Net1 börjar med obegränsad datamängd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Net1 har (håller på?) gått över till 4g 450 MHz. Övriga operatörer ligger mellan 800-2600.

För er som inte vet vad detta betyder.
De använder det/den gamla NMT nätet/frekvensen, vilket/vilken är i princip övergivet (används inte av andra operatörer längre) därmed kan de hävda att de "använder ett helt eget nät".
Detta/denna nät/frekvens är ganska begränsad i sin kapacitet och därför kör de med sin hårda "användnings policy".

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Belzader:

För er som inte vet vad detta betyder.
De använder det/den gamla NMT nätet/frekvensen, vilket/vilken är i princip övergivet (används inte av andra operatörer längre) därmed kan de hävda att de "använder ett helt eget nät".
Detta/denna nät/frekvens är ganska begränsad i sin kapacitet och därför kör de med sin hårda "användnings policy".

Samtidigt så ger frekvensvalet bra täckning över längre avstånd samtidigt som den är sämre i tätorter, Det är alltså ett "glesbygds och skogsnät" de kör med de för och nackdelar det innebär.
En nischtjänst som inte passar alla men kan vara det enda som fungerar för vissa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

"3.5 Vi anser att följande användningsområden inte är att betrakta som ansvarsfull användning enligt detta Avtal:
(a) Genomförandet av stora dataöverföringar under lång tid.
(b) Fildelning.
(c) Tillhandahållande av servertjänster.
(d) Användning som en avviker från en ansvarsfull förbrukning och belastning motsvarande ett hushåll eller ett mindre
företag (upp till 10 personer)."

Så fildelning är inte tillåtet och det är inte tillåtet att ha en servertjänst.
Låter som Felia på 90Talet.

Hela avtalet är extremt luddigt och ger dem rätt att strypa ens hastighet lite som dom vill.
Detta låter som tidigare sagt som en intressant lösning för Agda -67 men inte mycket för oss "ÜBeranvändare"

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pentagram:

"3.5 Vi anser att följande användningsområden inte är att betrakta som ansvarsfull användning enligt detta Avtal:
(a) Genomförandet av stora dataöverföringar under lång tid.
(b) Fildelning.
(c) Tillhandahållande av servertjänster.
(d) Användning som en avviker från en ansvarsfull förbrukning och belastning motsvarande ett hushåll eller ett mindre
företag (upp till 10 personer)."

Så fildelning är inte tillåtet och det är inte tillåtet att ha en servertjänst.
Låter som Felia på 90Talet.

Hela avtalet är extremt luddigt och ger dem rätt att strypa ens hastighet lite som dom vill.
Detta låter som tidigare sagt som en intressant lösning för Agda -67 men inte mycket för oss "ÜBeranvändare"

Har inte sett någon operatör som idag tillåter fildelning eller servertjänster på annat än företagsabonnemang, har du nått exempel på avtal där det är tillåtet eftersom du verkar ha uppfattningen att det är vanligt att det inte förbjuds ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har inte sett någon operatör som idag tillåter fildelning eller servertjänster på annat än företagsabonnemang, har du nått exempel på avtal där det är tillåtet eftersom du verkar ha uppfattningen att det är vanligt att det inte förbjuds ?

Är väl troligen så att det står i alla avtal att de inte tillåter serververksamhet och fildelning.
Vad jag mest reagerar på är att det är så vagt skrivet.
Hittar heller ingen information alls om vilken hastighet dom erbjuder, bara vilken täckning.
Ingen info om vad routern kostar, om routern tillhandahålls av Net1 eller om man skall köpa den själv.
Mailkontakt verkar omöjlig då deras hemsida bara länkar till en tom sida när man klickar på mailkikonen.
Endast telefonkontakt kvarstår då. Och då är det kontorstid Måndag till fredag.

Många frågor kvarstår. Men gissar på att det är ett litet företag vilket kan förklara de flesta av dem.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pentagram:

Är väl troligen så att det står i alla avtal att de inte tillåter serververksamhet och fildelning.
Vad jag mest reagerar på är att det är så vagt skrivet.
Hittar heller ingen information alls om vilken hastighet dom erbjuder, bara vilken täckning.
Ingen info om vad routern kostar, om routern tillhandahålls av Net1 eller om man skall köpa den själv.
Mailkontakt verkar omöjlig då deras hemsida bara länkar till en tom sida när man klickar på mailkikonen.
Endast telefonkontakt kvarstår då. Och då är det kontorstid Måndag till fredag.

Många frågor kvarstår. Men gissar på att det är ett litet företag vilket kan förklara de flesta av dem.

Eftersom det är via radio så kan de inte ange nån hastighet, de är alltså ärliga till skillnad från många andra operatörer man kan iofs ange en teoretisk maxhastighet men den är ju för det mesta ointressant.
Priserna får du däremot fram via deras beställningssida ( även modem/router) så där kan du väl inte klaga och de har ingen bindnnigstid så vill man veta den verkliga farten på den plats man tänkt använda det är det ju bara att testa det på riktigt och avsluta abbet om det inte fungerar bra nog.

Vilken hastighet kan jag få?

Med vår 4G-lösning kan du få en teoretisk maxhastighet på 35 Mbit/sekund. Normalhastigheten enligt det nya sättet att redovisa blir 5-25 Mbit/sekund. Som jämförelse kan du titta på strömmande film vid en hastighet på 1 Mbit/s och uppåt. Vilken hastighet du faktiskt får ut är beroende av täckning, avstånd till masten samt antal användare av tjänsten. Därför begränsar vi antalet kunder per mast, vilket vi är ensamma om i Sverige. Det gör vi för att du ska få en bra användarupplevelse och är en del av vår upplevelsegaranti.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag är i behov av mobilt bredband då jag ska flytta till lägenhet. Jag spelar spel (cs), kollar film, netflix m.m (laddar sällan ner saker..) , är detta ett bra alternativ? Jag kan nämligen inte ha fiber eller ADSL-uppkoppling. Och vill inte begränsa datamängd heller. Vad tycker ni?

Permalänk
Hedersmedlem

@Turbojan: Som mäklarna säger: location, location, location! Så var är det? Mars?

Net1 var iaf enbart ett bra alternativ i extrem glesbygd där annat inte fanns att få, men det kan ju ha ändrats.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Turbojan: Som mäklarna säger: location, location, location! Så var är det? Mars?

Net1 var iaf enbart ett bra alternativ i extrem glesbygd där annat inte fanns att få, men det kan ju ha ändrats.

Ja, det är ju en förort till Stockholm, så det är ju inte glesbygd direkt! Vällingby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Ja, det är ju en förort till Stockholm, så det är ju inte glesbygd direkt! Vällingby!

Precis som det skrivits om tidare är Net1 mest riktad för folk som bor i glesbyggd, då de kör på "gamla NMT nätet/frekvensen (450MHZ)" för att få bästa möjliga räckvidd (ju lägre frekvens desto längre räckvidd).
Men det hindrar naturligtvis inte att man har möjlighet att få det i tätbyggd!

Så se på deras sida om du kan få det, räkna dock inte med hastigheter i motsvarighet med andra operatörer som kör på de högre 4G frekvenserna.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Jag pratade nyss med deras kundtjänst, och självklart påtalade jag om deras otroliga okunskap att skriva villkor på riktigt sätt, och att det är rätt missvisande och förvirrande information.

Men det jag fick info om:

Det som gäller för obegränsat är att du inte håller på med någon fildelning. Självklart frågade jag om Netflix räknades som "fildelning" men det gjorde den inte. Så det är bara uppladdningshastighet dom kollar efter.

Ifall du på något sätt överskrider denna regel så kontaktar dom dig först, och stryper inget i början utan ett telefonsamtal eller mail som man får.

Så i princip ifall man vill ha en digitalbox som skyfflar data max 100 Mb per månad så klarar man sig. Och man får kolla Youtube hur mycket man än vill!

Så det är infon jag har fått, och självklart skall dom se över sina villkor och skriva om det (enligt dom själva, men det tror jag vad jag vill om... )

Så detta är perfekt för att ha i stugan för t.ex box samt kameraövervakning. Avtalet är 350kr/mån tack vare 50kr tillkommer för modemet som kostar "1500"kr att köpa lös.

Frågade dock inte hur lång bindningstid det är på det hela dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Frågade dock inte hur lång bindningstid det är på det hela dock!

Det är sagt tidigare i tråden, men jag säger det igen.
De har ingen bidningstid.
Varför välja Net1

Skrivet av Philippk:

Det som gäller för obegränsat är att du inte håller på med någon fildelning. Självklart frågade jag om Netflix räknades som "fildelning" men det gjorde den inte.

Eftersom Netflix är en streaming tjänst, bör alla alla andra som typ, ViaPlay, HBO, etc. också inte räknas som "fildelning".
Men man kan undra hur de ser på spel som använder bittorrent (protokoll) för sin nerladding (bl.a Blizzard gör detta).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror de främst avser illegal fildelning av juridiska skäl och inte legal delning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Anledningen till den dåliga mottagningen/hastigheten på Net1's modem just nu beror helt enkelt på att de inte uppdaterat mjukvaran i samtliga stationer ännu. Pratade med kundsupport om detta igår eftersom vi endast får ut 3mbit/s ner & upp. Vissa får högt och vissa får lågt då mjukvaran inte riktigt är fixad ännu.

Har själv det obegränsade abonnemanget. Jag bryr mig inte direkt om man inte får hålla på med olagliga aktiviteter då jag endast sitter och spelar / kollar på netflix vilket som. Att det är obegränsat är dessutom en riktigt stor grej med det hela eftersom 4G är det enda som finns där jag bor - och att vara begränsad och betala enorma summor för att få vara någorlunda "fri" är inte direkt trevligt (Har 2st 100GB/mån abonnemang från tele2, det är 399kr/mån STYCK. Och 200GB/mån räcker inte) utan jag skulle lätt kunna gå tillbaka till 8mbit/s adsl som jag hade innan.. bara för att ha obegränsad data.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Jag är i behov av mobilt bredband då jag ska flytta till lägenhet. Jag spelar spel (cs), kollar film, netflix m.m (laddar sällan ner saker..) , är detta ett bra alternativ? Jag kan nämligen inte ha fiber eller ADSL-uppkoppling. Och vill inte begränsa datamängd heller. Vad tycker ni?

Kan du inte skaffa vanligt adsl eller fiber?
Sen kan du ha mobilt bredband som komplement.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är sagt tidigare i tråden, men jag säger det igen.
De har ingen bidningstid.
Varför välja Net1
Eftersom Netflix är en streaming tjänst, bör alla alla andra som typ, ViaPlay, HBO, etc. också inte räknas som "fildelning".
Men man kan undra hur de ser på spel som använder bittorrent (protokoll) för sin nerladding (bl.a Blizzard gör detta).

Hej! Självklart gäller ViaPlay,HBO m.m utan problem enligt dom själva också ifall Netflix inräknas

Ja, jag kan inte svara gällande Blizzard t.ex... kanske man kan stänga någon port för det? Men när jag fråga om spel så var det inga problem heller på den fronten. Det är som sagt fildelning som man inte får hålla på med.

Och Blizzard känner nog dom flesta ungdomar till som sitter vid kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Anledningen till den dåliga mottagningen/hastigheten på Net1's modem just nu beror helt enkelt på att de inte uppdaterat mjukvaran i samtliga stationer ännu. Pratade med kundsupport om detta igår eftersom vi endast får ut 3mbit/s ner & upp. Vissa får högt och vissa får lågt då mjukvaran inte riktigt är fixad ännu.

Har själv det obegränsade abonnemanget. Jag bryr mig inte direkt om man inte får hålla på med olagliga aktiviteter då jag endast sitter och spelar / kollar på netflix vilket som. Att det är obegränsat är dessutom en riktigt stor grej med det hela eftersom 4G är det enda som finns där jag bor - och att vara begränsad och betala enorma summor för att få vara någorlunda "fri" är inte direkt trevligt (Har 2st 100GB/mån abonnemang från tele2, det är 399kr/mån STYCK. Och 200GB/mån räcker inte) utan jag skulle lätt kunna gå tillbaka till 8mbit/s adsl som jag hade innan.. bara för att ha obegränsad data.

Vad för sorts spel lirar du? Onlinespel?
Jag har hört att mobila bredband ofta ger dålig latens, det vill säga hög ping och delay. Stämmer detta?
Hur tycker du Net1:s mobila abonnemang fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Vad för sorts spel lirar du? Onlinespel?
Jag har hört att mobila bredband ofta ger dålig latens, det vill säga hög ping och delay. Stämmer detta?
Hur tycker du Net1:s mobila abonnemang fungerar?

Jag spelar mestadels CSGO, d.v.s ett spel som är väldigt känsligt när det gäller latensen.

Jag har nu i.f.s kopplat upp en mottagare på taket för att förbättra mottagningen (gick från 3 prickar till 5/5) och latensen minskade oerhört. Jag ligger nu på en stabilt 40ms i casual deathmatch (vilket brukar ge högre latens pga dåliga servrar).
Hastigheten är väl saksamma när det ändå är 4G, men körde bredbandskollen och fick detta

Detta är innan mjukvaran som jag skrev i mitt tidigare inlägg, och den beräknas vara klar första veckan i november - med den så är jag utlovad MINST 15Mbit/s ner (har fri sikt mot masten).

Hög ping/delay vet jag inte då jag är van med att spela kring 70ms (ADSL för ½ år sedan), men för den som sitter på fiber så är väl detta rena mardrömmen... Det jag skulle klassa som hög ping är kring 80-90ms.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Jag spelar mestadels CSGO, d.v.s ett spel som är väldigt känsligt när det gäller latensen.

Jag har nu i.f.s kopplat upp en mottagare på taket för att förbättra mottagningen (gick från 3 prickar till 5/5) och latensen minskade oerhört. Jag ligger nu på en stabilt 40ms i casual deathmatch (vilket brukar ge högre latens pga dåliga servrar).
Hastigheten är väl saksamma när det ändå är 4G, men körde bredbandskollen och fick detta
http://puu.sh/kTzb1/97c55d5197.png

Detta är innan mjukvaran som jag skrev i mitt tidigare inlägg, och den beräknas vara klar första veckan i november - med den så är jag utlovad MINST 15Mbit/s ner (har fri sikt mot masten).

Hög ping/delay vet jag inte då jag är van med att spela kring 70ms (ADSL för ½ år sedan), men för den som sitter på fiber så är väl detta rena mardrömmen... Det jag skulle klassa som hög ping är kring 80-90ms.

Tackar för svaret! Så CS är alltså spelbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Tackar för svaret! Så CS är alltså spelbart!

Yes, för mig är det spelbart. Om du kommer få samma upplevelse är oklart då täckningen verkar vara sisådär när det gäller Net1.
Det är ingen bindningstid, och med obegränsad datamängd så kan det helt klart vara värt ett försök för dig! (Riktigt trevlig support dessutom, bortsett från att de inte har någon mail samt väldigt lång kö-tid.)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Yes, för mig är det spelbart. Om du kommer få samma upplevelse är oklart då täckningen verkar vara sisådär när det gäller Net1.
Det är ingen bindningstid, och med obegränsad datamängd så kan det helt klart vara värt ett försök för dig! (Riktigt trevlig support dessutom, bortsett från att de inte har någon mail samt väldigt lång kö-tid.)

Ja precis, pratade med kundtjänst som påstod att jag skulle ha Mycket Bra Täckning!
Kör du trådlöst eller från router-> dator med kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Ja precis, pratade med kundtjänst som påstod att jag skulle ha Mycket Bra Täckning!
Kör du trådlöst eller från router-> dator med kabel?

Kör trådlöst just nu, men har även provat trådat vilket fungerar bra det också.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Jag pratade nyss med deras kundtjänst, och självklart påtalade jag om deras otroliga okunskap att skriva villkor på riktigt sätt, och att det är rätt missvisande och förvirrande information.

Men det jag fick info om:

Det som gäller för obegränsat är att du inte håller på med någon fildelning. Självklart frågade jag om Netflix räknades som "fildelning" men det gjorde den inte. Så det är bara uppladdningshastighet dom kollar efter.

Ifall du på något sätt överskrider denna regel så kontaktar dom dig först, och stryper inget i början utan ett telefonsamtal eller mail som man får.

Så i princip ifall man vill ha en digitalbox som skyfflar data max 100 Mb per månad så klarar man sig. Och man får kolla Youtube hur mycket man än vill!

Så det är infon jag har fått, och självklart skall dom se över sina villkor och skriva om det (enligt dom själva, men det tror jag vad jag vill om... )

Så detta är perfekt för att ha i stugan för t.ex box samt kameraövervakning. Avtalet är 350kr/mån tack vare 50kr tillkommer för modemet som kostar "1500"kr att köpa lös.

Frågade dock inte hur lång bindningstid det är på det hela dock!

Så man kan Streama och ladda ner obegränsat alltså?, men varför stod det då att titta på film då och då på hemsidan?

Permalänk
Medlem

Fick hem en router från Net1 i måndags. Får hastighet ner och upp som ligger på 0,5-2 mbit/s. Jag har lite drygt 8km till masten och har 4/5 pinnar på router. Borde man inte kunna förvänta sig lite snabbare uppkoppling? Vad får ni för resultat?

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Samtidigt så ger frekvensvalet bra täckning över längre avstånd samtidigt som den är sämre i tätorter, Det är alltså ett "glesbygds och skogsnät" de kör med de för och nackdelar det innebär.
En nischtjänst som inte passar alla men kan vara det enda som fungerar för vissa.

Förstår inte riktigt användandet av ordet nischtjänst här. Något som är nisch är för mig något som vänder sig till en väldigt liten skara folk och så några är vi väl inte som bor på landsbygden i sverige?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FlashTec:

Förstår inte riktigt användandet av ordet nischtjänst här. Något som är nisch är för mig något som vänder sig till en väldigt liten skara folk och så några är vi väl inte som bor på landsbygden i sverige?

De som bor så att de inte täcks av 4 g nät via de normala frekvensbanden (högre frekvenser, ger högre kapcitet) är få. tjänsten är alltså främst lämpad för glesbygd, den fungerar tekniskt sett bäst med relativt få användare långt bort från basstationen men är inte lämplig i mer tätbefolkade områden. för där blir restandan relativt vanliga 4 g system klart lägre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Känns som tyvärr detta inte kommer bli ett långlivat bolag. http://www.allabolag.se/5567733091/Netett_Sverige_AB

Företaget har minst ett av följande:

Ansökan hos KFM, Anmärkning

Permalänk
Medlem

Jag har själv Net1 obegränsat , fungerar klockrent ! Streamar Netflix nästan hela dagarna utan problem Snittar ca 15-20mbit helt okej tycker jag. Hade förut Tele2 50mbit och det var snabbare helt klart, men begränsningen på 100gb är ju absurd ! Så jag är nöjd med Net1 !!!

Visa signatur

Signatur raderad. Max 3 rader i upplösningen 1024*768 /Najk

Permalänk
Medlem
Skrivet av tian:

Jag har själv Net1 obegränsat , fungerar klockrent ! Streamar Netflix nästan hela dagarna utan problem Snittar ca 15-20mbit helt okej tycker jag. Hade förut Tele2 50mbit och det var snabbare helt klart, men begränsningen på 100gb är ju absurd ! Så jag är nöjd med Net1 !!!

Hur långt har du till masten?

Tittar jag i routern så ser det ut så här:
Signal Strength (RSRP): -92 dBm
RSRQ: -11 dB
SINR: 9 dB

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crym:

Hur långt har du till masten?

Det är inte bara avstånd till masten som är "viktigt" utan även hur många som är ansluten till den, är den "full" (gemfört med andra operatörer tillåter de ganska få användare till varje mast) börjar deras styr program "throttla" d.v.s vissa tjänster prioteras.
Kontrollera hastigheten under ett par dagar på olika tider, någon gång gärna på tider (typ sent på kvällen/tidigt på morgonen) då det troligtvis är få anslutna till den, skulle det visa sig att den alltid är låg, kontakta deras kund support, och fråga om det ska vara så.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.