Antivirusprogram, nödvändigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Saken är ju den det finns olika versioner av antivirusprogrammen - internet security, total security, etc. Jag tänkte att jag skulle köra hela paketet total security och då kanske just det paketet har samma arbete som malwarebytes har? Jag kan inte se det svaret i det du har skrivit i alla fall. Det blir ju två saker jag tänker på då: Onödiga kostnader och två program som kanske har exakt samma funktion.

Jag är långt ifrån insatt i datorns inre värld, så jag har inte så stor koll på VAD malwarebytes gör, samt vad ett antivirusprogram gör och sen om de utför samma funktionalitet vet jag inte heller, etc, etc. Dock så vet jag lite bättre nu. Man vill ju ha full säkerhet i datorn.

Men nog om detta, jag hittade det utförliga svaret som jag eftersökte när jag valde rätt ord på engelska när jag sökte på Google. Tack för hjälpen ändå!

Som ett kort svar på din fråga ("... då kanske just det paketet har samma arbete som malwarebytes har"), så nej. Oavsett paket du väljer från något datorsäkerhetsföretag, så är skyddet detsamma.

Jag har redan sagt vad MBAM gör. Läser du ens andras inlägg helt?

Ett antivirus-program håller ens dator någorlunda fri (åter igen, inget antivirus-program kan vara hundraprocentigt) från sabotageprogram.

Man ska inte fokusera på om de olika antivirus-programmen använder sig av samma funktionalitet. Man ska istället fokusera på om ett visst antivirus-program ger ett så bra skydd mot sabotageprogram som det bara går, och hur lite datorprestanda programmet äter. Det är egentligen det enda man ska fokusera på, och det är därför AV-TEST och AV-Comparatives existerar.

Åter igen, man kan aldrigfull säkerhet i datorn. Om man inte har datorn uppkopplad till Internet och använder sig av brända skivor, gamla disketter, USB-minnen och mer, så ska man vara försiktig. Helst ska man göra samma sak som när man är uppkopplad till Internet (installera ett antivirus-program), men det är inget krav. Hellre vara på den säkra sidan, än på den osäkra, eller hur?

Varsågod

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

All denna diskussion när en länk säger mer än tusen ord

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-8/

Jag håller med! Den diskussion som jag har fört med trådskaparen, var egentligen totalt onödig, då allt redan existerar på bland annat det här forumet.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Som ett kort svar på din fråga ("... då kanske just det paketet har samma arbete som malwarebytes har"), så nej. Oavsett paket du väljer från något datorsäkerhetsföretag, så är skyddet detsamma.

Jag har redan sagt vad MBAM gör. Läser du ens andras inlägg helt?

Ett antivirus-program håller ens dator någorlunda fri (åter igen, inget antivirus-program kan vara hundraprocentigt) från sabotageprogram.

Man ska inte fokusera på om de olika antivirus-programmen använder sig av samma funktionalitet. Man ska istället fokusera på om ett visst antivirus-program ger ett så bra skydd mot sabotageprogram som det bara går, och hur lite datorprestanda programmet äter. Det är egentligen det enda man ska fokusera på, och det är därför AV-TEST och AV-Comparatives existerar.

Åter igen, man kan aldrigfull säkerhet i datorn. Om man inte har datorn uppkopplad till Internet och använder sig av brända skivor, gamla disketter, USB-minnen och mer, så ska man vara försiktig. Helst ska man göra samma sak som när man är uppkopplad till Internet (installera ett antivirus-program), men det är inget krav. Hellre vara på den säkra sidan, än på den osäkra, eller hur?

Varsågod

Jodå, jag läser allt vad andra skriver. Men det händer säkert att man slarvar ibland och att man inte alltid får ihop det som är skrivet i huvudet. Det blir rätt ofta kommunikationsfel i text.

Jag trodde nämligen att "malware" hakade med i Antivirus Total Security, eftersom benämningen "total security" skapade mig en bild av ett heltäckande skydd för datorn.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bonzajen:

Jodå, jag läser allt vad andra skriver. Men det händer säkert att man slarvar ibland och att man inte alltid får ihop det som är skrivet i huvudet. Det blir rätt ofta kommunikationsfel i text.

Jag trodde nämligen att "malware" hakade med i Antivirus Total Security, eftersom benämningen "total security" skapade mig en bild av ett heltäckande skydd för datorn.

Malware behöver absolut inte vara virus eller ens drabba "datorn" det är ju ofta nått som tx bara drabbar webbläsaren för att byta ut reklam, kommersiella versionerna av virusprogram skyddar sällan bättre mot virus men de har mer funktioner tex kan de skydda mot att du ofrivilligt delar med dig av personuppgifter, de har ofta filter som stoppar vissa typer av trafik, tex inte maila kontokortsnummer eller telefonnummer utan att få svara på frågor om det verkligen är nått man gör med vett och vilja.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av YamahaDGX630:

All denna diskussion när en länk säger mer än tusen ord

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-8/

Något som redan länkats till och med

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att jag har så lågt skydd emot virus och inte fått ett enda som inte stoppats av MSE på de 4-5 år jag endast haft MSE och en brandvägg. Jag tillhör inte de som fegsurfar och MSE har stoppat ett virus och tagit bort det jag fick när jag laddade ner ett program.
Är det så säkert att surfa på internet nu för tiden?
Har även scannat med andra gratisvirusprogram men aldrig hittat något så jag avinstallerade igen och kört endast MSE.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

@Bonzajen: Windows Defender på Win8/10 gör det vet jag, inte säker på hur det är i Windows 7 eftersom MSE är "stand alone".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Så bra. Ibland kan ens huvud inte hänga med i vad som skrivs (been there, done that), men det finns då en fördel med text: texten försvinner oftast aldrig. Det är därför bara för dig att läsa om texten tills du förstår vad personen i fråga menar. Men om det inte funkar, så Googla gärna på ord du inte riktigt förstår vad de menar. synonymer.se är en väldigt bra webbsida för sånt.

Malwares (sabotageprogram) är något som alla antivirus-program skyddar ens dator mot... försöker i alla fall. Benämningen "total security" betyder oftast att antivirus-programmet innehåller mer än bara datorsäkerhet mot inkräktare och sabotageprogram. Oftast innehåller dessa paket funktioner som försöker göra samma sak som vad till exempel CCleaner gör, vilket extrafunktionerna i Bitdefender Total Security gör. Internet Security-paket är egentligen det enda man behöver, då de endast innehåller det viktigaste gällande datorsäkerhet, och inte "en massa trams".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Varför vaccinerar man sig?
För att man tror att man ska få sjukdomen eller för att man vill minimera risken att få den?

För att man tydligen ska få fler sjukdommar än vad vaccinet är tänkt att skydda mot?
Så med andra ord, installerar du AV kommer du få mer virus än det är tänkt att skydda mot

Permalänk
Medlem

Skaffa Ublock till webbläsaren och tänk på vad och vart du laddar ner saker ifrån så ska det inte vara några problem

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JimmieSan:

För att man tydligen ska få fler sjukdommar än vad vaccinet är tänkt att skydda mot?
Så med andra ord, installerar du AV kommer du få mer virus än det är tänkt att skydda mot

Vart får du detta från?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart får du detta från?

Ne syftade på att man vaccinerar i förväg för att förebygga sjukdommar, men senaste gången slutade det med att folk fick sjukdommar av det istället.
Därav om man drar den liknelsen med AV så är de ju inte så bra

Joke failed hehe

----

Men ska jag svara för tråden så, nödvändigt och nödvändigt. Det är ett skydd mot potentiella problem.
Om det är värt eller inte är upp till en själv.

Jag tycker själv bara om 2 AV efter att ha provat typ alla.
Eset och MSE.

Gillar Eset AV9 sensate (vill inte ha security suites då dom har för mycket saker som körs)
Men känner inte direkt för att pröjsa för det. 200kr per år hade jag kunnat acceptera, men 350-400 känns lite mjaaaa.

Så kör MSE tillfälligt tills jag kanske öppna plånboken till Eset AV9
Kör malwarebyte scans då och då som extra typ.

Permalänk
Medlem

Windows 10 för mig brukar säga ibland att jag inget virus program har (kör kaspersky) och aktiverar MSE per automatik ( MSE + kaspersky). Får avaktivera MSE imellan åt, nån annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Windows 10 för mig brukar säga ibland att jag inget virus program har (kör kaspersky) och aktiverar MSE per automatik ( MSE + kaspersky). Får avaktivera MSE imellan åt, nån annan?

Kaspersky = antivirus.
MSE = antivirus.

Slutsats: det är inte bra att köra båda programmen samtidigt och här har du anledningen (läs: anledningarna) till varför.

Uppdatering
Och nu förstod jag det du skrev lite mer. Om du har installera MSE manuellt, så kan du enkelt avinstallera programmet genom "Program och funktioner" i kontrollpanelen. Om du inte har installerat MSE, men det dyker upp ändå, så är det troligtvis Windows Defender som du ser. Du kan i sådana fall testa att följa den här guiden då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ne syftade på att man vaccinerar i förväg för att förebygga sjukdommar, men senaste gången slutade det med att folk fick sjukdommar av det istället.
Därav om man drar den liknelsen med AV så är de ju inte så bra

Joke failed hehe

----

Men ska jag svara för tråden så, nödvändigt och nödvändigt. Det är ett skydd mot potentiella problem.
Om det är värt eller inte är upp till en själv.

Jag tycker själv bara om 2 AV efter att ha provat typ alla.
Eset och MSE.

Gillar Eset AV9 sensate (vill inte ha security suites då dom har för mycket saker som körs)
Men känner inte direkt för att pröjsa för det. 200kr per år hade jag kunnat acceptera, men 350-400 känns lite mjaaaa.

Så kör MSE tillfälligt tills jag kanske öppna plånboken till Eset AV9
Kör malwarebyte scans då och då som extra typ.

Har inte orkat prova ESET v9 ännu, väntar hellre inför lansering som är runt november månad så att man får programmet på svenska. Vad jag har läst är det 2 nya funktioner som kommer lanseras, det nya UI:et och den nya pay secure funktionen som använder någon form av regel för att säkerställa att sidan är säker

http://www.eset.com/us/resources/detail/eset-launches-latest-...

Har inte hängt med i svängarna, nya versionen av ESET är ute, dags att uppdatera

Kostar dig ca 50kr/mån är väl inte hela världen, bara att handla en pizza mindre i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Har inte orkat prova ESET v9 ännu, väntar hellre inför lansering som är runt november månad så att man får programmet på svenska. Vad jag har läst är det 2 nya funktioner som kommer lanseras, det nya UI:et och den nya pay secure funktionen som använder någon form av regel för att säkerställa att sidan är säker

http://www.eset.com/us/resources/detail/eset-launches-latest-...

Har inte hängt med i svängarna, nya versionen av ESET är ute, dags att uppdatera

Kostar dig ca 50kr/mån är väl inte hela världen, bara att handla en pizza mindre i månaden.

Sen är ju frågan om utvecklarna bakom ESET har förbättrat antivirus-motorn och att de har gjort så att programmet inte äter såpass mycket prestanda, som det gör i version 8. Programmet fick inge bra betyg alls av AV-TEST, på varken Windows 7, 8, eller 8.1. Speciellt inte på prestandan. Även om alla datorer är unika (beter sig olika, även om till exempel två datorer har samma egenskaper), så skulle jag säga att det vore smart att vänta på höstens tester av antivirus-programmet på AV-TEST.

Man ska inte gå efter utseendet, utan på det allra viktigaste i programmets insida, som jag redan har nämnt i den här tråden.

Utvecklarna brukar för övrigt försöka visa någorlunda missvisande grafer på deras officiella webbsidor för de säkerhetsprogrammen som de har skapat. Avira till exempel (avira.com/en/avira-free-antivirus > skrolla ner lite > Detection i övermenyn som dyker upp) skryter om att deras gratislösning är världens bästa, och så visar de en graf från AV-Comparatives från april i år. Om man går till just det testet för den månaden i år, så visar det ju rätt, men går man till det senaste testet, så visar det sig att Avira inte är det bästa antivirus-programmet som är gratis. Bitdefender är det antivirus-program som skyddar bäst inom realtidsskydd, gällande de antivirus-program som är gratis.

