Billigast möjliga datorbygge för Leauge of Legends

Permalänk
Medlem

Billigast möjliga datorbygge för Leauge of Legends

Tjena, ska bygga en dator till min bror som födelsedagspresent. Han spelar i princip bara Leauge of Legends så bara den klarar av det i högsta settings över 60fps så räcker det. Ska man kanske gå på en så kallad apu från amd? Datorn ska helst vara en m-ATX eller mini-Atx alltså så liten som möjligt. Vill ju hålla nere priset så mycket som möjligt också helst under 4000 även mindre om möjlogt. Har någon några tips? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Räcker med betydligt klenare PSU, men prisskillnaden är inte så stor.
Bara en tidsfråga tills han vill uppgradera med GPU och då pallar PSU.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8632870/2015-10-18

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Det ser bra ut tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Micro-ATX variant här en SSD ist för HDD från Netonnet.

Permalänk
Medlem

kan ju rekommendera paket 2 då¨utan en ssd så kommer han loada in i spelat sjukt långsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

https://i.gyazo.com/ffea40ea28b47cf2591f0970f4c49d53.png
Micro-ATX variant här en SSD ist för HDD från Netonnet.

Det skulle faktiskt gå att skala bort ytterligare några hundralappar genom att välja A8-7600 istället för A10-7870K. Grafikdelen i APU:n är ändå begränsad av de DDR3-minnena så skillnaden i prestanda mellan de två är minimala.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av chapeR:

kan ju rekommendera paket 2 då¨utan en ssd så kommer han loada in i spelat sjukt långsamt.

Spelar marginell roll för LoL, då det i princip alltid finns någon annan som har sämre laddtid och internetupkoppling för att få igång matchen, andra spel som böjar så snart DU har laddat spelet är ju en annan femma men för LoL är det en nice to have, inte en central funktion för spelupplevelsen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggggge:

Tjena, ska bygga en dator till min bror som födelsedagspresent. Han spelar i princip bara Leauge of Legends så bara den klarar av det i högsta settings över 60fps så räcker det. Ska man kanske gå på en så kallad apu från amd? Datorn ska helst vara en m-ATX eller mini-Atx alltså så liten som möjligt. Vill ju hålla nere priset så mycket som möjligt också helst under 4000 även mindre om möjlogt. Har någon några tips? Tack på förhand

Hade hellre kört på bra grafikkort.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8637134/2015-10-08

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem

@solhasse:
Väldigt mycket prestanda för pengarna där!

Permalänk
Medlem

@Fluf: Det är dock skönt att kunna gnälla på "andra" att dom loadar segt

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut men det ska väl vara 2x2gb ram så man får dual channel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZER0Z:

Ser ju bra ut men det ska väl vara 2x2gb ram så man får dual channel.

Det kan man göra. Men jag tänkte att han kanske kan köpa på sig ett till senare. Julklapp elr liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |