Corsair Void Headset, Laddar inte..

Permalänk

Corsair Void Headset, Laddar inte..

Hej!

Har då köpt ett
[url="http://www.inet.se/produkt/6102606/corsair-void-wireless-gami..."]

Men verkar ha problem med att få det att ladda.. Alla program, uppdateringar är nerladdat. Laddar kabeln är i, headsettet blinkar rött(low battery). Men blinkar rött, även fast de har varit i flera timmar.. Det konstiga är dock att det inte dör(tar slut ström helt).
Headsettet funkar, var tvungen pröva så jag inte gjort nåt galet. Men fick ljud när jag slog på musik.

ÄR första gången det ska laddas, tar det ett dygn eller vad?? Står ej i manualen hur länge det ska ta att ladda batteriet, bara hur du gör det.

Någon som har råkat ut för detta också, eller har någon idé vad det kan vara??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Gurrasson:

Hej!

Har då köpt ett
[url="http://www.inet.se/produkt/6102606/corsair-void-wireless-gami..."]

Men verkar ha problem med att få det att ladda.. Alla program, uppdateringar är nerladdat. Laddar kabeln är i, headsettet blinkar rött(low battery). Men blinkar rött, även fast de har varit i flera timmar.. Det konstiga är dock att det inte dör(tar slut ström helt).
Headsettet funkar, var tvungen pröva så jag inte gjort nåt galet. Men fick ljud när jag slog på musik.

ÄR första gången det ska laddas, tar det ett dygn eller vad?? Står ej i manualen hur länge det ska ta att ladda batteriet, bara hur du gör det.

Någon som har råkat ut för detta också, eller har någon idé vad det kan vara??

Hejsan Gurrasson,

Om du öppnar vårat program till Void, CUE, så under Settings och Device så kan du se hur mycket procent batteri du har. Du kan ju även ställa in ljuset där.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan Gurrasson,

Om du öppnar vårat program till Void, CUE, så under Settings och Device så kan du se hur mycket procent batteri du har. Du kan ju även ställa in ljuset där.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej! Missat att du svarat här, ber om ursäkt.. Jo, såg det och headsetet har fungerat utmärkt till idag.. Kom ny update till firmware idag, uppdaterade denna och kan nu inte connecta headsetet.
Både usb-mottagaren bara blinkar samt headsetet.. Fungerade innan jag uppdaterade firmware.. Så just nu inget ljud..

Vad kan de vara?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Hej! Missat att du svarat här, ber om ursäkt.. Jo, såg det och headsetet har fungerat utmärkt till idag.. Kom ny update till firmware idag, uppdaterade denna och kan nu inte connecta headsetet.
Både usb-mottagaren bara blinkar samt headsetet.. Fungerade innan jag uppdaterade firmware.. Så just nu inget ljud..

Vad kan de vara?

Du behöver nog koppla ihop dom till varandra igen efter du bytte firmware, borde stå i manualen hur man gör.
På Vengence så tryckte man in en liten knapp på mottagaren tills den lös och på lurarna så höll man in av/på knappen när man startade dom i 10 sekunder så kopplade dom ihop sig.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Du behöver nog koppla ihop dom till varandra igen efter du bytte firmware, borde stå i manualen hur man gör.
På Vengence så tryckte man in en liten knapp på mottagaren tills den lös och på lurarna så höll man in av/på knappen när man startade dom i 10 sekunder så kopplade dom ihop sig.

Jo, jag läste det om dom Hittade inte någon sådan bra info om dessa..

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Gurrasson:

Hej! Missat att du svarat här, ber om ursäkt.. Jo, såg det och headsetet har fungerat utmärkt till idag.. Kom ny update till firmware idag, uppdaterade denna och kan nu inte connecta headsetet.
Både usb-mottagaren bara blinkar samt headsetet.. Fungerade innan jag uppdaterade firmware.. Så just nu inget ljud..

Vad kan de vara?

Skrivet av Mac83:

Du behöver nog koppla ihop dom till varandra igen efter du bytte firmware, borde stå i manualen hur man gör.
På Vengence så tryckte man in en liten knapp på mottagaren tills den lös och på lurarna så höll man in av/på knappen när man startade dom i 10 sekunder så kopplade dom ihop sig.

Precis som Mac83 säger så måste du sätta både headsetet och dongeln i "pairing mode".

Headset:
Stäng av headsetet, håll in power-knappen tills dioderna på mikrofonen blinkar rött och grönt, se videon här:
https://www.youtube.com/watch?v=Dw-IL3wNe20

USB-dongeln:
Använt ett gem eller nål och stick in i hålet på dongeln och tryck på knappen, medans den är inkopplad, håll in tills dioden blinkar snabbt, se videon här:
https://www.youtube.com/watch?v=lkyUmRJE0cw

Sen ska det fungera som det ska.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Hjälp snälla!!

@Corsair Johan: jag har ett litet problem med corsair void wireless med att jag bara hör skype ljud och inget annat skulle hjälpa så mycket om du hjälper mig med dettta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriico:

@Corsair Johan: jag har ett litet problem med corsair void wireless med att jag bara hör skype ljud och inget annat skulle hjälpa så mycket om du hjälper mig med dettta

Är dom inställda som standard ljudenhet i windows? för det går att ställa in separat i skype vilket gör att man hör skype även om det inte är satt som standardehet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Eriico:

@Corsair Johan: jag har ett litet problem med corsair void wireless med att jag bara hör skype ljud och inget annat skulle hjälpa så mycket om du hjälper mig med dettta

Skrivet av Mac83:

Är dom inställda som standard ljudenhet i windows? för det går att ställa in separat i skype vilket gör att man hör skype även om det inte är satt som standardehet.

Som Mac83 säger, första jag skulle kolla är i windows ljud-inställningar, om Void är inställd som standard enhet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

@Gurrasson: jag vet vad det är om det blinkar... det är att du har standard fägren om du byter färgen på headsetet så kan du skaffa en enda ferg. det funkar då. ledsen för stav fel jag är inte så gammal