För övrigt, ESET har 98,3% i det redan nämnda testet, medan Bitdefender har 99,8% och Kaspersky har 100% (likaså Panda) för testet som gjordes under september i år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Sen är ju frågan om utvecklarna bakom ESET har förbättrat antivirus-motorn och att de har gjort så att programmet inte äter såpass mycket prestanda, som det gör i version 8. Programmet fick inge bra betyg alls av AV-TEST, på varken Windows 7, 8, eller 8.1. Speciellt inte på prestandan. Även om alla datorer är unika (beter sig olika, även om till exempel två datorer har samma egenskaper), så skulle jag säga att det vore smart att vänta på höstens tester av antivirus-programmet på AV-TEST.

Man ska inte gå efter utseendet, utan på det allra viktigaste i programmets insida, som jag redan har nämnt i den här tråden.

Utvecklarna brukar för övrigt försöka visa någorlunda missvisande grafer på deras officiella webbsidor för de säkerhetsprogrammen som de har skapat. Avira till exempel (avira.com/en/avira-free-antivirus > skrolla ner lite > Detection i övermenyn som dyker upp) skryter om att deras gratislösning är världens bästa, och så visar de en graf från AV-Comparatives från april i år. Om man går till just det testet för den månaden i år, så visar det ju rätt, men går man till det senaste testet, så visar det sig att Avira inte är det bästa antivirus-programmet som är gratis. Bitdefender är det antivirus-program som skyddar bäst inom realtidsskydd, gällande de antivirus-program som är gratis.

För övrigt, ESET har 98,3% i det redan nämnda testet, medan Bitdefender har 99,8% och Kaspersky har 100% (likaså Panda) för testet som gjordes under september i år.

Av-test tar jag med en nypa salt och peppar. Har inte fått igång v9 av Eset eftersom programmet vägrade att ta emot min giltiga licens. Finns fler förbättringar under skalet, dock kommer nya användare bara se det nya visuella UI:et.

Som valigt nämns det aldrig att bitdefender tar oerhört lång tid att installera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av buddaz:

Av-test tar jag med en nypa salt och peppar.

Varför då?

Skrivet av buddaz:

Som valigt nämns det aldrig att bitdefender tar oerhört lång tid att installera.

Det tar inte längre tid än något annat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tror det tog mig 3 minuter från att jag startade installationen tills jag hade startat om och börjar ställa in inställningar.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Tror det tog mig 3 minuter från att jag startade installationen tills jag hade startat om och börjar ställa in inställningar.

Sist tog det mig nästan 10min när jag provade dess maxade version. Sedan har Eset fler inställningar än bitdefender och sedan tycker jag bitdefender känns mer som ett syskon till Norton eftersom de känns väldigt tungrodda. Finns en del som kommer klaga på Eset nya kostym eftersom UI:et har varit det samma i många år och att det har även tillkommit bank Security funktion för smart versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför då?

Det tar inte längre tid än något annat?

Av-test har haft samma minus från v7 och förklaringen till varför av-test ger det betyg är fattigt på utförande information över varför, sedan ger av-test nästan samma betyg till de som kör med bitdefender som motor fast drar av lite på betygen för att det inte skall se allt för bra. Har försökt förstå mig på av-test och det hela känns ibland väldigt missvisandeä

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av buddaz:

Av-test har haft samma minus från v7 och förklaringen till varför av-test ger det betyg är fattigt på utförande information över varför, sedan ger av-test nästan samma betyg till de som kör med bitdefender som motor fast drar av lite på betygen för att det inte skall se allt för bra. Har försökt förstå mig på av-test och det hela känns ibland väldigt missvisandeä

Okej... Känns lite som foliehatt på, men det kanske stämmer. Finns ju som tur är minst två till stora aktörer att kolla tester hos

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör själv en kombination av BitDefender Internet Security och MBAM. Än så länge har jag inte hittat något allvarligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kör själv en kombination av BitDefender Internet Security och MBAM. Än så länge har jag inte hittat något allvarligt.

