade tillbehör.

Att bli beroende av något för att man har svag social motståndskraft är ju själva epicentrumet av mänskliga tillkortakommanden. Att dras med, att inte se konsekvenserna för att alla andra ju gör något.

I grunden handlar sådant beteende om en kombination av att markera grupptillhörighet och att understryka sin subjektivitet. Det senare kan sammanfattas som en strävan efter att till sin sociala omgivning kunna säga "kolla vilken rolig grej jag hittat, jag är inte som alla andra, jag är speciell". Precis samma fenomen som får individer att börja röka på skolgården. Tråkigt nog är man inte speciell, man är precis lika kognitivt begränsad och oförmögen till kritiskt tänkande som en stor grupp andra människor.

I min mening bör e-cigaretter klassas som rökavvänjningsprodukt, säljas under regler som förhindrar att det blir en statuspryl för mindre begåvade individer (avseende marknadsföring, utformning av produkt/paket osv), och om det ändå spårar ur bör de receptbeläggas. Om det sköts bör de dock vara billigare än cigaretter, man ska belönas för att gå i rätt riktning.

Grattis du tar priset som denna trådens mest intellektuella troll. Nivån på din ignorans är helt fantastisk. Jag skulle kunna ta en fight nu men det är poänglöst för som vi alla vet ska man inte mata trollen. Så jag föreslår att du tar och kryper tillbaka till trollgrottan och lämnar vaping till dom som vet vad det är och vad det handlar om och uppskattar det.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MedionR:

Var har du hittat den Cap'en?

Har en polare som 3d printar dom

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itzgargamel:

Som andra sagt, skruva inte åt den för hårt. Den håller tätt ändå

Men ibland kan det vara svårt att få upp den i alla fall. Då brukar jag tvinna runt ett gummiband runt basen för att få ett bra grepp, samt använda en handduk.

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem

Fick idag hem min 5ml Aspire Atlantis tank och Atlantis 2 coils 0.3 ohm.
(Version 2 passar fint i den gamla tanken)
Min gamla Atlantis har jag tagit bort luft flödes begränsningen på så det är fritt fram i alla 4 hål. Det tillsammans med vers 2 coilsen som har större lufthål gav ett jäkla drag i pipan Vapar tjocka fina moln och smakar grymt gott! Happy Vaping!

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Grattis du tar priset som denna trådens mest intellektuella troll. Nivån på din ignorans är helt fantastisk. Jag skulle kunna ta en fight nu men det är poänglöst för som vi alla vet ska man inte mata trollen. Så jag föreslår att du tar och kryper tillbaka till trollgrottan och lämnar vaping till dom som vet vad det är och vad det handlar om och uppskattar det.

Skrivet av EyeNEye:

Varför skulle det vara ett missbruk? 0 mg och vad skulle du vara beroende av då? smaken?

Skrivet av lap87:

Elektroniska nikotin inhalatorer, förångare, cloudmakers. E-Cigg!

[...] plus att jag har utökat sökområdet efter e-liquids/nikotinvätskor [...]

Så varför gjorde jag tråden?
Jag anser att e-cigg är underrepresenterade speciellt i norden

[...] Vape on, Vape strong!

Citat:

[...] Ecigs / Vaping is intended for current adult smokers , that wish to continue enjoying their nicotine habit [...] Vaping utilizes a Propylene Glycol or Vegetable Glycerin based liquid, mixed with small amounts of nicotine [...] Keep in mind that vaping and electronic cigarettes are not designed to be 100% safe. They are tobacco harm reduction. As I said above, they are designed for adults to continue enjoying nicotine at a reduced harm. [...]

http://www.grimmgreen.com/noobieguide

Det är magstarkt att uppmuntra användande av beroendeframkallande substanser. Även om man teoretiskt kan ha nikotinfria ampuller är det inte orimligt att utgå ifrån att det inte är huvudsyftet. Även nikotinfria e-cigaretter är ett okänt område där vem som helst kan ställa upp ett lab och blanda till sin egen blandning som andra sedan drar ner i lungorna. Att dra ner okända ämnen i lungorna, speciellt huvudsakligen beroendeframkallande sådana, är att uppvisa en begränsad kognitiv förmåga, förutsatt att man inte använder det som rökavvänjning.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ErwinHun:

http://www.grimmgreen.com/noobieguide

Det är magstarkt att uppmuntra användande av beroendeframkallande substanser. Även om man teoretiskt kan ha nikotinfria ampuller är det inte orimligt att utgå ifrån att det inte är huvudsyftet. Även nikotinfria e-cigaretter är ett okänt område där vem som helst kan ställa upp ett lab och blanda till sin egen blandning som andra sedan drar ner i lungorna. Att dra ner okända ämnen i lungorna, speciellt huvudsakligen beroendeframkallande sådana, är att uppvisa en begränsad kognitiv förmåga, förutsatt att man inte använder det som rökavvänjning.

Det är sorgligt att se någon uppvisa en sån absolut och total brist på kunskap om ett ämne och sen ha massor av åsikter om detta. Det är omöjligt att ta det du skriver på allvar. Du snackar om ampuller, okända ämnen, begränsad kognitiv förmåga vilket visar att allt du kommer med är oinformerad smörja. Vad jag finner magstarkt är när någon skyfflar dynga om något denne inte förstår.

Ett tips är att om du ska ha åsikter kring ett ämne se till att du vet något om ämnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Till dig som tycker det ska receptbeläggas, -Äe duh Glenn-Eller........................?

Permalänk
Medlem

Funderar om jag ska köpa en ny mod, vw/tc boxmod, velar mellan billig eller dyrare, inbyggt eller lösa, tar gärna input från er andra här som är insatta.

Dom jag funderar på just nu är väl ipv D2, istick 60w, Hcigar vti40 dna40, hcigar vti200 dna 200, men det finns kanske andra o betrakta som vettiga?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lejon74:

Funderar om jag ska köpa en ny mod, vw/tc boxmod, velar mellan billig eller dyrare, inbyggt eller lösa, tar gärna input från er andra här som är insatta.

Dom jag funderar på just nu är väl ipv D2, istick 60w, Hcigar vti40 dna40, hcigar vti200 dna 200, men det finns kanske andra o betrakta som vettiga?

Finns ju massor bra (och mindre bra) moddar att välja på. Jag rekommenderar ändå Sigelei 150W TC som ett alternativ att överväga. Byggd som en tank, mycket skön att hålla i. Annars hade jag nog tittat på någon DNA200 mod. Kolla youtube recensioner är mitt råd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErwinHun:

Att dra ner okända ämnen i lungorna, speciellt huvudsakligen beroendeframkallande sådana, är att uppvisa en begränsad kognitiv förmåga, förutsatt att man inte använder det som rökavvänjning.

Okända ämnen? Säker på att de allra flesta som börjar med e-cigg är rökare och många av dem är nu före detta rökare. Att komma dragandes med att de som "vejpar" har en begränsad kognitiv förmåga säger mer om dig än om något annat. Du tycks vara något så (o)vanligt som en bessewisser som inte vet vad den talar om. Eller helt enkelt bara ett helt vanligt troll.

Permalänk
Medlem

jo sett den sigelei 150w tc, men tyckte nån skrev att den inte kan köra Ti utan endast" Ni samt kantal?