Samma här.
Känns väldigt stabilt och säkert än så länge.

Det enda jag hade problem med var att det inte lade till korrekt .exe för Heroes of the Storm, så Store fungerade ej.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Av-test tar jag med en nypa salt och peppar. Har inte fått igång v9 av Eset eftersom programmet vägrade att ta emot min giltiga licens. Finns fler förbättringar under skalet, dock kommer nya användare bara se det nya visuella UI:et.

Skrivet av buddaz:

Nu när jag har jämfört mellan juli/augusti 2013, mars/april 2015 och juli/augusti 2015 för ESET, så var programmet bättre under mars/april-testet. När det kommer till nya funktioner till ESET v9, så är det (vad jag kan se från videon du länkade till) endast bankskyddet som är nytt. Endast Botnet Protection har blivit förbättrad (baserat på videoklippet), även om det nämns i artikeln, att fler funktioner som skyddar ens dator mot sabotageprogram, har blivit förbättrade.

Skrivet av buddaz:

Sist tog det mig nästan 10min när jag provade dess maxade version. Sedan har Eset fler inställningar än bitdefender och sedan tycker jag bitdefender känns mer som ett syskon till Norton eftersom de känns väldigt tungrodda. Finns en del som kommer klaga på Eset nya kostym eftersom UI:et har varit det samma i många år och att det har även tillkommit bank Security funktion för smart versionen.

Senast jag installerade gratisversionen av Bitdefender, så tog det endast 1-2 minuter för mig på min gamla bärbara dator, som laddar Windows på lite över 7 minuter (från kallstart, tills datorn har slutat ladda alla program vid uppstart). Att det tog runt 10 minuter för dig att installera programmet, kan ha sina orsaker...

Jag kommer att installera både ESET och Bitdefender på min nya bärbara dator senare i dag, för att se inställningsmöjligheterna och även ta tid på själva installationstiderna. Jag återkommer senare med resultatet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Inte använt antivirus på en herrans massa år.

Fått virus en gång och då på skoldatorn med flit.

Edit: för att försvara mig mot "men om du inte har antivirus så vet du ju inte om du har haft virus".

Varje gång jag har fått detta påpekat för mig har jag kört en virusscan och motbevisat detta. Nu har jag dock precis formaterat Windows pga hårdvarubyte så det är ingen idé.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

har kört MS antivirus sen den första lanserades och sen fortsätt med den inbygga i win8 och nu win10 och jag har aldrig haft ett virus. då kommer ju folk och säger "hur vet du det när du kör det sämsta programmet som finns?", jo det vet jag genom att jag med 6-12 månaders mellanrum laddar ner ett annat AV program bara för att få tyst på alla tvivlare och kan säga "SE! så stfu och gå å lägg dig igen"

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag vill mena att det främst är ett spörsmål angående användarens beteende.

Hålles användaren exempelvis med fulversioner av mjukvara/OS utan att vid detta ha en susning om vad som faktiskt injiceras i datamaskinen, godkänner allt osignerat som UAC initial tvekar till, installerar kända "open source" såsom VLC men i modifierade Über-Super-Duper-Codec versioner nerladdad från inofficiella sidor, hoppar av glädje över vinsten på 25 miljoner euro i Nigerias Nationella Lotteri, klickar på varenda tjusigt fruntimmer i suspekta reklambanners, och liknande – ja, då kan det kanske vara en god idé att installera diverse säkerhetslösningar som mera än mindre "darwinanpassar" datamaskinen. Det torde avhjälpa vissa potentiella tråkigheter så länge inte självaste plattformen är av fulversion och eventuellt redan är injicerad med lurigheter.

I övrigt går det alldeles utmärkt med Windows (numera) inbyggda lösningar.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Samma här.
Känns väldigt stabilt och säkert än så länge.

Det enda jag hade problem med var att det inte lade till korrekt .exe för Heroes of the Storm, så Store fungerade ej.

Man får räkna med att småsaker händer dock var det du beskrev något allvarligare än att NOD32 som jag använde förr i tiden envisades med att ta bort min Dolphin-emulator .exe.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9